|

استقلال 1-1 پرسپولیس؛ فوتبال 90 + وقت اضافه هست!

استقلال و پرسپولیس پس از 24 سال بار دیگر در فینال جام حذفی به مصاف هم رفته اند

لینک کوتاه کپی شد

فوتبال باشگاهی ایران یک پایان به یادماندنی خواهد بود. استقلال و پرسپولیس در حالی فینال جام حذفی را برگزار می‌کنند که سرخ‌های پایتخت تا اینجا به قهرمانی لیگ رسیده‌اند و استقلال با توجه به شکست در دربی حساس برگشت و از دست رفتن قهرمانی لیگ، به دنبال انتقام و فتح جام حذفی است. پرسپولیس نیز برای تکمیل فصل رویایی خود به کسب دوگانه فکر می‌کند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ آخرین بار در سال 1378 بود که دو تیم برای اولین و آخرین بار تا پیش از امروز، در فینال جام حذفی به مصاف هم رفتند. پرسپولیس در آن بازی با پیروزی دو بر یک فاتح جام حذفی شد.

 اطلاعات بازی 

فینال جام حذفی | فصل 1401/02

بازی: استقلال 1-1 پرسپولیس

تاریخ و زمان: چهارشنبه 10 خرداد 1402 | ساعت 19:45

مکان: تهران - ورزشگاه آزادی

داوران:  اشکان خورشیدی، علیرضا ایلدروم، حسن ظهیری، محمدحسین ترابیان

داوران پشت دروازه:  محمدحسین زاهدی‌فر، سیدعلی اصغر مومنی

کمک داور ذخیره: محمد راهی | ناظر داوری: محمود رفیعی | ناظر ویژه داوری: علی خسروی

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی، صالح حردانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، سعید مهری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری و محمد محبی

 
 

 

تعویض دقیقه 32 / پیمان بابایی به جای ارسلان مطهری وارد زمین شد

تعویض دقیقه 67 / ابوالفضل جلالی به جای جعفر سلمانی

تعویض های دقیقه 86 / سجاد شهباززاده، آرمان رمضانی و زبیر نیک نفس به جای محبی، چشمی و رضاوند وارد زمین شدند

سرمربی استقلال: ریکاردو ساپینتو

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری، سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر

تعویض دقیقه 70 / فرشاد فرجی به جای دانیال اسماعیلی فر

تعویض های دقیقه 89 / سینا اسدبیگی و امید عالیشاه به جای سروش رفیعی و سعید صادقی

سرمربی پرسپولیس: یحیی گل محمدی

کارت زرد:  پیمان بابایی (دقیقه 46 - استقلال) / سروش رفیعی (دقیقه 55 - پرسپولیس) / دانیال اسماعیلی فر (دقیقه50 - پرسپولیس) / مهدی ترابی (دقیقه 69 - پرسپولیس) / علی نعمتی (دقیقه 69 - پرسپولیس) / روزبه چشمی (دقیقه 69 - پرسپولیس) / عیسی آل کثیر (دقیقه 96 - پرسپولیس)

کارت قرمز:  -

گل ها:  مهدی ترابی (دقیقه 29 - پرسپولیس) / محمدحسین مرادمند (دقیقه 11+90 - استقلال)

حواشی بازی

  • دو تیم پیش از این تنها یک بار در فینال جام حذفی به مصاف هم رفته بودند که به سال 1378 بازمی‌گردد. در آن سال پرسپولیس با برتری دو بر یک مقابل استقلال فاتح جام حذفی شد.
  • درهای ورودی ورزشگاه از ساعت 2 باز شد و حدود 90 دقیقه مانده به آغاز بازی، تکمیل شد.
  • این صد و یکمین دربی پایتخت است.
  • در سکوهایی که به دلیل بازسازی قابل استفاده نیست، بنرهای بزرگی در هواداری از دو تیم قرار گرفته است.
  • با توجه به اتفاقات دربی برگشت لیگ بیست و دوم، هواداران استقلال از پیش از آغاز بازی شعار علیه بیرانوند را آغاز کردند.
  • وریا غفوری پیش‌تر اعلام کرده بود برای این بازی در ورزشگاه آزادی حاضر خواهد شد.
  • کادر فنی تیم ملی در ورزشگاه آزادی حاضر شدند.
  • مهدی تاج به همراه نایب رییس فدراسیون فوتبال عمان در ورشگاه حاضر شدند.
  • بازی با 5 دقیقه تاخیر آغاز شد.
  • در دقیقه 19 سروش رفیعی قصد داشت ضربه کرنر را بزند که با پرتاب اشیا از سمت هواداران استقلال این اجازه را پیدا نکرد. اشکان خورشیدی توپ را برداشت و بازی را متوقف کرد تا بعد از لحظاتی توقف بازی بازیکنان استقلال هواداران این تیم را آرام کنند و کرنر به روی دروازه ارسال شود.
  • ارسلان مطهری دقیقه 32 به دلیل مصدومیت با چشمانی اشکبار زمین بازی را ترک کرد.
  • در لحظات پایانی نیمه اول باز هم بازی شاهد پرتاب اشیا از سوی تماشاگران حین کرنر ارسالی پرسپولیس بود. این پرتاب اشیا باعث شد تا سنگ به پای فیلمبردار بازی برخورد کند و او مصدوم شود.
  • قبل از آغاز نیمه دوم اشکان خورشیدی چند کلامی در میانه میدان با ساپینتو صحبت کرد.
  • در دقیقه 68 بازی به دلیل درگیری چشمی و ترابی متوقف شد.
  • اشکان خورشیدی از دقیقه 82 به دلیل مصدومیت نتوانست کار را ادامه دهد و قضاوت را به محمدحسین زاهدی فر واگذار کرد.

گزارش بازی

دقیقه 103 / ساپینتو با کارت قرمز مستقیم زاهدی فر از کنار زمین اخراج شد اما درگیری های او در ادامه زمین ادامه داشت.

دقیقه 101 / در آخرین لحظات بازی روی یک ضربه ایستگاهی که تمام بازیکنان استقلال حتی حسینی به داخل محوطه آمده بود، استقلال با مرادمند به گل رسید.

دقیقه 97 / قائدی در محوطه پرسپولیس روی زمین افتاد اما داور بازی را ادامه داد.

دقیقه 96 / آل کثیر در محوطه استقلال روی زمین افتاد اما داور با نشان دادن کارت زرد به این بازیکن قاطعانه گفت تصمیمی برای اعلام پنالتی ندارد.

دقیقه 95 / ضربه فنی ترابی با تیرک افقی دروازه استقلال برخورد کرد.

دقیقه 92 / داور با کارت زرد خسرو حیدری را جریمه کرد.

دقیقه 90 / داور 9 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.

دقیقه 88 / شوت سروش رفیعی از پشت محوطه با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 82 / این بار بازی برای رسیدگی به وضعیت اشکان خورشیدی متوقف شد. به نظر او دچار گرفتگی عضله شد. خورشیدی نتوانست به قضاوت ادامه دهد و جای خود را به محمدحسین زاهدی فر داد.

دقیقه 80 / تعلل در خروج از دروازه نزدیک بود برای بیرانوند دردسر ساز شود که پیش از رسیدن قائدی به توپ، این دروازه بان اشتباهش را جبران کرد.

دقیقه 76 / پرسپولیس در موقعیت خوب حمله قرار داشت و توپ به سعید صادقی رسید. این بازیکن ترجیح داد به جای پاس شوت بزند و ضربه بی دقت او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 68 / روی خطای چشمی بر روی ترابی و درگیری این دو بازیکن، بازی به حاشیه کشیده شد و داور سه بازیکن را همزمان با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه 63 / مهدی قائدی در محوطه پرسپولیس در کورس با گولسیانی روی زمین افتاد. در حالی که او معتقد به خطای پنالتی بود، اشکان خورشیدی نزدیک به صحنه اعلام ضربه دروازه کرد.

دقیقه 53 / روی اشتباه عجیب سلمانی در دفع توپ سعید صادقی صاحب موقعیت عالی در ضدحمله شد اما این بازیکن قدر توپ را ندانست و فقط یک اوت نصیب پرسپولیس شد.

دقیقه 51 / ارسال حردانی از همه گذر کرد و در آن سوی محوطه به قائدی رسید تا این بازیکن از زاویه بسته شوتزنی کند. ضربه قائدی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 49 / روی یک پاس عمقی عالی از میان مدافعان پرسپولیس، مهدی قائدی با بیرانوند تک به تک شد اما ضربه‌اش دقت لازم را به همراه نداشت و بیرانوند با خروج خوب درازکش توپ را دفع کرد.

دقیقه 49 / اولین حمله نیمه دوم دو کرنر روی دروازه استقلال بود که هیچ یک حاصلی به همراه نداشت.

دقیقه 46 / داور اولین کارت زرد بازی را به پیمان بابایی نشان داد.

ساعت 20:55 / نیمه دوم بازی آغاز شد.

ساعت 20:38 / نیمه اول بازی به پایان رسید.

دقیقه 47 / بار دیگر کرنر پرسپولیس با پرتاب اشیای هواداران استقلال همراه شد که در حین یک سنگ به پای فیلمبردار کنار زمین برخورد کرد و فیلمبردار با فیلمبرداری دیگر جایگزین شد.

دقیقه 45 / ایستگاهی ارسالی برای پرسپولیس در شلوغی محوطه به بیرون رفت و در حالی که هر دو تیم معتقد بودند توپ برای آنهاست، داور کرنر اعلام کرد.

دقیقه 43 / شوت بازیکن پرسپولیس از نقطه کور حسینی به سمت این دروازه بان رفت که حسینی توانست توپ را دفع کند.

دقیقه 40 / شوت فنی و بسیار زیبای سعید مهری از پشت محوطه با برخورد به تیرک افقی دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 35 / پرتاب اوت بلند وحید امیری در محوطه جریمه به سروش رفیعی رسید و ضربه این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 32 / ارسلان مطهری که مصدوم شده بود جای خود را به پیمان بابایی داد و با چشمانی اشکبار زمین بازی را ترک کرد. ساپینتو این بازیکن را در آغوش گرفت و به او دلداری داد.

دقیقه 29 / ارسال دانیال اسماعیلی فر به روی دروازه استقلال را صالح حردانی با ضربه سر دفع کرد. توپ درست جایی رفت که پشت محوطه ترابی انتظارش را میکشید و با یک شوت مهارنشدنی توپ را به گوشه دروازه استقلال فرستاد.

دقیقه 28 / ارسلان مطهری از ناحیه مچ پای راست احساس ناراحتی دارد و بازی برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن لحظاتی متوقف شد.

دقیقه 25 / با پاس کاتبک سعید مهری به داخل محوطه برای مطهری این بازیکن شوتزنی کرد که ضربه اش با واکنش بیرانوند به کرنر رفت. کرنر ارسالی به تیر یک با ضربه سر سیلوا همراه شد اما آل کثیر آنجا حضور داشت و اجازه نداد این توپ به دروازه تیمش برسد.

دقیقه 21 / روی یک پاس بلند عمقی خوب برای محبی، این بازیکن در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و ضربه اش از زاویه بسته به زاویه مخالف با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت تا جدی ترین موقعیت بازی تا این لحظه اینجا رقم بخورد.

دقیقه 18 / وحید امیری اولین کرنر را برای پرسپولیس به دست آورد. کرنر ارسالی که به دلیل پرتاب اشیا از سوی هواداران با تاخیر بسیار روی دروازه ارسال شد، حاصلی برای پرسپولیس به همراه نداشت.

دقیقه 15 / کرنر دوم مهری با چند ضربه سر تبدیل به توپی سرگردان شد که بیرانوند توپ را مهار کرد.

دقیقه 14 / روی یک ارسال ایستگاهی به داخل محوطه پرسپولیس، سیلوا ضربه سر زد که حاصل آن یک کرنر برای استقلال بود. کرنر ارسالی سعید مهری کوتاه بود و با شوت از پشت محوطه رضاوند به کرنری دیگر ختم شد.

دقیقه 13 / داور یکی از اعضای کادر فنی استقلال را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه 11 / صالح حردانی با نفوذ خود یک پاس در عرض خوب برای ارسلان مطهری در محوطه جریمه فرستاد که علی نعمتی با تکل خوب خود مانع از صاحب توپ شدن مطهری در محوطه جریمه شد.

دقیقه 8 / روی یک پاس عمقی، آل کثیر در محوطه استقلال صاحب توپ شد و از زاویه بسته شوتزنی کرد که توپ او را سیلوا برگشت داد. در برگشت سرلک از پشت محوطه شوت زد که ضربه او به راحتی در اختیار حسینی قرار گرفت.

دقیقه 6 / ارسال ترابی از روی ایستگاهی به داخل محوطه با اعلام خطا بر روی بازیکن استقلال منجر به ایجاد موقعیت برای پرسپولیس نشد.

دقیقه 5 / روی تکل سلمانی بر روی سعید صادقی نزدیک به محوطه جریمه، خورشیدی اعلام خطا کرد و بازیکنان و اعضای کادر فنی به شکلی عجیب به او معترض شدند!

دقیقه 3 / با خطای چشمی روی وحید امیری، مهدی ترابی اعتراض کرد که داور تذکر سفت و سختی به ترابی داد.

دقیقه 1 / در پاسخ پرسپولیسی ها توپ را به سمت دروازه استقلال فرستادند که آن سمت هم حسینی اجازه نداد آل کثیر صاحب توپ شود.

دقیقه 1 / استقلال با سوت آغاز بازی حمله خود را آغاز کرد که پیش از رسیدن توپ به محبی، بیرانوند از دروازه بیرون آمد و توپ را مهار کرد.

ساعت 19:50 / بازی با سوت اشکان خورشیدی آغاز شد.

فرم بازی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها