|

سامسونگ

سامسونگ بالاخره چیپست معروفِ میانرده های خود را رسما رونمایی کرد؛ اگزینوس 1280

Samsung Exynos 1280 chipset officially announced

این روزها با به میان آمدن نام میانرده های محبوب سامسونگ نام اگزینوس 1280 را شنیده اید، و حالا سامسونگ رسما از این چیپست رونمایی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها با به میان آمدن نام میانرده های محبوب سامسونگ مانند گلکسی A53 و A33 نام اگزینوس 1280 را حتما شنیده اید، و حالا غول فناوری کره ای سرانجام از این چیپست رسما رونمایی کرده است.

به گزارش GSMArena این تراشه براساس فرآینده 5 نانومتری EUV سامسونگ طراحی و ساخته شده است که دارای یک CPU هشت هسته ای متشکل از دو هسته ی Cortex-A78 و شش هسته ی Cortex-A55  می باشد. GPU این تراشه نیز توسط  Arm Mail-G68 هدایت می گردد.

از طرفی دیگر این تراشه بوسیله ی FMA بهینه سازی شده است و به این ترتیب مصرف انرژی و عمر باتری بهتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. واحد پردازش عصبی نیز عملکردهای هوش مصنوعی مانند تقسیم بندی صفحه، تجزیه و تحلیل حرکت در زمان واقعی و نظارت بر چند شی را به ارمغان می آورد.

Galaxy+A73-5G

اگزینوس 1280 می تواند نمایشگرهای فول اچ دی پلاس را تا 120 هرز به روز رسانی کند و از حداکثر وضوح تصویر 108 مگاپیکسلی و تا سه ماژول اضافی 16 مگاپیکسلی پشتیبانی نماید. سامسونگ همچنین پردازش تصویر چند فریمی را برای تصاویر شفاف‌تر با نویز کمتر، تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر (EIS) و همچنین فیلم‌برداری 4K و پخش با سرعت 30 فریم در ثانیه به این تراشه اضافه کرده است.

مطمئنا حالا که این تراشه به طور رسمی معرفی شده است خیلی زود شاهد حضور آن در بنچ مارک های مختلف خواهیم بود و اطلاعات بیشتر و دقیق تری را در رابطه با آن بدست می آوریم.

برای اطلاع از به‌ روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها