|

داستان استخراج بیت کوین در ایران؟

BITCOIN

تفاوت قابل‌ توجهی در سراسر جهان در هزینه‌های برق خانگی برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تفاوت قابل‌ توجهی در سراسر جهان در هزینه‌های برق خانگی برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین وجود دارد. طبق گزارش اخیر، تولید یک بیت‌کوین در ایتالیا ۲۰۸۶۶۰ دلار هزینه دارد، در حالی که در لبنان تقریبا ۷۸۳ برابر ارزان‌تر است.

این گزارش ایتالیا را به عنوان پرهزینه‌ترین کشور برای استخراج بیت‌کوین خانگی با ۲۰۸۵۵۶۰ دلار به ازای هر بیت‌کوین معرفی کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که هزینه استخراج یک بیت‌کوین در ایتالیا معادل ارزش تقریبا هشت بیت‌کوین است. پس از آن اتریش با ۱۸۴۳۵۲ دلار و بلژیک با ۱۷۲۳۸۲ دلار قرار دارند.

در همین حال، نرخ برق خانگی لبنان به ماینرهای فردی این امکان را می‌دهد که تنها با ۲۶۶ دلار یک بیت‌کوین تولید کنند.

جالب است بدانید ایران در رتبه بعدی به عنوان ارزان‌ترین کشور برای استخراج بیت‌کوین قرار دارد که هزینه استخراج، ۵۳۲ دلار به ازای هر بیت‌کوین ثبت شده است. با این حال، علیرغم قانونی شدن استخراج بیت‌کوین توسط ایران در سال ۲۰۱۹، این کشور از آن زمان تاکنون به دلیل کمبود انرژی در فصل زمستان چندین بار ماینینگ را ممنوع کرده است.

از طرفی سهیل نیکزاد، کارشناس حوزه کریپتو اشاره کرد که گرفتن مجوز برای استخراج فرایندی دشوار است چرا که در این راستا چهارچوب مشخصی تدوین نشده تا بشود مجوز دریافت کرد. وی در ادامه افزود که هیچ شرکت خصوصی در رابطه با استخراج وجود ندارد و ظاهرا انحصار این موضوع در دست دولت است.وی همچنین خاطرنشان کرد که دولت، برق مصرفی ماینرها را بر اساس نرخ تجاری اعلام کرده است در حالی که وزارت نیرو بر نرخ ۱۱ برابری نسبت به مصوبه دولت، تاکید دارد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی