|

گل دوم ایران به ژاپن خطا بود؟

ناامیدی ژاپنی‌ها از حذف برابر ایران در جام ملت‌های آسیا همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

در ادامه بخشی از یک گزارش سایت ژاپنی را درباره عملکرد تیم ملی این کشور در جام ملت‌های می‌خوانیم که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ایران تن به شکست ۲ بر یک داد و از دور مسابقات حذف شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ تیم ملی فوتبال ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر کنار رفت. در بازی با ایران در سومین وقت اضافی نیمه دوم، کو ایتاکورا مرتکب خطا شد که منجر به ضربه پنالتی شد. علیرضا جهانبخش پنالتی را به گل تبدیل کرد تا ژاپن که ۴ سال پیش با نتیجه ۳ بر صفر ایران را شکست داده بود، از دور مسابقات حذف شود.

جدا از این مسائل هنوز درست بودن پرتاب اوت توسط تیم ملی فوتبال ایران جای بحث دارد. جهانبخش در فرآیند پرتاب توپ، هر دو پای خود را روی زمین نگه نداشت و یک پا را بلند کرد که این خطای پرتاب است. همین پرتاب به داخل محوطه جریمه رفت و توپ که توسط دفاع دفع شد، از پشت برگشت و با سر محمد محبی برخورد کرد. توپ رها شده بین ایتاکورا و تاکهیرو تومیاسو افتاد و حسین کنعانی که پشت سر او قرار داشت برای تصاحب توپ به داخل پرید. ایتاکورا کنعانی را زمین زد و داور مانینگ (از کشور چین) که در همان نزدیکی بود، پنالتی اعلام کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی