|

مهمترین تصمیم قلعه‌نویی در بازی ژاپن

ابراهیمی میانگین لیست تیم ملی را بالا کشید، اما او موهبت ویژه‎‌ای را هم با تجربیات گرانبهای خود به تیم ملی هدیه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

دیدار برابر سوریه با اتفاقات غیرمنتظره و نگران‌کننده‌ای برای فوتبال ایران تمام شد. در وقت‌های اضافی و در شرایطی که بازی یک بر یک بود مهدی طارمی اخراج شد تا بسیاری نگران بازی بعدی تیم ملی و غیبت این بازیکن مقابل ژاپن باشند که 4 سال پیش هم تکرار شده بود و شاگردان کی‌روش در یک بازی تلخ با 3 گل شکست خوردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش ؛ با این حال امیر قلعه‌نویی بهترین تصمیم ممکن را برای پر کردن جای خالی طارمی گرفت. او امید ابراهیمی را در پست هافبک دفاعی جانشین سامان قدوس کرد و قدوس را یک خط جلوتر برد تا به نوعی این بازیکن خلاق با نزدیک‌تر شدن به دروازه ژاپن جای مهدی طارمی را پر کرده باشد.

1987352

این تصمیم در حالی از سوی امیر قلعه‌نویی به عنوان یکی از کلیدی‌ترین تصمیمات او در طول جام اتخاذ شد که پیش از شروع رقابت‌ها انتقاد زیادی به حضور دو سه بازیکن در لیست نهایی این مربی از جمله امید ابراهیمی وجود داشت، اما این هافبک باتجربه فوتبال ایران که یکسال پیش به شکل بسیار تلخی حضور در جام جهانی را به دلیل مصدومیت از دست داد، اصلا دوست نداشت که اینباره به دلایل فنی از فهرست جا بماند.

پس ابراهیمی از آخرین فرصت خود برای حضور در یک تورنمنت مهم بین‌المللی استفاده کرد و با گلزنی مقابل بورکینافاسو در آخرین دیدار تدارکاتی اردوی کیش نشان داد انگیزه زیادی برای درخشش در آخرین بازی‌های ملی خود دارد.

امیر قلعه‌نویی همواره چه در دوران حضورش در استقلال و چه سپاهان به توانایی‌های ابراهیمی ایمان داشته و به همین دلیل هم بوده که در مصاف با ژاپن با وجود اینکه گزینه‌های دیگری نظیر چشمی هم برای حضور در ترکیب اصلی وجود داشتند ، ابراهیمی را در کنار عزت‌اللهی قرار داد تا این بازیکن که از قدرت بازیسازی و درک محیطی بالایی برخوردار است، دو بازیکن کلیدی تیم ملی در انتقال توپ از حمله به دفاع باشند.

ابراهیمی اگرچه در مصاف با ژاپن یکی دو اشتباه هم داشت که منجر به حملات خطرناکی شد، اما در طول مسابقه توانست آنچه کادر فنی از او خواسته بود را در زمین اجرا کند و چند مرتبه هم با ارسال‌های عمقی خود برای مهاجمین موقعیت گل ایجاد کرد. آزمون یکی از این موقعیت‌ها را به گل تبدیل کرد ولی پرچم داور آفساید میلی‌متری را علیه ایران اعلام کرد تا نمایش تحسین‌برانگیز ابراهیمی کمتر به چشم بیاید. 

آنچه از ابراهیمی در طول مسابقه بیشتر به چشم آمد، درگیری او با مهاجمین ژاپنی بود که بلافاصله پشت آنها ظاهر می‌شد تا اجازه چرخش، فکر کردن، نظم دادن به بازی و طراحی حملات را از آنها بگیرد و در کنار عزت‌اللهی روز فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتند و اجازه ایجاد موقعیت با همین شیوه از ژاپن گرفته شد.

1987354

احتمالا ابراهیمی در مصاف با قطر بار دیگر به نیمکت بازخواهد گشت تا آرایش تیم به شکل بازی‌های گذشته درآید، اما او تا همین حالا هم پاسخ منتقدان امیر قلعه‌نویی را با گل کردن پنالتی حساس و سرنوشت‌ساز مقابل سوریه و سپس نمایشی که مقابل ژاپن داشت داده و وظیفه خود را در قبال فوتبال ایران هم انجام داده است. 

امید ابراهیمی 36 ساله اگرچه میانگین سنی تیم ملی را با حضورش در لیست نهایی بالا برد، اما تجربه‌ای که او به تیم در طول مسابقات تزریق کرد حالا نگاه‌ها را به طور کلی به تصمیم امیر قلعه‌نویی تغییر داده و جایگاه این بازیکن که حضوری بیش از یک دهه در سطح ملی دارد را تضمین کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی