|

صحبت های مهم مدیر عامل استقلال در خصوص بیرانوند

روز گذشته حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی اسبق باشگاه استقلال مصاحبه‌ای انجام داد و صحبت‌‌های مهمی را مطرح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

بخشی از صحبت‌های او درباره علیرضا بیرانوند و انتقال نافرجام او از پرسپولیس به استقلال بود. اتفاقی که در تابستان سال گذشته افتاد و همه خبرهای فوتبال ایران تحت‌الشعاع قرار داد.

وقتی بیرانوند داشت به سمت استقلال می رفت

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی، بیرانوند 12 تیر سال گذشته و به شکلی ناگهانی به محل سازمان رفت تا قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند. ظاهرا او پیشنهاد خوبی از استقلال دریافت کرده بود و با وجود این که به دلیل مصدومیت از ناحیه فک و صورت اصلا حال و روز خوبی نداشت و نمی‌توانست حرف بزند با این باشگاه مذاکره کرده بود. به شکلی عجیب به نظر می‌رسید کارهای انتقال علیرضا بیرانوند  به استقلال به سرعت در حال انجام است و دروازه‌بانی که با پرسپولیس به افتخارات و قهرمانی‌های زیادی رسیده بود در لیگ بیست و سوم پیراهن استقلال را خواهد پوشید اما پس از چند روز پرحاشیه و جنجالی، بیرانوند مسیرش را تغییر داد و به پرسپولیس بازگشت.

حجت کریمی در قمار بیرانوند باخت

این اتفاق در حالی افتاد که هواداران باشگاه استقلال به شدت از آمدن بیرانوند استقبال کرده بودند و به نظر می‌رسید حجت کریمی مدیر عامل اسبق استقلال در حال ترکاندن یک بمب بزرگ است. اما با بازگشت بیرانوند به پرسپولیس انگار این بمب در دستان خودِ کریمی منفجر شد. این ناکامی آنقدر برای کریمی سنگین و غیر قابل تحمل شد که باعث شد او از سمتش استعفا بدهد و برود. فشار هواداران روی حجت کریمی آنقدر زیاد شد که او پس از ناکامی در جذب بیرانوند، به نوعی نشان داد که در قمار بیرانوند، باخته است و باشگاه استقلال را ترک کرد. دیروز حجت کریمی درباره اینکه آن روزها چه اتفاقاتی افتاد گفت:«درباره قرارداد بیرانوند، باید بگویم من در جلسه‌ای بودم که بیرانوند هم آنجا بود. میزبان اگر اجازه بدهد، درباره بیرانوند خیلی حرف‌ها خواهم گفت اما به حرمت سفره‌ای که آنجا باز بود حرفی نمی‌زنم آقای بیرانوند گفته بود که سالی 40 میلیارد تومان و سکه و دلار توسط ما به او داده می‌شد که من به شدت تکذیب می‌کنم. مطمئنا توافق کرده بودیم اما این مبلغی نبود که گفته می‌شود. به احترام سفره‌داری میزبان من حرفی نمی‌زنم و دوستان دیگر هم بودند و من حرمت سفره را نگه می‌دارم. فقط اگر درباره بیرانوند من حرف بزنم ایشان باید با چادر بین هواداران پرسپولیس حاضر شود. ما با بیرانوند تمام کرده بودیم اما شبانه ایشان رفت و با پرسپولیس قرارداد بست. با ما توافق کرده بود اما سوال این است که چرا شب رفت و با پرسپولیس تمدید کرد؟»

شکایت بیرانوند از حجت کریمی

بیرانوند ساعتی پیش در واکنش به این حرف‌های حجت کریمی توسط وکیلش از او شکایت کرد اما درباره آن ماجرا روایتی وجود داشت که نشان می‌داد بیرانوند از لحاظ قانونی نمی‌توانست به استقلال یا تیم دیگری برود. چرا که با پرسپولیس قرارداد داشت و این قرارداد طوری پیش رفته بود که بیرانوند نمی‌توانست آن را یک طرفه فسخ کند. گفته می‌شد که بیرانوند قبل از فسخ قراردادش در تاریخ 12 تیر، دو بار به باشگاه پرسپولیس نوتیس داده بود اما ظاهرا باشگاه پرسپولیس اهمیتی به این اخطارها نداده بود و به همین دلیل بیرانوند تصمیم به فسخ قرارداد گرفت. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس تا آن تاریخ 80 درصد قرارداد بیرانوند را پرداخت کرده بود و این پرداخت، به بیرانوند اجازه فسخ قرارداد را نمی‌داد. البته نکته این است که هر بازیکن یا مربی در هر لحظه‌ای که بخواهد می‌تواند اقدام به فسخ قرارداد کند اما کمیته تعیین وضعیت با بررسی مفاد قرارداد، فسخ را تایید یا رد می‌کند. در مورد بیرانوند هم که او اجازه فسخ نداشت اما در هر حال وکیل بیرانوند، همان زمان هم عقیده داشت که پاداش 5 میلیارد تومانی طلب بیرانوند از باشگاه پرسپولیس بوده و با توجه به طلب فصول قبلش هم از پرسپولیس می توانسته فسخ کند و عدد پرداختی به بیرانوند به 80 درصد نمی رسید. 

اگر استقلال محکوم می‌شد چه می‌شد؟

اگر کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، فسخ یک طرفه بیرانوند را موجه نمی دانست، جذب بیرانوند توسط استقلال می‌توانست برای این بازیکن و باشگاه استقلال دردسرهای زیادی ایجاد کند. چون این بازیکن با پرسپولیس قرارداد داشت و مذاکره با بازیکنی که قرارداد دارد غیر قانونی است. در این صورت باشگاه استقلال از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم می‌شد و این مذاکره و عقد قرارداد برای بیرانوند هم بین 4 تا 6 ماه محرومیت ایجاد می‌کرد. 

فضای فوتبال ایران، جنبه انتقال بیرانوند از استقلال به پرسپولیس را نداشت

اما همانطور که گفته شد وکیل بیرانوند عقیده دیگری داشت. او معتقد بود که بیرانوند 5 میلیارد از آپشن‌های قراردادش طلب داشته که عملیاتی نشده بود. بین 3 تا 4 میلیارد تومان هم از سالهای قبل طلب داشته است و به همین دلیل او می‌توانسته قراردادش را یکطرفه فسخ کند. با این حال بیرانوند با بررسی زوایای مختلف ماجرا و این که این انتقال چندان به نفع او نخواهد شد به این نتیجه می‌رسد که به باشگاه پرسپولیس برود و دوباره با این تیم قرارداد ببندد. دیگر زوایای ماجرا هم این است که فضای فوتبال ایران، جنبه انتقال بیرانوند از پرسپولیس به استقلال را نداشت و ممکن بود از نظر امنیتی برای بیرانوند، مشکلی پیش بیاید. البته بسیاری هم مانع از این انتقال جنجالی شدند و انگار فوتبال ایران، جنبه تولد یک هاشمی نسب دیگر را نداشت. هر چند گفته می شود فوتبال ایران حرفه ای شده است، اما در کل چنین انتقالهایی نشان می دهد که فوتبال ایران هنوز حرفه ای نشده است. 

نکته مهم دیگر این است که حجت کریمی در این ماجرا برنامه‌های علی امیری معاون وقت باشگاه را اجرا کرد. این امیری بود که ایده جذب بیرانوند را مطرح کرد. امیری معتقد بود استقلال با جذب بیرانوند می‌تواند ضربه بزرگی به پرسپولیس بزند. اما در هر حال ناکامی استقلال در جذب بیرانوند باعث استعفای کریمی شد و خود امیری هم همراه با حجت کریمی، از استقلال رفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها