|

تیمِ آلکنو به برزیل هم «نه» نگفت؛ ششمین باخت ایران

ایران و برزیل پیش از این 17 بار در میادین بزرگ بین‌المللی با هم روبه‌رو شده بودند که برزیل 14 بار به پیروزی رسیده بود و ایران سه بار.

لینک کوتاه کپی شد

تیم‌‌های ملی والیبال ایران و برزیل در دهمین بازی خود در لیگ ملت‌های 2021 از ساعت 23:30 روز چهارشنبه 26 خرداد در شهر ریمینی ایتالیا به مصاف هم رفتند، دیداری که در پایان به برتری 3 بر یک برزیلی‌ها انجامید.

دو تیم پیش از این 17 بار در میادین بزرگ بین‌المللی با هم روبه‌رو شده بودند که برزیل 14 بار به پیروزی رسیده بود و ایران سه بار. هشت بازی اخیر ایران و برزیل که از لیگ جهانی 2014 به بعد انجام شده به سود برزیل به پایان رسیده بود. سه بازی ایران و برزیل در لیگ ملت‌های 2018 و 2019 هم در ست پنجم به پایان رسیده بود.

تیم ایران بازی را با ترکیب سعید معروف، صابر کاظمی، محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، میلاد عبادی پور، میثم صالحی و آرمان صالحی (لیبرو) آغاز کرد. برزیل هم بازی را بدون برونو رزنده پاسور و کاپیتان خود و یواندری لئال شروع کرد.

دو تیم بازی را پایاپای شروع کردند اما حملات کم‌نقص بازیکنان برزیل و توپ‌گیری‌های آنها، اجازه قدرتنمایی را به ایران نداد. حضور جواد کریمی و بردیا سعادت به جای سعید معروف و صابر کاظمی نیز سودی برای ایران در ست نخست نداشت و شاگردان آلکنو 25 بر 19 نتیجه را واگذار کردند.

تیم ایران در پایان ست نخست بازی، 9 امتیاز از حمله، یک امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن سرویس و هشت امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان برزیل نیز 14 امتیاز از اسپک، سه امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن مستقیم سرویس و هفت امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

معروف و کاظمی در ست دوم با انرژی بیشتر و ذهن آماده‌تر به زمین برگشتند و نتیجه آن برتری 8 بر 5 شاگردان آلکنو در وقت استراحت فنی نخست بود. برزیل اما با تکیه بر قدرت توپ‌گیری داخل میدان استثنایی خود به بازی برگشت و نتیجه در پوئن 10 مساوی شد. دفاع روی تور موفق، شاخصه بازی ایران در ست دوم بود. سعید معروف تلاش بیشتری برای استفاده از اسپکرهای سرعتی در این ست داشت و بازی تا امتیاز 20 مساوی پیش می‌رفت. ثبت امتیاز 23 بر 22 به سود ایران، سرمربی برزیل را وادار به گرفتن وقت استراحت کرد، اما تیم ایران در این ست با دفاع روی تور موفق 25 بر 23 برنده شد.

ست سوم با حاشیه‌هایی از سوی برزیلی‌های آغاز شد. ریکاردو لوکارلی دریافت‌کننده تیم ملی برزیل پس از اسپک و در دنباله حرکتش، چند بار وارد زمین ایران شد که با واکنش بازیکنان ایران، اعتراض سعید معروف به داور و در نهایت کارت زرد برای لوکارلی همراه شد. فیزیک مناسب بازیکنان برزیل باعث برتری این تیم در اسپک و دفاع روی تور شده بود و این تیم در ست سوم 25 بر 19 به پیروزی رسید.

تیم ایران در ابتدای ست چهارم با اُفت روحی و فنی محسوسی مواجه شد، ولی رفته رفته به جریان بازی برگشت و به فاصله یک امتیازی برزیل در پوئن 20 رسید. امتیازات حساس ست چهارم هم به برزیل رسید و نتیجه این ست 25 بر 21 به سود برزیل رقم خورد تا چهارمین شکست متوالی شاگردان آلکنو هم به ثبت برسد.

منبع: تسنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها