|

نرخ ارز، دلار و یورو شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

بازار ارز فاقد نیروی نزولی و صعودی قوی

دیشب در بازار پشت خطی تمایل به فروش ارز بیشتر بود؛ امری که نشان می‌داد انتظارات در بازار ارز تا حدی نزولی است.

لینک کوتاه کپی شد

قیمت دلار توافقی امروز شنبه ۱۹ فروردین تا ظهر تغییری نداشت و مثل روز پنجشنبه هفته قبل آن را ۴۳ هزار و ۴۰۰ تومان فروختند. قیمت دلار توافقی امروز شنبه ۱۹ فروردین تا ظهر و براساس اعلام کانون صرافان ۴۳ هزار و ۴۰۰ تومان به‌ثبت رسید. رقمی که روز پنجشنبه هم از سوی کانون صرافان به عنوان قیمت دلار توافقی اعلام شد و حالا این عدد در اولین روز معاملاتی هفته جدید تغییری نکرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو، همچنین قیمت یورو توافقی امروز با افت ۸۰ تومانی به ۴۶ هزار و ۴۰۰ تومان تقلیل پیدا کرد. قیمت یورو خدماتی هم طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا ۴۴ هزار و ۳۴۰ تومان و برای متقاضیان ارز خدماتی، قیمت دلار امروز ۴۰ هزار و ۶۴۰ تومان محاسبه می‌شود.

نرخ ارز تا ساعت ۱۱:۳۰

انواع ارز

قیمت پنجشنبه

قیمت امروز

دلار توافقی

43 هزار و 400 تومان

43 هزار و 400 تومان

یورو توافقی

46 هزار و 480 تومان

46 هزار و 400 تومان

دلار خدماتی

40 هزار و 700 تومان

40 هزار و 640 تومان

یورو خدماتی

44 هزار و 500 تومان

44 هزار و 340 تومان

به گزارش اکوایران، در صورتی که قیمت دلار در بازار غیررسمی طی روز جاری به زیر مرز 50 هزار تومان برود، انتظارات افزایشی در بازار ارز تضعیف خواهد شد و فروش‌های ارزی افزایش خواهد یافت. در واقع علامت حیاتی به بازیگران بازار، واکنش دلار نسبت به مرز 50 هزار تومانی است.

دیشب در بازار پشت خطی تمایل به فروش ارز بیشتر بود؛ امری که نشان می‌داد انتظارات در بازار ارز تا حدی نزولی است. با این حال، در بازار نقدی خرد، بازیگران زیر کانال 51 هزار تومان حاضر به فروش نبودند.

بخشی از تحلیلگران فنی باور دارند نیروی نزولی و صعودی قوی در بازار وجود ندارد و به این ترتیب انتظار دارند که قیمت دلار در بازه 50 تا 52 هزار تومان نوسان کند. در صورت شکست مرز 50 یا 52 هزار تومان ممکن است، سمت و سوی انتظارات تا حدی تغییر کند.

در این میان، برخی از فعالان نیز باور دارند که تقویت شاخص کل بورس می‌تواند انتظارات نزولی را در بازار ارز تقویت کند. شاخص کل در هفته گذشته توانست خود را بالای مرز 2 میلیون واحدی نگه دارد و این موضوع از نگاه برخی فعالان، بخشی از تقاضا را از بازار ارز خارج کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی