|

مدیرعامل ذوب‌آهن: سازمان لیگ جواب پیشنهادمان برای VAR را نمی دهد

فریدونی: به سازمان لیگ نامه نوشتیم که سه پیشنهاد از سه شرکت معتبر با تاییدیه فیفا داریم اما کلا هر نامه‌ای به سازمان لیگ و فدراسیون می رود…

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از فارس، مجتبی فریدونی در خصوص صدور رای کمیته استیناف برای تعیین تکلیف نتیجه دیدار دو تیم سایپا و پیکان، اظهار داشت: ظاهرا منتظر هستند که فصل تمام و خیال همه راحت شود و بعد رای را صادر کنند تا استرسی به کسی وارد نشود. نه کسی جوابی می‌دهد و نه گوش شنوایی وجود دارد. هرچه تماس می‌گیریم و نامه و پیام می‌دهیم خبری نمی‌آید. رئیس کمیته استیناف گفته بود تا آخر هفته گذشته رای اعلام می‌شود اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: اعلام این رای باید قبل از شروع بازی‌ها اتفاق می‌افتاد. الان دو هفته گذشته و ما پس فردا هم با سایپا بازی داریم. این شرایط برای خود سایپا هم خوب نیست چون بالاخره همه باید بدانند تکلیف این بازی چه می‌شود. نمی‌دانم چه فکری می‌کنند و چه حکمتی است که اعلام این رای را به تاخیر می‌اندازند.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌‌آهن در مورد پنالتی اعلام شده در بازی این تیم مقابل تراکتور که با تایید کارشناسان داوری اشتباه بود و باعث شکست تیم اصفهانی شد، گفت: داوری که برایمان گذاشتند تنها دو بازی را سوت زده و کلا داور چهارم یا پشت دروازه بوده است. در هفته‌های پایانی چرا برای چنین بازی حساسی از داوری استفاده می‌شود که نه آمادگی روحی-روانی دارد و نه تجربه؟

فریدونی در مورد لزوم استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی عنوان کرد: شکی در این نیست که  VAR‌ باید وارد ایران شود. تیم‌ها در یک فصل حتی تا 100میلیارد تومان هزینه می‌کنند اما با 4 اشتباه داوری این هزینه‌ها نابود می‌شوند. حالا اگر 7-6 میلیارد بدهند و جلوی این ضررها را بگیرند برای خودشان خوب است.

وی افزود: آقایان نه خودشان این سیستم را وارد می‌کنند و نه اجازه می‌دهند باشگاه‌ها این کار را انجام بدهند. خود ما 18اردیبهشت به سازمان لیگ نامه نوشتیم که سه پیشنهاد از سه شرکت معتبر با تاییدیه فیفا داریم. اگر از نظر شما مشکلی ندارد اعلام کنید و اگر هم مواردی باید اضافه یا کم شود بگویید اما کلا هر نامه‌ای به سازمان لیگ و فدراسیون می رود بی جواب می‌ماند. اگر نمی‌توانید خودتان وارد کنید اجازه بدهید باشگاه‌ها این کار را انجام بدهند.

فریدونی گفت: حتی چون پیش بینی می‌کردیم برخی باشگاه‌ها توان مالی این را ندارند که حدود 250هزار دلار را یکجا بدهند، با یک شرکت صحبت کردیم که باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها را تجهیز کند، تامین مالی را هم خودش انجام بدهد و باشگاه‌ها این پول را در اقساط دوساله برگردانند. شاید باید شرکتی پیدا شود که بگوید اجازه بدهید VAR‌را نصب می کنم و پولی هم می‌پردازم!

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با بیان اینکه باشگاه‌های دیگر هم از نصب VAR استقبال می‌کنند، اظهار داشت: یک تیم در طول فصل هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود اما چند اشتباه داوری می تواند زحمات و هزینه‌های یک سال مجموعه را به باد بدهد. خود ما تا الان 12امتیاز از اشتباه داوری ضرر کرده‌ایم. اگر این امتیازات را داشتیم الان خیالمان راحت بود. زمانیکه یکی از الزامات میزبانی مقدماتی جام جهانی داشتن سیستم VAR‌ است، این همه تاخیر بی معنی است.

فریدونی افزود: طی مذاکراتی که داشتیم، شرکای ما اعلام کردند ظرف 40 تا 50 روز تجهیزات را وارد ایران می کنند و بعد از آن بسته به شرایط ورزشگاه، نصب این سیستم 5تا9 روز طول می‌کشد. اگر اراده‌ای باشد می‌توانیم فصل بعد را با کمک داور ویدئویی برگزار کنیم.

وی در مورد نگرانی‌هایی که بابت شرایط جدولی ذوب‌آهن به وجود آمده، گفت: شرایط سخت است. نگران هستیم اما امید داریم که دربازی‌های باقی مانده امتیازات لازم را بگیریم. امیدوارم فدراسیون و کمیته داوران در این هفته‌های پایانی در تمام مسائل به خصوص چینش داوران دقت بالایی داشته باشند تا زحمات یک سال تیم ها هدر نرود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها