|

(عکس) ستاره‌ی برزیل به 2 تا 5 سال زندان محکوم شد!

دادستانی اسپانیا به دنبال دو سال زندان و جریمه 10 میلیون یورویی برای نیمار جونیور است.

لینک کوتاه کپی شد

جلسه دادگاه محاکمه نیمار به اتهام کلاهبرداری و فساد مالی در حالی امروز در اسپانیا آغاز شد که گفته می‌شود این بازیکن در صورت محکومیت به ۲ تا ۵ سال زندان محکوم خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا؛ نیمار جونیور ستاره فوتبال پاری‌سن‌ژرمن و برزیل و هشت نفر دیگر روز دوشنبه در اسپانیا به اتهام کلاهبرداری و فساد مالی در انتقال این بازیکن به بارسلونا از سانتوس در سال ۲۰۱۳ محاکمه شدند.

رویترز امروز در خبری نوشت: دادستان اسپانیا به دنبال دو سال زندان و جریمه ۱۰ میلیون یورویی (۹.۸ میلیون دلار) برای نیمار هستند. آن‌ها همچنین خواهان پنج سال زندان برای ساندرو روسل، رئیس سابق بارسا و ۸.۴ میلیون یورو جریمه برای باشگاه هستند.

این پرونده به ادعای شرکت سرمایه‌گذاری برزیلی DIS، که مالک ۴۰ درصد از حقوق نیمار در زمان حضور در سانتوس بود، می‌پردازد، این شرکت مدعی است حق آن‌ها به دلیل اینکه ارزش معامله کمتر اعلام شده بود، از دست رفته است.

این شرکت برای نیمار پنج سال حبس، جریمه نقدی به ارزش ۱۴۹ میلیون یورو و محرومیت از بازی برای مدت زمان محکومیت قاضی درخواست کرده است.

(عکس) محاکمه‌ی ستاره‌ی برزیلی؛ ۲ تا ۵ سال زندان در انتظار نیمار!

به همراه نیمار ۳۰ ساله، متهمان شامل والدین او، نمایندگان دو باشگاه، جوزپ ماریا بارتومئو و روسل، روسای سابق بارسا و اودیلیو رودریگز، رئیس سابق سانتوس هستند.

نیمار و پدرش در حالی که لباس مشکی پوشیده بودند، با روسل، رئیس سابق بارسلونا در سالنی روبروی محل برگزاری دادگاه کمی بعد از ساعت ۱۰ صبح صحبت کردند و خندیدند.

پائولو ناصر وکیل DIS روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در بارسلونا گفت: نیمار با همدستی والدینش و هیئت مدیره بارسلونا و سانتوس به اعتماد مشتریان من خیانت کرد.

ناصر گفت: هزینه واقعی معامله (بین سانتوس و بارسلونا) ۸۲ میلیون یورو بود و تنها ۱۷ میلیون به عنوان انتقال رسمی ظاهر شد.

او گفت که نیمار همچنین به بالاترین پیشنهاد فروخته نشده است، زیرا باشگاه‌های دیگری نیز برای خدمات او ۶۰ میلیون یورو پیشنهاد داده بودند.

همه متهمان قبلاً چندین بار هرگونه تخلف را انکار کرده اند.

شرکت حقوقی Baker McKenzie که از نیمار و خانواده‌اش دفاع می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که آن‌ها استدلال خواهند کرد که دادگاه‌های اسپانیا "صلاحیت رسیدگی به خانواده نیمار را ندارند"، زیرا این انتقال شامل یک شهروند برزیلی در برزیل است.

نیمار، یکی از اعضای کلیدی تیم برزیل که ماه آینده به جام جهانی قطر می‌رود، در سال ۲۰۱۷ درخواست تجدید نظر در دادگاه عالی اسپانیا را از دست داد و راه را برای محاکمه باز کرد.

مشخص نیست که آیا از نیمار خواسته می‌شود تا در تمام جلسات دادگاه که انتظار می‌رود هفت روز طول بکشد، حضور داشته باشد یا نه.

نیمار در بازی دیشب پاری‌سن‌ژرمن مقابل رقیب همیشگی المپیک مارسی تنها گل بازی را به ثمر رساند. این تیم روز جمعه در لیگ ۱ به مصاف آژاکسیو خواهد رفت و در ۲۵ اکتبر در لیگ قهرمانان اروپا میزبان مکابی هیفا خواهد بود.

نیمار قرار است روز جمعه شهادت دهد، اما او می‌تواند به دنبال تغییر تاریخ دادگاه باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها