|

بررسی کتاب جذاب شب های روشن اثر داستایوفسکی

از عاشق شدن در شب های روشن چه می دانید؟!

شب های روشن

دختری که معشوقه شخصیت اصلی شب های روشن است اما در پاسخ عشق او جملات عجیبی را بر زبان می آورد که شنیدن آنها برای یک عاشق به جد وحشت آور است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر قصد خواندن کتابی را دارید که هم وزین و جذاب باشد و هم مطالعه ی آن به روندی طولانی نیازمند نباشد شب های روشن اثر داستایوفسکی را از دست ندهید.

شب های روشن

شب های روشن و تاریخچه ی ظهورش

اثر شب های روشن یک داستان عاشقانه جذاب از خاطرات یک رویاپرداز است! آنهایی که اغلب آثار داستایوفسکی را خوانده اند و یا با شخصیت وی آشنایی هرچند نسبی داشته باشند می دانند که او زندگی اش را در بسیاری از آثارش منعکس نموده است. لذا شب های روشن نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

شب های روشن عنوان کتابی که معنای خاصی دارد

عنوان کتاب شب های روشن در کنار مفهوم کلی کتاب از مضمونی جالب برخوردار است. در این خصوص گفتنی است که در نواحی شمالی کره زمین نزدیک به قطب شمال به علت زیادی عرض جغرافیایی شب تا صبح هوا مثل غروب روشن است. 

شب های روشن

مطالعه ی کتاب شب های روشن چه فایده ای دارد؟!

جالب است بدانید که داستایوفسکی شب های روشن را قبل از عزیمت به سمت سیبری نوشته است لذا بسیاری از منتقدان این اثر را دستاورد دوران بلوغ این نویسنده نمی دانند. با این همه مخاطب یک اثر عاشقانه ی خواندنی را پیش چشمانش خواهد داشت که همچنان از بسیاری آثار دیگر نویسندگان  فاخر تر است

شب های روشن

مضمون شب های روشن چه چیز را دنبال می کند

شب های روشن حول و محور روایت جوانی می گردد که در طول عمر خود هرگز با هیچ زنی رابطه عاشقانه و حتی دوستانه نیز نداشته است. اما به یکباره با دختری مواجه می شود که مقیاسش را بر هم زده و در ادامه تصمیم می گیرد با او وقت بگذراند. لازم به ذکر است که اگرچه هیجاناتی که این جوان تجربه می کند آنی و زودگذر هستند اما آنقدر زیبا به تصویر کشیده شده اند که مخاطب را مجذوب خود می سازند. جوانی که تا مدت ها همصحبتی جز در و دیوار نداشته است اکنون دختر بی نظیری را در کنار خود یافته  لذا او عاشق می شود اما این تمام ماجرا نیست.

شب های روشن

عشقی که در شب های روشن به چالش کشیده می شود

دختری که معشوقه شخصیت اصلی شب های روشن است اما در پاسخ عشق او جملات عجیبی را بر زبان می آورد که شنیدن آنها برای یک عاشق به جد وحشت آور است. او در جایی از کتاب چنین می گوید: نباید عاشق من بشوید. باور کنید ممکن نیست. حاضرم دوست شما باشم و حقیقتا دوست شما هستم. اما باید مواظب دلتان باشید و عاشق من نشوید. خواهش می‌کنم.

شب های روشن

اکنون باید دید که عاشق قصه ی شب های روشن در مقابل این شرط چگونه عمل خواهد کرد؟! دلیل اینکه دختر داستان به دوری از عشق اصرار می ورزد چیست؟! وی چه اسراری را در پس زندگی اش نهفته است؟! این سوالات و بسیاری سوالات دیگر در پایان بندی اثر جذاب شب های روشن نمایان می شوند. بی شک شب های روشن در ژانر عاشقانه یک اثر ماندار است و شما پس از خواندن آخرین برگ آن بسیار بعید است که چنین چیزی را تایید نکنید.

شب های روشن

بهترین ترجمه ی شب های روشن

اگرچه که تاکنون ترجمه های زیادی روی آثار داستایوفسکی انجام پذیرفته و برخی نیز واقعا خوب هستند اکما در خصوص اثر شب های روشن پیشنهاد ما به شما ترجمه ی بینظیر سروش حبیبی است.

اگر به بررسی آثار جهان علاقه دارید به این قسمت نیز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی