|

چهره واقعی و برگ ریزون زنان قاجار؛ مقایسه خانومای جذاب جیران با مد و زیبایی اون زمان!

معیار زیبایی هر چند سال تغییر میکنه چه برسه به بالای قرن که گذشته باشه قطعا زیبایی او زمان زشتی ما حساب میشه که در این مطلب به وضوح میبینید!

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- سریال شبکه خانگی "جیران" از کارایی بود که خیلی طرفدار پیدا کرد و مخاطب دوستش داشت. این سریال که ژانر عاشقانه تاریخی داشت اما چندان حقیقی نبود، بازیگران معروف و خوش چهره بسیاری داشت که باعث شد مخاطب بیشتر جذب این سریال شود.

مجموعه جیران داستان عاشقانه و تاریخی است که شش سال از زندگی ناصرالدین شاه (بهرام رادان) چهارمین پادشاه قاجار را به تصویر می‌کشد. این ماجرا که در دوران پس از مرگ امیرکبیر و صدراعظم شدن میرزا آقاخان نوری شروع می‌شود؛ داستان آشنایی و عشق شاه با دختر روستایی به نام خدیجه‌ خانم تجریشی (پریناز ایزدیار) که به سبب چشمان درشتش، شاه نام «جیران» را بر او نهاد را نشان می‌دهد.

jeyran13-vaghtesobh

اما قطعا میدونید که از ویژگی های دنیای مد اینه که شما الان احساس خوشگلی و خوشتیپی می کنید اما ده سال دیگه به همون تیپ و شکلتون میخندید و روتون نمیشه بقیه ببینن چرا که نه تنها زیبا بنظر نمیاد بلکه خر هم دیده میشه! حالا سریال جیران با مد و زیبایی حال حاضر بازیگران رو گریم و خوشگل کردن در صورتی که ملاک زیبایی در اون زمان موارد دیگری بوده. در ادامه چهره واقعی و فیلمیه حرم ناصر الدین شاه رو مشاهده می کنید که در نوع خود جالب هستن!

ملک جهان خانم (مهد علیا)

در هر دوره از تاریخ معیارهای زیبایی همواره متفاوت بوده است. در زمان قاجار زنان چاق و دارای غبغب از محبوبیت بالایی برخوردار بوده اند.

این نقش رو مریلا زارعی بازیگر خوش نقش و خوش چهره سینما ایفا کرد که در نوع خودش جذابیت خاصی داشت. البته که چهره و ظاهر خانوم بازیگر زمین تا آسمون با مهدعلیای واقعی تفاوت داشت!

Untitled

انیس الدوله، ملکه ناصرالدین شاه

انیس الدوله به داشتن غبغب هفت طبقه معروف بود، و از جمله زیباترین زنان دوره قاجار به شمار میرفته است.

این نقش باحال رو رعنا آزادی ور بازی داشت. خانوم بازیگر هنرمندی کم حاشیه اما با ابهتی می باشد که معمولا نقش هایی معمولی و تو سری خور رو بازی نمیکنه! وی همسر مهدی پاکدل است که بعد از زخم کاری در جیران خوش درخشید.

Untitled

شکوه السلطنه (همسر ناصرالدین شاه و مادر مظفرالدین شاه)

کارلا سرنا نویسنده فرانسوی در بازدید از دربار قاجار می نویسد، مردان ایرانی زنان چاق را دوست دارند! و هرچه زن چاق تر باشد عزیزتر است.

الهام نامی بازیگر شناخته شده ای می باشد که هنوز چندان برای مخاطب معروف نیست اما فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنر است و در این سریال نیز جذابیت خاصی داشت.

Untitled

جیران، سوگلی ناصرالدین شاه

اما جیران که سوگلی ناصرالدین شاه بود ظاهرا به جز چاقی سبیل رو هم ملاکی برای زیبایی اش دانسته اند و برای شاه عاشقانه ای خاص داشت.

پریناز ایزدیار در جیران نقش جیران رو داره که سوگلیه و واااقعا زیبایی چهرش با زیبایی جیران اصلی تناقض زیادی داشت. پریناز خانوم از هنرمندان خوش چهره ای می باشد که این نقش برازندش بود.

Untitled

ملک زاده خانم، خواهر ناصرالدین شاه

امروزه معیارهای زیبایی نسبت به زمان قاجار به حدی تغییر کرده که از زنان چاق برای بازی در نقششان هم کمک نمیگیرند.

غزل شاکری این نقش رو ایفا کرد که همانطور که مشاهده کردید باز هم تغییر زیادی بین نقش و واقعیت بود اما غزل شاکری از هنرمندان به نام و پر طرفداری می باشد که در این نقش خوش درخشید. وی دختر فرشته طائر پور نیز می باشد.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها