|

غول دیفای چه حرکتی زد؟

DeFi

سال 2021 سال پرباری برای بازار DeFi بود. اکوسیستم شاهد جریان های سرمایه قابل توجهی در میان افزایش علاقه کاربران بود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سال 2021 سال پرباری برای بازار DeFi بود. اکوسیستم شاهد جریان های سرمایه قابل توجهی در میان افزایش علاقه کاربران بود. از 15.3 میلیارد دلار ژانویه، کل ارزش قفل شده در همه پروتکل ها تا نوامبر به 175 میلیارد دلار رسید. شرکت سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز کریپتو Lattice اخیراً گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد یک سوم شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده دور بعدی سرمایه‌گذاری خطرپذیر را آغاز کرده‌اند، در حالی که 20 درصد از پروژه‌ها تعطیل شده یا توسعه را متوقف کرده‌اند. گزارش Lattice با توجه به نرخ ضربه، اشاره کرد که 70٪ از پروژه ها حداقل یک محصول را به شبکه اصلی یا معادل اصلی ارسال کرده اند، در حالی که تقریبا 50٪ یک توکن را راه اندازی کرده اند.

از طرفی چندین استخر پایدار در Curve Finance با استفاده از زبان برنامه‌نویسی بلاک‌چین Vyper در ۳۰ ژوئیه مورد سوء استفاده قرار گرفتند و هک آن به بیش از ۴۷ میلیون دلار رسید. طبق گفته Vyper، نسخه‌های ۰.۲.۱۵ ، ۰.۲.۱۶ و ۰.۳.۰ آن در برابر قفل‌های ورود مجدد آسیب پذیر هستند. همچنین Vyper در توییتر نوشت: «تحقیق در حال انجام است، اما هر پروژه‌ای که از این نسخه‌ها استفاده کرده باید فوراً به ما اطلاع‌رسانی کند.»

طبق بررسی اولیه، برخی از نسخه‌های کامپایلر Vyper حفاظت از ورود مجدد را که با قفل کردن یک قرارداد، مانع از اجرای همزمان چندین عملکرد می‌شود، به درستی پیاده‌سازی نمی‌کنند . حملات بازگشت مجدد به طور بالقوه می‌تواند تمام سرمایه‌های قرارداد را نابودکند. گفتنی است که Vyper یک زبان برنامه نویسی قراردادگرا و شبیه به پایتون است که در ماشین مجازی اتریوم (EVM) از آن استفاده می‌شود.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی