|

نظر کارشناسان مشهور داوری درخصوص 3 صحنه مشکوک بازی استقلال - مس

بازی استقلال - و مس رفسنجان در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ با قضاوت «بیژن حیدری» در ورزشگاه آزادی برگزار و با تساوی 2- 2 پایان یافت.

لینک کوتاه کپی شد

کمک های بیژن حیدری در این دیدار، علیرضا ایلدروم، حسین مرادی و مهرداد خسروی بودند و ناظر دیدار هم محمود رفیعی بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از نواندیش، کارشناسی داوری دیدار استقلال و مس رفسنجان انجام و صحنه های حساس این دیدار از منظر کارشناسان اوری بررسی خواهد شد.

این گزارش با درج نظرات سایر کارشناسان داوری به صورت آنلاین تکمیل می شود. با ما همراه باشید.

در دقیقه ۷۶ استقلالی ها به خطای پنالتی اعتقاد داشتند.

در دقیقه ۸۰هم معتقد بودند توپ از خط دردازه مس گذشته.

محمدی: تصمیمات داور و کمک هایش درست بود.

نظرات فهیمی زاد

جواد فهیمی راد در گفت‌وگو با آنا، در خصوص قضاوت بیژن حیدری در بازی استقلال و مس رفسنجان و دو صحنه مشکوک این دیدار اظهار کرد: اولین صحنه سرنگون شدن سجاد شهباززاده در محوطه جریمه استقلال بود. در این صحنه روزبه چشمی توپ را زد و هیچ خطایی روی مهاجم مس رفسنجان مرتکب نشد.

کارشناس داوری افزود: دومین صحنه توپی بود که پیمان بابایی به تیرک دروازه مس رفسنجان زد و در ادامه میلاد فخرالدینی ضربه‌ای زد که مدافع مس از روی خط دور کرد. در این صحنه کمک داور دوم روی خط ایستاده بود و به درستی تشخیص داد که تمام حجم توپ از خط رد نشده است. بنابراین توپ گل نشده بود.

کارشناسی داوری دیدار استقلال و مس رفسنجان: پنالتی و گل آبی ها سوخت!؟

صحنه مشکوک عبور یا عدم عبور توپ از روی خط دروازه مس

نظرات حیدر سلیمانی

حیدر سلیمانی درباره عملکرد بیژن حیدری داور دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و مس رفسنجان که با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت، به  تسنیم گفت: حیدری قضاوت خیلی خوبی انجام داد. او در همه صحنه‌ها حضور داشت که نشان دهنده آمادگی بدنی خوب این داور بود. حیدری به درستی سرپرست تیم استقلال را اخراج کرد. در واقع باید با نیمکت‌های هر دو تیم در همه دیدارها سختگیرانه برخورد شود تا خیلی راحت به خودشان اجازه حمله به داور را ندهند.

وی درباره صحنه مربوط به گل دوم استقلال عنوان کرد: حامد لک دروازه‌بان مس رفسنجان اعتراض کرد که توپ از خط عرضی عبور کرده  و از بیرون زمین به داخل بازگشته، اما اینطور نبود و گل در شرایط صحیح به ثمر رسید. درست است که دوربین روی خط نداریم، اما کمک داور روی خط قرار داشت. ضمن اینکه در تصاویر تلویزیونی هم مشخص شد که توپ از خط عبور نکرده است.

سلیمانی درباره صحنه‌ای که در دقیقه 80 رقم خورد و بازیکنان استقلال معتقد بودند توپ از خط دروازه حریف عبور کرده است، اظهار داشت: مدافع مس رفسنجان روی خط قرار داشت  و امکان اینکه توپ از خط عبور کرده باشد، صفر است.

نظرات محمد فنایی

محمد فنایی شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به دو صحنه مشکوک دیدار استقلال و مس‌رفسنجان که با تساوی دو بر دو همراه شد، تاکید کرد: متاسفانه در چنین شرایطی نمی‌توان با قاطعیت صحبت کرد و تا VAR در فوتبال ما وارد نشود و در بازی‌های لیگ به کار گرفته نشود همین شرایط است و با این روند فقط به داوران خود لطمه می‌زنیم.

وی ادامه داد: VAR سیستم نظارتی بر کار داوران است و می‌تواند در شرایط سخت به کمک آنها بیاید تا حق به حق‌دار برسد اما وقتی این سیستم در فوتبال ما فعال نیست، نمی‌توان از داوران انتظار داشت تا تمامی ابعاد زمین را به دقت تحت کنترل داشته باشند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان تصریح کرد: کشورهایی که در فوتبال پیشرفته نیستند هم VAR دارند اما فوتبال که در آسیا در رنکینگ آسیا دارای جایگاه است هنوز به این سیستم مجهز نشده و این خوب نیست. باید این سیستم در میادین فوتبال مستقر شود تا اگر لازم بود داور بتواند به آن مراجعه کرده و از آن بهره ببرد. این مسائل باعث عقب‌افتادگی فوتبال ما می‌شود و نباید خودمان را با آمار و ارقام گول بزنیم و فریب آنها را بخوریم.

فنایی تاکید کرد: داور انسان است و ممکن است اشتباه کند، برای همین VAR وارد فوتبال شد، شاید در ابتدای برخی‌ها اعتقاد داشتند حضور این سیتسم زیبایی‌های فوتبال را از بین خواهد برد اما در واقع چنین نشد و شاهد بازی‌های زیبایی هم هستیم.

کارشناسان داوری در گفتگو با ورزش سه به بررسی این صحنه‌ها پرداخته‌اند:

 گل دوم استقلال توسط گوستاوو بلانکو (مشکوک به خروج توپ از زمین پیش از گل- دقیقه ۴۹)

-- محمدحسین ترابیان: از این زاویه دوربین قابل ارزیابی نیست که توپ به خارج زمین رفته یا نه. با توجه به جای‌گیری کمک داور، باید به تصمیم تیم داوری احترام بگذاریم.

-- ابراهیم میرزابیگی: با توجه به اینکه دوربین روی خط عرضی قرار نداشت، نمی‌توانیم قاطعانه نظر بدهیم، اما باید در نظر بگیریم که کمک داور دقیقا روی نقطه کرنر حضور داشت.

-- حسین عسگری: کماکان ضعف دوربین‌ها در پخش تلویزیونی مشهود و مشکل‌ساز است و نمی‌توانیم نظر قاطعانه بدهیم، اما با توجه به اینکه توپ ارسالی از پنج متر داخل زمین به روی دروازه ارسال شد و بعید است از زمین خارج شده باشد. ضمن اینکه کمک داور هم روی خط است.

-- تورج حق‌وردی: به نظر تصمیم کمک داور در ادامه بازی صحیح هست، چون جای‌گیری مناسبی دارد.

 برخورد روزبه چشمی و سجاد شهباززاده (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۷۸)

-- محمدحسین ترابیان: از این زاویه مدافع در چلنج با مهاجم با تکل صحیح، توپ مهاجم را می‌زند و مرتکب خطا نمی‌شود. ادامه بازی تصمیم درست داور

-- ابراهیم میرزابیگی: روزبه چشمی روی توپ اثر می‌گذارد و خطایی انجام نشد.

-- حسین عسگری: روزبه چشمی با تکل صحیح توپ را می‌زند و خود مهاجم هم هیچ اعتراضی به تصمیم داور ندارد. ادامه بازی تصمیم درست داور بود.

-- تورج حق‌وردی: مدافع به درستی با تکل‌ توپ‌ را زد.

 شوت میلاد فخرالدینی به سمت دروازه مس (مشکوک به گل- دقیقه ۸۰)

-- محمدحسین ترابیان: با این تصاویر و زاویه دوربین قابل ارزیابی نیست که  کل توپ از کل خط دروازه عبور کرده یا نه. با توجه به جای‌گیری کمک داور، به تصمیم تیم داوری احترام می‌گذاریم.

-- ابراهیم میرزابیگی: با وجود اینکه زاویه دوربین مناسب نیست اما به نظر می‌رسد توپ به طور کامل از خط رد نشده است.

-- حسین عسگری: باز هم مشکل قبلی وجود دارد و دوربین روی خط نیست و یک بازیکن هم جلوی دوربین قرار دارد. پای بازیکن مس ۱۰-۱۵ سانتی‌متر داخل دروازه است و برای زدن توپ اقدام می‌کند. با توجه به اینکه قانون می‌گوید تمام توپ باید از خط رد شده باشد  قطر توپ ۲۲ سانتی‌متر است، به نظر نمی‌رسد توپ گل شده باشد. ضمن اینکه باز هم کمک داور روی خط است.

-- تورج حق‌وردی: با این زاویه‌ای که دوربین نشان می‌دهد مشخص نیست، ولی جای‌گیری کمک داور عالی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی