|

آشنایی با ستاره های تیم استقلال تاجیکستان

استقلال تاجیکستان یکی از قدرتمندترین تیم های آسیای میانه به حساب می آید..

لینک کوتاه کپی شد

در گروه E مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2023، تیم‌های پرسپولیس ایران و استقلال تاجیکستان سومین بازی خود را از ساعت 19:30 امروز در ورزشگاه آزادی برگزار کرده و مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ نگاهی به پیشینه حریف پرسپولیس نشان می دهد تیم استقلال دوشنبه با وجود اینکه قدمت زیادی ندارد اما موفق شده افتخارات زیادی را در لیگ تاجیکستان کسب کند. این تیم در سال 2007 تاسیس شده و طی 15 سالی که در سطح حرفه ای رقابت می کند، 11 قهرمانی در لیگ تاجیکستان کسب کرده است. جالب اینجاست قرمز پوشان شهر دوشنبه 9 قهرمانی از 11 قهرمانی را پشت هم کسب کرده و 9 فصل پیاپی جام قهرمانی را بالای سر برده اند.

از سوی دیگر تیم استقلال تاجیکستان 5 بار متوالی نیز قهرمان سوپرجام و در مجموع 11 قهرمانی نیز در این مسابقات دارد. 9 قهرمانی در(TFF cup)، 9 قهرمانی در جام حذفی تاجیکستان و یک قهرمانی در AFC president cup از دیگر افتخارات باشگاه استقلال شهر دوشنبه است.

تیم 5 میلیون یورویی استقلال تاجیکستان

پس از مرور افتخارات حریف امشب پرسپولیس بد نیست لیست بازیکنان این تیم را مرور کنیم. لیستی که نشان می دهد ارزش مجموعه بازیکنان این تیم تاجیک حدود ۵ میلیون یورو است. 

استقلالی ها ۷ بازیکن خارجی دارند. مجتبی مقتدایی، مدافع راست سابق تیم های ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان نام آشناترین خارجی تیم استقلال تاجیکستان است. این تیم همچنین در خط دفاعی خود از ایوان نووشلک کروات، آرتور کارتاشیان ارمنستانی، سدریک گوگوا ساحل عاجی بهره می برد. در خط هافبک جوزپ اوکورو از نیجریه برای این تیم توپ می زند و در خط حمله هم یک بازیکن ساحل عاجی دیگر به نام سنین سبای دارد و یک مهاجم اهل بوسنی به نام دنیس بگانوویچ.

هرچند که می دانید طبق قوانین AFC  هر تیم فقط از ۵ بازیکن غیرآسیایی و یک بازیکن آسیایی می تواند در رقابت های لیگ قهرمانان بهره ببرد. ضمن این که استقلال ۱۱ بازیکن ملی پوش را نیز در لیست خود دارد. رستم یاتیموف، دروازه بان تیم ملی تاجیکستان با ارزش ترین بازیکن استقلالی هاست که ۷۵۰ هزار یورو در سایت ترانسفر مارکت قیمت گذاری شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها