|

مهدی طارمی و یک داستان تکراری، جنجال پنالتی!

پنالتی مهدی طارمی در بازی برابر لاتزیو، باعث جدل رسانه‌ای بین باشگاه پورتو و رسانه های ایتالیایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

درابتدای حضور مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در ریوآوه و لیگ برتر پرتغال خیلی ها او را متهم به تمارض می کردند و حتی ازداوران می خواستند در گرفتن پنالتی به سود تیم ریوآوه دقت کنند؛ مشابه اتفاقی که در ایران هم برای او رخ داد اما این بار طارمی خوش‌شانس بود که VAR به کمکش آمد تا مشخص شود، پنالتی‌گیری هنرنمایی ویژه اوست و به این ترتیب روند تحمیل خطا به مدافعان حریف در پورتو هم ادامه یافت و این بار به یورو لیگ هم رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ در این بین جنجال‌های زیادی هم در راه اعلام پنالتی روی این بازیکن اعلام شد که آخرینش پنج شنبه شب و در استادیوم المپیکو بود؛ جایی که پس از سرنگونی مهاجم ایرانی در تقابل با ساوویچ، داور آلمانی ابتدا خطای تمارض مهدی طارمی را اعلام و به او کارت زرد نشان داد تا او و هم‌تیمی‌هایش با بهت و حیرت به سمت داور بروند اما این پایان کار نبود.

در همین لحظات داور ویدویی که به سرعت صحنه را مورد بررسی قرار می‌داد، از طریق گوشی به داور آلمانی اعلام کرد که این صحنه مشکوک و نیازمند بازبینی است و ثانیه‌ای بعد داور تصمیم خود را تغییر کرد و پنالتی رو طارمی را اعلام کرد تا به این ترتیب مهاجم پورتو یک بار دیگر در محوطه جریمه پیروز شود و این بار خود او هم پشت توپ ایستاد و گل چیرو ایموبیله را با ضربه‌ای دقیق پاسخ داد.

البته تصدیق پنالتی توسط وی ای آر و تائید آن توسط داور وسط، باعث نشد تا طرفداران لاتزیو و رقبای پورتو، چندان هم قانع شوند. بعد از این بازی دوباره مخالفان پورتو و مهدی طارمی، به میان آمدند و اعلام کردند که این پنالتی به اشتباه اعلام شده و مهدی طارمی با تمارض، داور ویدیویی را فریب داده است.

این ماجرا حتی به کارشناسان تلویزیونی ایتالیا هم رسید که همین نظرات کارشناسی واکنش باشگاه پورتو را به همراه داشت. این باشگاه در پیامی از طریق خبرنامه‌اش پیرامون پنالتی در برابر لاتزیو این چنین نوشت: «طارمی در زمان پنالتی در کانون توجه قرار گرفت، پنالتی‌ای که غیرقابل انکار بود، به جز در چشم برخی افراد بی‌سواد که در تلویزیون اظهارنظر می‌کنند».

این بیانیه کوتاه اما شدیداللحن در حالی توییت شد که حمایتی صریح از بازیکنی محسوب می‌شود که در المپیکوی رُم یک تنه تیمش را به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا رساند؛ در شبی که با کسب یک پنالتی، ثبت یک گل و ارسال یک پاس گل تماشایی، شاگردان مائوریتسیو ساری را مقابل هوادارانشان ناکام گذاشت.

طارمی بازیکنی است که در 33 بازی 15 گل برای پورتو به ثمر رسانده و 12 پاس گل داده و یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان لیگ پرتغال در محوطه جریمه محسوب می‌شود اما نسبت به سایر مهاجمین یک برتری هم دارد؛ گرفتن پنالتی. او با پاهای بلندی که دارد، وقتی وارد محوطه جریمه حریف می‌شود، بر توپ سایه می‌افکند و هر گونه تلاش حریف برای توپ گیری موجب بر هم خوردن تعادل این بازیکن و اعلام پنالتی از سوی داور می شود.

حالا این بزرگترین چالش برای مدافعان تیمهای پرتغالی و همچنین حریفان قاره‌ای پورتو خواهد بود که راه حلی پیدا کنند تا بدون انجام خطا روی طارمی، توپ او را در محوطه جریمه بگیرند. اما او پس از ورود به باکس به قدری تعادل خود را پایین می‌آورد که شانس حریف به حداقل برسد و تنها سناریوی موجود شلیک به دروازه، ارسال پاس به دیگر مهاجم داخل محوطه و یا کسب پنالتی باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها