|

عراق 2-3 اردن؛ کامبکی تاریخی!

تیم های ملی عراق و اردن از ساعت 15 به دیدار هم رفتند.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی اردن در یک دیدار هیجان انگیز و تماشایی موفق به شکست عراق شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ بازی در 10 دقیقه ابتدایی نیمه نخست آرام و کنترل شده در جریان بود اما رفته رفته عراقی ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما برخلاف آنچه که تصور می‌شد اردنی ها با استفاده از تکنیک خوب التعمری موقعیت های بهتری ایجاد کردند و ستاره تیم ملی عراق جلال احمد بود که دو موقعیت تک به تک را مهار کرد.

بازیکنان عراق در خلق موقعیت ناتوان بودند و چند شوت از راه دور راهکار آنها برای گلزنی و رسیدن به پیروزی بود که واکنش های ابولیلا موقعیت های آنها را دفع کرد.

در 15 دقیقه پایانی نیمه نخستتوپ و میدان در اختیار اردنی ها بود و بهتر بازی کردند و مزد بازی خوبشان را هم گرفتند، قطع توپ یزان النعیمات از نیمه زمین و ضربه چیپ هوشمندانه دروازه عراق را باز کرد تا در سومین تک به تک اولین گل اردن به ثمر برسد و نیمه نخست را با برتری به پایان برسانند.

عراقی ها در نیمه دوم بازی را هجومی شروع کردند اما همچنان همان روند نیمه نخست ادامه داشت، فضاهای بسته خط دفاعی اردن و حضور دو ستاره سرعتی این تیم برای خلق ضدحمله، بازیکنان عراق با شوت از راه دور سعی داشتند دروازه اردن را تهدید کنند اما روز خوب ابولیلا دروازه بان اردن مانع گلزنی آنها شد.

عراقی ها در دقیقه 55 دو تعویض انجام دادند و با حضور دوسکی و زیدان اقبال به دنبال تغییر بازی بود، با حضور این دو بازیکن حرکات عراقی از سمت چپ زمین بیشتر شد و تنوع حملات عراقی ها بیشتر شد، آنها دقایقی بعد مهند علی را به ترکیب فرستادند و با کم کردن یکی از هافبکها با نفرات بیشتری در خط حمله حاضر شدند.

فشار تیم ملی عراق ادامه داشت و واکنش‌های ابولیلا بازیکنان این تیم را کلافه کرده بود اما روی یک ارسال سعد ناطق مدافع با تجربه این تیم بازی را به تساوی کشید و عراقی ها استرسی کمتری ادامه مسابقه را به میدان رفتند.

در ادامه مسابقه حملات عراقی ها ادامه داشت و این تیم گل دوم را هم با ضربه روی پا ایمن حسین وارد دروازه اردن کردند تا در این مسابقه بلاخره از حریف خود پیش بیفتند، علیرضا فغانی پس از گلی که ایمن به ثمر رساند به دلیل خوشحالی طولانی و همچنین کنایه به اردنی ها به او کارت زرد نشان داد و با کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد.

عراقی ها تا وقت‌های اضافه مسابقه از حریف پیش بودند اما تحت تاثیر اخراج ستاره گلزن تیم‌شان دو گل  پیاپی دریافت کردند، غوغای بازیکنان اردن در وقت‌های اضافه یک بازی عجیب و هیجان انگیز را رقم زد، یزان العربی در دومین دقیقه وقت اضافه مسابقه بازی را به تساوی کشید و بلافاصله پس از آن نزار الرشیدان با شوت از راه دور و فنی اجازه نداد بازی به وقت های اضافه کشیده شود و پیروزی شگفت‌انگیزی را برای اردن رقم زد.

تیم ملی اردن با نتیجه سه بر دو عراق را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا رسید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی