|

اتفاق تازه در بازار طلای ایران / مردم به جای طلا، نقره می‌خرند

قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه 29 فروردین 1400

قیمت طلا 18 عیار و انواع سکه امروز یکشنبه 29 فروردین 1400 چند است؟

لینک کوتاه کپی شد

سکه تمام بهار آزادی امروز ۱۰ میلیون و 150 هزار تومان فروخته شد و هر قطعه سکه امامی  ۱۰ میلیون و 350 هزار تومان قیمت خورد.

نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون و860 هزار تومان و سکه گرمی دو میلیون و 250 هزار تومان ارزش گذاری شدند و هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و 35 هزار تومان قیمت خورد.

انواع طلا و سکه قیمت فروش قیمت خرید
سکه بهار آزادی 10,150,000 9,850,000
سکه امامی 10,350,000 10,110,000
نیم سکه 5,860,000 5,650,000
ربع سکه 3,750,000 3,520,000
سکه گرمی 2,250,000 2,100,000
گرم طلای 18 عیار 1,035,135  
مثقال طلا 4,484,000   
اونس طلا 1,777.29

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی فروردین / امسال اجرت طلا کاهش پیدا می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در شش روز اخیر بازار طلا به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی بسته شد. از این‌ قیمت طلا اندکی نوسان کاهشی و افزایشی داشت.

آنچه فعالان بازار می‌گویند مردم از خرید طلا عقب‌نشینی کردند و منتظر نتایج نهایی مذاکرات هستند. آیا قیمت طلا بعد از اتمام مذاکرات ارزان می‌شود؟ رئیس اتحادیه طلا گفت: فعلا بازار طلا تا آخر فروردین ماه تعطیل است. احتمال دارد در هفته پایانی فروردین به دلیل نوسان افزایشی انس جهانی، طلا اندکی گران شود.

سال گذشته ابراهیم محمدولی وعده داد برای رونق تولید طلا ممکن است اجرت طلا اندکی کاهش یابد؛ این در حالی است که هنوز این وعده محقق نشده است.

۷۵ درصد مواد اولیه وارداتی است

آیا اجرت طلا در سال ۱۴۰۰ کاهش می‌یابد؟ ابراهیم محمدولی پاسخ داد: ۷۵ درصد مواد اولیه تولیدکنندگان طلا وارداتی است و قیمت مواد اولیه هنوز کاهش پیدا نکرده است. انتظار ما کاهش قیمت طلا بود تا به این شکل اجرت طلا هم اندکی ارزان شود. بنابراین با توجه به اینکه هزینه ساخت طلا بالاست نمی‌توان انتظار کاهش اجرت طلا را داشت.

این فعال صنفی اظهار کرد: امروز اجرت طلا براساس نوع کار طلا گرفته می‌شود و در بازار مصنوعات طلایی هستند که اجرت آنها پایین است.

اتفاق تازه در بازار طلای ایران / مردم به جای طلا، نقره می‌خرند

به گزارش تجارت‌نیوز، انس جهانی طلا به دلیل افزایش تنش‌های سیاسی با ۳۲ دلار افزایش به قیمت یک هزار و ۷۷۷ دلار رسید. این مساله، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را گران کرد.

با افزایش قیمت طلا مردم از خرید طلای آب شده و سکه صرف نظر کردند. در این باره نایب رئیس دوم اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: در شش ماه اخیر تمایل مردم به خرید طلای آب شده و سکه زیاد بود. یعنی مردم با نگاه سرمایه‌گذاری به این بازار ورود می‌کردند؛ این در حالی است که قبل از نوروز تاکنون مردم به هیچ عنوان سکه و طلای آب شده نمی‌خرند!

فعالان بازار می‌گویند سرمایه‌گذاری در طلاهای آب شده و سکه کاهش پیدا کرده است. چرا؟ محمد کشتی آرای معتقد است: کاهش سطح درآمدهای مردم، میل سرمایه‌گذاری را به شدت کاهش داده، از این‌رو خرید بدلیجات توسط مردم زیاد شده است!

سکه گران شد

قیمت سکه نسبت به دو روز گذشته چقدر نوسان داشت؟ نایب رئیس اتحادیه طلا در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با پنج هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۴۱ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۱۷۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی تغییری نکرد و با قیمت دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین با افزایش قیمت طلا حباب سکه هم به ۴۳۰ هزار تومان رسید!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها