|

نگاهی به تحولات بازارهای جهانی

افزایش قیمت طلا و افت قیمت نفت در مبادلات چهارشنبه

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1779 دلار رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و افت بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا با افزایش روبرو شده است. 

به گزارش رویترز، کاهش ارزش دلار و افت بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1779 دلار رسیده است. قیمت طلا دوشنبه برای لحظاتی به بیش از 1789 دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم از 25 فوریه بوده است.

جفری هالی تحلیلگر ارشد بازار از موسسه OANDA در این باره گفت: کاهش ارزش دلار آمریکا نقش مهمی در افزایش قیمت طلا داشته است. روند صعودی قیمت طلا از شب گذشته در بازارهای آسیایی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اگر بازدهی اوراق قرضه آمریکا همچنان روندی نزولی داشته باشد، قیمت طلا می تواند طی روزهای آینده بار دیگر سطح قیمتی 1802 دلاری را لمس کند. 

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی امروز با افت 0.1 درصدی روبرو شده و به نزدیک پایین ترین سطح خود در 7 هفته اخیر رسیده است. نرخ بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا نیز به 1.6 درصد کاهش یافته است. 

فعالان بازار بر این باورند که نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا می تواند تاحد زیادی برنامه های محرک اتحادیه اروپا را شفاف و مشخص کند. نشست فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است هفته آینده برگزار شود.

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

خبر دیگر اینکه قیمت نفت در بازارهای بین المللی نیز در مبادلات امروز با کاهش روبرو شده است. 

به اعتقاد تحلیلگران بازار، قیمت نفت تحت تاثیر 3 عامل مهم با کاهش همراه شده است.

پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان به خصوص آسیا و افزایش ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته، 3 عامل مهمی هستند که موجب کاهش قیمت نفت در مبادلات چهارشنبه شده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 49 سنت کاهش به 66.08 دلار داد و ستد شده است. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 50 سنت کاهش به 62.17 دلار رسیده است. 

موسسه آمریکن پترولیوم اعلام کرد است که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته با افزایش 436 هزار بشکه ای روبرو شده است.

افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا در حالی است که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هند و ژاپن به طور فزاینده ای رو به افزایش است و این مساله نگرانی های زیادی را درباره تقاضای انرژی در این کشورها ایجاد کرده است. 

نشانه هایی از پیشرفت مذاکرات هسته ای بین ایران و آمریکا در وین نیز وجود دارد و این پیشرفت می تواند زمینه لازم برای لغو تحریم های انرژی آمریکا علیه ایران را فراهم کند. بازگشت نفت ایران به بازارهای بین المللی می تواند فشار زیادی را بر قیمت انرژی وارد کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها