|

ایران ۱ - برزیل ۳؛ شکست قابل پیش بینی ایران مقابل برزیل

تیم ملی والیبال ایران در یازدهمین بازی خود به مصاف تیم برزیل رفت و در پایان با نتیجه سه بر یک مغلوب شد تا ششمین شکست شاگردان آلکنو رقم بخو…

لینک کوتاه کپی شد

هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ (چهارشنبه) با برگزاری هشت دیدار آغاز شد و تیم ملی والیبال ایران در یازدهمین بازی خود در این رقابت‌ها از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف تیم قدرتمند و پرستاره برزیل رفت و در پایان با نتیجه سه بر یک مغلوب شد تا ششمین شکست شاگردان آلکنو رقم بخورد.

ولادیمیر آلکنو در این بازی، ایران را با ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، صابر کاظمی و آرمان صالحی در پست لیبرو به میدان فرستاد. این دو تیم تاکنون ۱۳ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم برزیل ۱۰ پیروزی بوده و ایران هم ۳ بار موفق به شکست این تیم شده است. همچنین در سه بازی آخر برزیل برنده بوده است. 

ست اول: ۲۵ بر ۱۹ به سود برزیل

بازی با کسب امتیاز نخست برای ایران کسب شد، اما در ادامه و در دو رالی دیدنی و طولانی این برزیلی‌ها بودند که با استفاده از توپ برگشتی ۴ بر ۲ پیش افتادند. برزیلی‌ها توانستند برتری دو امتیازی خود را بازیایند و دو تیم در امتیاز ۸ بر ۶ برای زردپوشان وارد زمان استراحت فنی نخست شدند. کاظمی با سرویسی پرقدرت دریافت اول حریف را به مشکل انداخت تا بازیکنان ایران دهمین امتیاز را بگیرند و اختلاف به حداقل برسد. در صحنه امتیاز دوازدهم برزیل، آلکنو به شدت به رای داور بازی برای اعلام خطای موسوی معترض بود و داور به او کارت زرد نشان داد.

در ادامه بازیکنان ایران یک امتیاز دیگر از دست دادند تا آلکنو در نتیجه ۱۴ بر ۱۰ زمان استراحت بگیرد. پس از این وقفه موسوی دفاع شد و سپس بازیکن برزیل امتیاز سرویس گرفت تا دو تیم در نتیجه ۱۶ بر ۱۰ وارد زمان دوم استراحت فنی شوند. با رسیدن به اواخر ست حتی ورود جواد کریمی و بردیا سعادت به جای معروف و کاظمی کارساز نشد و ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود برزیل به اتمام رسید.

3134395_319

ست دوم: ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

ست دوم هم با برتری دو امتیازی برزیل آغاز شد، اما شاگردان آلکنو نه تنها بازی را در امتیاز ۳ به تساوی کشاندند بلکه با سرویس دیدنی کاظمی توپ به زمین ایران برگشت تا این پشت خط‌زن گنبدی آبشارش ار از سه دفاع به امتیاز چهارم برای ایران تبدیل کند. با امتیاز سرویس موسوی دو تیم در نتیجه ۸ بر ۵ برای ایران وارد زمان نخست استراحت فنی شدند. در ادامه برزیل برتری دو امتیازی را از بین برد و بازی در امتیاز ۱۰ برابر شد، اما با تک دفاع مجرد بازهم شاگردان آلکنو ۱۲ بر ۱۰ پیش افتادند. این برتری ادامه‌دار بود و دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ برای ایران وارد زمان دوم استراحت فنی شدند.

با رسیدن به اواخر ست دوم، باز هم بازیکنان باتجربه برزیل عرصه را تنگ کردند و با کسب سه امتیاز متوالی بازی را در عدد ۱۷ برابر کردند. در ادامه عبادی‌پور هم دفاع شد تا برزیل ۲۰ بر ۱۹ پیش بیفتد تا آلکنو چاره‌ای جز درخواست زمان استراحت نداشته باشد. در اواخر ست دوم بازیکنان ایران با توپ گیری و سرویس‌های ریسکی اختلاف را جبران کردند تا سرمربی برزیل در امتیاز ۲۳ بر ۲۲ به سود ایران، زمان استراحت بگیرد. پس از این وقفه، کاظمی امتیاز سرویس گرفت تا بازهم سرمربی برزیل درخواست زمان استراحت کند. در نهایت ست دوم با برتری ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران پایان یافت تا بازی در مجموع ست شماری یک بر یک شود.

ست سوم: ۲۵ بر ۱۹ به سود برزیل

در آغاز ست بازیکنان ایران دو امتیاز متوالی کسب کردند، اما این برتری نه تنها جبران شد بلکه برزیل زودتر به امتیاز ۳ رسید. دو تیم در امتیاز ۸ بر ۶ برای برزیل وارد وقت استراحت فنی اول شدند. با بازگشت به زمین جای خالی معروف دریافت شد و در ادامه برزیلی‌ها توانستند امتیاز نهم را بگیرند تا آلکنو زمان استراحت بگیرد. در ادامه اختلاف بیشتر هم شد و دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سمت نیمکت رفتند. بازیکنان ایران که جنگندگی ست دوم را نداشتند، امتیازات را یکی پس از دیگری از دست دادند تا برزیل ۲۰ بر ۱۵ پیش بیفتد. در نهایت ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود برزیل پایان یافت تا در مجموع ست شماری برزیل دو بر یک پیش بیفتد.

3134394_834

ست چهارم: ۲۵ بر ۲۱ به سود برزیل

 در این ست آلکنو سه تغییر در ترکیب ایران ایجاد کرد و سعادت، عابدینی و کریمی وارد زمین شدند تا شاید با این تغییرات و پیروزی در ست چهارم کار به ست پنجم کشیده شود. برزیلی‌ها بازهم توانستند اختلاف امتیازی را در اوایل ست ایجاد کنند و ۵ بر ۳ پیش افتادند. در ادامه اختلاف بیشتر شد و برزیل ۱۰ بر ۶ جلو افتاد تا کار برای تیم جوانتر شده ایران در ست چهارم سخت شود. بازیکنان برزیل که به مراتب راحت‌تر بازی می‌کردند فاصله را به شش امتیاز افزایش دادند تا نتیجه ۱۴ بر ۸ شود و آلکنو زمان استراحت بگیرد. پس از این وقفه، لوکارلی امتیاز سرویس گرفت و در ادامه سعادت دفاع شد تا دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۸ گام به زمان نخست استراحت فنی بگذارند.

با رسیدن به اواسط این ست، تیم جوان ایران توانست چهار امتیاز متوالی کسب کند تا در امتیاز ۱۸ بر ۱۴ برونو رزنده وارد زمین شد، اما این وقفه هم جلودار آبشار‌های مهارنشدنی سعادت نبود و تا با کسب امتیاز ۱۵ برای ایران، سرمربی بریل زمان استراحت بگیرد. با بازگشت به زمین، بازهم تیم ایران در یک رالی طولانی و دیدنی توسط سعادت به امتیاز ۱۶ رسید تا اختلاف به دو امتیاز کاهش پیدا کند. با رسیدن به بخش پایانی این ست، آبشا سوزا به بیرون رفت تا حساب کار ۲۰ بر ۱۹ شود. در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود برزیل پایان یافت تا ایران در مجموع چهار ست با نتیجه ۳ بر یک مغلوب حریق پرستاره خود شود. تیم ملی ایران با قبول ششمین باختش، همچنان با پنچ پیروزی و ۱۸ امتیاز در میانه جدول باقی ماند و برزیل با ۱۰ پیروزی و ۲۹ امتیاز به صدر جدول صعود کرد.

منبع: میزان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها