|

بیت کوین درحال نابودی؟!

bitcoin

نمودارهای موچجود در بازار، بازده قیمت بیت‌کوین را در ماه‌های مختلف از سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نمودارهای موچجود در بازار، بازده قیمت بیت‌کوین را در ماه‌های مختلف از سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد. با توجه به این که در حال نزدیک شدن به ماه سپتامبر هستیم، اگر در این بازه زمانی به عملکرد قیمتی بیت‌کوین در ماه سپتامبر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که طی این ماه بازده قیمتی بیت‌کوین در اکثر مواقع منفی بوده و یا بازده مثبت بسیار کمی داشته است. نکته جالب این جاست که ماه‌های سپتامبر‌ی که بازده بیت‌کوین در آن‌ها مثبت بوده، قبل از آن قیمت در یک رنج معاملاتی خنثی با حجم پایین قرار داشته و در ماه قبل آن‌ نیز یعنی ماه آگوست، بازده قیمت منفی بوده است. البته بازده منفی بیت‌کوین در آگوست و سپس نوسانات خنثی آن همیشه به بازدهی مثبت در سپتامبر منتهی نشده است. در آگوست سال ۲۰۱۴ قیمت بیت‌کوین طی یک رنج خنثی بازدهی منفی ۱۷.۵۵٪ را ثبت کرد که در آن سال، بازده قیمتی بیت‌کوین در ماه سپتامبر منفی ۱۹٪ بود.

لازم به ذکر است که به طور کلی، عملکرد بازارهای پر ریسک مثل بازار سهام معمولا در ماه سپتامبر ضعیف بوده و به صورت میانگین بدترین عملکرد را بین ماه‌های سال داشته که به اثر ماه سپتامبر نیز معروف است. این موضوع معمولا به بازگشت سرمایه‌گذاران از تعطیلات و تحقق سود، فروش سهام منظور کسب نقدینگی برای تامین هزینه تحصیل فرزندان و همچنین پرداخت مالیات قبل از پایان سال مالی نسبت داده می‌شود. البته نمی‌توان منکر اثر روانی ناشی از این موضوع و تاثیر آن بر بازار شد.

از طرفی مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ اینتلیجنس، معتقد است که قیمت بیت کوین به‌طور بالقوه می‌تواند روندی مشابه بازار سهام در دوران رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ را دنبال کند. او بر شباهت هشدار راجر بابسون در مورد سقوط بازار سهام دقیقاً پیش از جهش قابل‌توجه در سال ۱۹۲۹ در گذشته و شرایط کنونی بیت کوین تأکید کرد. اگرچه برخی شباهت‌ها میان این دو روند وجود دارد، اما شایان ذکر است که تاریخچه بازار سهام از از نظر فنی و قانون‌گذاری با چشم‌اندازی کنونی بازار ارزهای دیجیتال متفاوت است. با این حال، مک‌گلون خاطرنشان می‌کند که نرخ بهره بالا شرایطی را به یادآوری می‌کند که منجر به فروپاشی بازار سهام در سال ۱۹۳۰ شد. به گفته این تحلیلگر بلومبرگ، تولد بیت کوین یادآوری ظهور فناوری‌های انقلابی در حدود ۱۰۰ سال پیش است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی