|

(عکس) قضاوت جنجالی موعود در دربی؛ پنالتی گم‌شده استقلال؟

استقلالی‌ها در حالی به پنجمین تساوی پی‌در‌پی خود رسیدند که در این بازی هم به داوری اعتراض داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

دربی کسل کننده تهران در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که لحظاتی از بازی به جنجال کشیده شد و هر دو تیم به قضاوت داوران این بازی اعتراض داشتند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ فرهاد مجیدی زودتر از گل‌محمدی و در همان نیمه اول اعراض خود را به تصمیم کمک داور بازی اعلام کرد؛ در دقیقه 15 بازی پاس پشت مدافعان پرسپولیس که توسط رضا آذری برای امیرحسین حسین‌زاده فرستاده شد، توسط علیرضا ایلدروم آفساید گرفته شد. مجیدی حسابی به آفساید اعلام شده اعتراض کرد و اعتقاد داشت تصمیم اشتباه بوده و یک موقعیت تک‌به‌تک استقلال از دست رفته است. با بررسی صحنه مشکوک به آفساید توسط کارشناسان داوری مشخص شد تصمیم ایلدروم درست بوده است.

بازی کم تحرک دو تیم در نیمه اول که شوتی هم در چارچوب نداشت، بدون دردسر برای تیم داوری بعد از اعتراض مجیدی به پایان رسید. در نیمه دوم پرسپولیسی‌ها بودند که به داور اعتراض داشتند و معتقد بودند که بنیادی‌فر خطای روی امید عالیشاه را در زمین استقلال نگرفته است. اعتراض پرسپولیسی‌ها به قدری شدید بود که داور بازی را مجبور کرد از کارت زرد خود استفاده کند و به کاپیتان پرسپولیسی‌ها (عالیشاه) کارت زرد بدهد. به اعتقاد کارشناسان داوری در این صحنه بنیادی‌فر اشتباه کرده بود و بازیکن استقلال روی عالیشاه متحمل خطا شده بود. خطایی که با نگرفتن آن چند دقیقه‌ای هم بازی از جریان ایستاد و کادر فنی پرسپولیس با داور بازی درگیری لفظی پیدا کرد.

حساس‌ترین صحنه‌ی داوری این بازی اما به دقیقه 86 برمی‌گردد که هر دو تیم در آن صحنه اعتراض داشتند؛ در این دقیقه محمد دانشگر پشت سر مدافعان پرسپولیس از سمت راست زمین خودی حرکت کرد و با آمدن به داخل محوطه جریمه پرسپولیس پاس زمینی‌ای را به دهانه دروازه فرستاد. فرشاد فرجی در این صحنه با تکل از پشت، مانع از این شد که رودی ژستد دروازه حریف را باز کند و مهاجم استقلال تعادل خود را از دست داد.

پنالتی_یک

در این صحنه پرسپولیسی‌ها اول به تصمیم حسن ظهیری کمک داور اول بازی اعتراض داشتند که تشخیص نداده بود دانشگر در موقعیت آفساید صاحب توپ شده است. بعد از بازدید صحنه مشکوک بازی مشخص شد که تصمیم کمک داور فوق‌العاده بوده و به درستی پرچم خود را بالا نبرده است.

استقلالی‌ها هم بعد از پرسپولیسی‌ها به صحنه اعتراض داشتند و معتقد بودند فرجی روی ژستد خطا کرده. «نوید مظفری» که از کارشناسان شناخته شده داوری است، در مورد این صحنه به فوتبال 360 می‌گوید: «بنیادی‌فر در این صحنه اشتباه کرد و خطای مدافع پرسپولیس روی مهاجم استقلال را تشخیص نداد». با توجه به صحبت‌ مظفری، استقلالی‌ها که در هفته‌های گذشته هم به داوری اعتراض داشتند در این بازی هم یک پنالتی برای آن‌ها در دقایق پایانی دربی گرفته نشد.  

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها