|

آخرین خبرها از نقل و انتقالات استقلال سه شنبه 6 مهر 1400؛ منتظر یک فوق ستاره باشید

استقلال

با روی کار آمدن سردار آجرلو دور جدید نقل و انتقالات استقلال کلید خورده و مجیدی وعده داده که می خواهد یک فوق ستاره را جذب کند.

لینک کوتاه کپی شد

استقلالی ها بعد باخت مقابل الهلال روزهای پر التهابی را گذراندند خیلی از کارشناسان معتقد بودند که این باخت کار مجیدی را یک سره کرده و اولین اقدام مدیران استقلال برکناری او خواهد بود حتی بارها از جانشین مجیدی هم نام بردند اما به یکباره ورق برگشت و احمد مددی مدیرعامل سابق آبی ها از سمتش استعفا داد و مدیرعامل جدید هم تمام قد پشت فرهاد ایستاد.

به گزارش «شایانیوز»، به طوری که اولین اقدام مدیریت جدید تمدید قرارداد مجیدی و حذف همه مخالفان او بود خلاصه که فعلا روزگار بر وفق مراد آقای سرمربی است و او که یک شبه همه چیز به نفعش شده با خیال راحت نقل و انتقالات استقلال را دوباره کلید زد. قبل از بررسی خرید های احتمالی جدید آبی ها ابتدا روند نقل و انتقالاتیشان تا اینجا را بررسی می کنیم.

از 38 روز پیش آبی پوشان با معرفی امیرحسین حسین زاده به عنوان خرید جدید، جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی را آغاز کردند و این روند همچنان ادامه دارد. البته ناگفته نماند که در این میان تعدادی از بازیکنان سرشناس استقلال هم جدا شدند که مهم ترین آن ها مهدی قایدی می باشد. 

1398081417225238318827284

خروجی های استقلال

محمد نادری (مدافع)، هروویه میلیچ (مدافع)، مسعود ریگی (هافبک دفاعی)، داریوش شجاعیان (هافبک تهاجمی)، شیخ دیاباته (مهاجم)، مهدی قایدی (مهاجم)، رشید مظاهری (دروازه بان) فرشید اسماعیلی (هافبک دفاعی) بازیکنانی هستند که جدایی‌شان از استقلال تایید شده است.

بازیکنان جدید استقلال

علیرضا رضایی (دروازه‌بان)، عارف آقاسی (مدافع)، زیبر نیک نفس (هافبک دفاعی)، امیرحسین حسین زاده (هافبک تهاجمی)، جعفر سلمانی (هافبک تهاجمی)، محمدرضا آزادی (مهاجم) و امین قاسمی نژاد (مهاجم)، ابوالفضل جلالی (مدافع) بازیکنانی هستند که خریدشان به صورت رسمی قطعی شده و به عنوان بازیکن جدید معرفی شده‌اند. نکته منفی خریدها استقلال مصدومیت جلالی است که به احتمال زیاد حسابی برای آبی پوشان دردسرساز می شود.

Biography-of-Amir-Hossein-Hosseinzadeh

حسین زاده یکی از بهترین خریدهای استقلال

حسین زاده از سایپا به استقلال آمد و نخستین خرید آبی پوشان لقب گرفت. پیش از این انتقال کمتر کسی از او به‌ عنوان گزینه نقل‌وانتقالاتی مجیدی یاد می‌کرد. با این حال از حسین‌زاده به‌ عنوان مهدی قایدی جدید استقلال یاد می‌شود تا جایی که عملکرد او در تمرینات استقلال بارقه امیدواری را در دل کادر فنی ایجاد کرده است تا بتواند در صورت خودباوری و رسیدن به اعتماد به‌ نفس یکی از ستاره‌های استقلال در فصل آتی رقابت‌ها باشد، البته این بازیکن جوان هنوز از تجربه کافی برخوردار نیست و شاید فقط این موضوع نقطه ضعف حسین‌زاده محسوب شود، اما تکنیکی‌ بودن و دریبل‌های بازیکن جدید استقلال و اینکه خیلی راحت یک به یک‌ها را برمی‌دارد، موجب شده است تا از او به‌ عنوان یکی از بهترین خریدهای استقلالی‌ها نام برده شود.

تمدیدی های استقلال

ارسلان مطهری یکی از افرادی بود که در خصوص تمدید قراردادش حرف و حدیث بسیار زیاد بود. این بازیکن یکی از ۲ بازیکنی بود که مدیرعامل استقلال به صراحت اعلام کرده بود فصل بعد جایی در استقلال ندارد و برایش آرزوی موفقیت کرده بود. با این وجود، اما به نظر می‌رسد نظر مثبت فرهاد مجیدی از یک سو و طولانی شدن روند مذاکرات با لوسیانو پریرا از سوی دیگر باعث شد تا استقلال به میز مذاکره با ارسلان مطهری، مهاجم فصل پیش خود برگردد.

16288464715935

پیش‌تر شایعه شده بود که ارسلان برای تمدید قراردادش رقم زیادی طلب کرده، ولی بعدا عنوان شد که این بازیکن از بی احترامی مسئولان باشگاه نسبت به خودش گلایه دارد و به همین خاطر حاضر به تمدید قرارداد نشده است اما در نهایت او با حضور در باشگاه، قراردادش را به مدت 2 سال دیگر تمدید کرد.

در کنار مطهری یکی دیگر از افرادی که ماندنش در استقلال بسیار جنجال برانگیز شد رشید مظاهری بود او که با استقلال قرارداد داشت مدت ها در پی فسخ قراردادش بود اما در نهایت رشید هم طی چند روز گذشته تصمیمش مبنی بر ماندن را رسانه ای کرد. مظاهری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اینکه بالاخره در استقلال می‌ماند یا نه، گفت: صد در صد در استقلال ماندنی هستم و از ته دلم این تصمیم را گرفتم. یکسری صحبت‌ها شد که اذیت شدم. به من گفتند نمی‌توانم قراردادم را فسخ کنم. من چه بازی کنم چه نکنم، می‌جنگم، اما می‌توانستم قراردادم را فسخ کنم. من مجبور به ماندن نبودم، بلکه دوست داشتم بمانم.

135303

رشید بالاخره ثابت کرد که می تواند فسخ کند

استقلالی ها برای برگزاری اردویی چند روزه پیش از بازی با الهلال راهی دبی شدند در این میان اتفاقی عجیب افتاد و 3 بازیکن استقلال همراه این تیم نرفتند. محمد دانشگر، مدافع جنجالی آبی پوشان به بهانه داشتن پیشنهاد در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور نیافت بعد از او مظاهری و مرادمند هم به دلیل عدم پرداخت مطالبات‌شان استقلال را در این اردو همراهی نکردند که در نهایت مظاهری اعلام کرد که قراردادش را به صورت یک طرفه فسخ کرده است.

اسماعیلی هم یکی از بازیکنانی بود که در روزهای ابتدایی نقل و انتقالات، در لیست مازاد استقلال قرار گرفت. احمد مددی گفت مجیدی او را در لیست فصل آینده نگذاشته است. سپس اصغر ملکیان، رئیس هیئت مدیره استقلال در گفتگویی از عملکرد فرشید اسماعیلی انتقاد کرد و گفت او جایی در استقلال ندارد. این بازیکن هم پس از اظهارات ملکیان با انتشار پستی پاسخ او را داد؛ جوابی تند و تا حدی تهدیدآمیز!

بر اساس آنچه فرشید اسماعیلی در استوری اینستاگرامش به اشتراک گذاشته، کاملا مشخص است که او از وقایع رخ داده در استقلال شگفت زده است. اسماعیلی نوشته است: فردی که ۲ ماه نیست به استقلال آمده در مورد عملکردم نظر می دهد؛ شما در حدی نیستی که درباره من نظر بدهی؛ آخرین بار باشد... 

اما اخیرا باز هم اتفاق دیگری در خصوص فرشید رخ داد احمد مددی مدیرعامل مستعفی استقلال با حضور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص اسماعیلی گفت که مجیدی تمایلی به ادامه همکاری با این بازیکن نداشت و مدعی بود که او موجب دو دستگی در تیم شده اما بالافاصله فرشید چت های مجیدی با مدیران استقلال را منتشر کرد که نشان می داد مجیدی خواهان امضاء قرارداد با او است از سوی دیگر مددی هم چت هایش با مجیدی را منتشر کرد تا نشان دهد موضوع صحبت او با فرهاد، اسماعیلی نبوده و بدین شکل دست فرشید را رو کرد.

edfbd199d594930105fca535b4e43936

حالا با رفتن مددی محتمل است که مظاهری و اسماعیلی به استقلال برگردند در مورد اسماعیلی این احتمال قوی تر است در خصوص رشید هم وکیل وی در مصاحبه ای اعلام کرده که مظاهری تمایل دارد کارش را در استقلال ادامه دهد خود وی هم با انتشار یک استوری تمایلش به بازگشت را فاش کرده اما خبرها حاکی از آن است که مجیدی به دلیل عدم همراهی مظاهری در اردوی دبی حسابی از او دلخور است و تمایلی به بازگشت وی ندارد.

نقل و انتقالات استقلال دوباره کلید خورد

با روی کار آمدن مدیریت جدید ظاهرا دور جدید نقل و انتقالات استقلال نیز کلید خورده است. همانطور که روز گذشته عنوان شد، فرهاد مجیدی در نظر دارد ۴ بازیکن جدید دیگر برای استقلال بخرد؛ البته اگر قرارداد فرشید اسماعیلی تمدید شود این تعداد به ۳ بازیکن کاهش می‌یابد. اگرچه در مورد مدافع و هافبک استقلال صحبت و عنوان شده که روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی در برنامه‌های فرهاد مجیدی جا دارند، ولی هنوز درباره ستاره‌ای که سرمربی استقلال می‌خواهد صحبتی نشده است. به تازگی، اما شایعه‌ای به راه افتاده که مشخص می‌کند بمب نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال هنوز منفجر نشده و قرار است در روز‌های آتی این اتفاق رخ دهد.

01621433

آنطور که اطرافیان باشگاه استقلال خبر داده اند فرهاد مجیدی مهاجم مدنظرش را پیدا کرده و قرار است اسم و مشخصات این فوق ستاره را به مدیریت جدید باشگاه دهد تا مذاکرات به صورت رسمی دنبال شود. گفته می‌شود ستاره‌ای که قرار است به استقلال اضافه شود از کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران می‌آید. این شایعه بی ارتباط با حضور مکرر فرهاد مجیدی در دبی در یکی دو ماه گذشته نیست. حال، با توجه به آنکه مهلت نقل و انتقالات تیم‌های ایرانی قریب به یک ماه دیگر به پایان می‌رسد، فرهاد مجیدی و استقلال زمان مناسبی دارند تا به راحتی با گزینه مدنظرشان مذاکره کنند.

فرهاد به دنبال جذب بازیکن جوان سایپا

باشگاه استقلال که از ابتدای نقل و انتقالات تابستانی امیرحسین حسین‌زاده و سید ابوالفضل جلالی را از سایپا جذب کرده بود، سومین خرید خود از خودروسازان را هم انجام می‌دهد و یک جوان دیگر نارنجی‌پوش را به خدمت می‌گیرد. امیرعلی صادقی، هافبک ۲۰ ساله سایپا که طی دو فصل اخیر جزو فهرست لیگ برتری این تیم بود، مد نظر آبی پوشان است و در صورت دریافت رضایتنامه از سایپا به استقلال می‌پیوندد.

امیرعلی+صادقی1

این هافبک آینده‌دار و کوتاه قامت، در دو مسابقه رفت و برگشت فصل اخیر مقابل ذوب‌آهن دو گل حساس با شوت‌های محکم به ثمر رساند، اما گل‌های او منجر به بقای نارنجی پوشان در سطح اول فوتبال ایران نشد تا این تیم به لیگ یک برود. امیرعلی صادقی سه سال قبل به سایپا پیوست و یک‌فصل در رده جوانان این تیم حضور داشت، اما در لیگ نوزدهم ۷ بار و در لیگ بیستم ۱۶ بار به میدان رفت و در این مدت دو گل به ثمر رساند و البته یک کارت قرمز هم دریافت کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها