|

بانک ها به چه کسانی بدون ضامن وام می دهند؟

وام 50 میلیونی بدون ضامن و سپرده البته نه به همه!

با دستور رئیس جمهور همه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی به حقوق بگیران بدون ضامن و یا با حداقل ضامن وام ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت خواهند کرد

لینک کوتاه کپی شد

بانک‌ها برای پرداخت کمترین وام نیز از مشتریان خود انواع ضمانت را می‌خواهند، از اصلی‌ترین شرط بانک‌ها این است که متقاضی وام باید ضامن دولتی با نامه کسر از حقوق معرفی کند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز؛ با وجود عملکرد اغلب بانک‌ها در قبول ضامن، رئیس‌جمهور به بانک‌ها دستور داد تا برای پرداخت تسهیلات خرد به مردم از اعتبارسنجی به جای اخذ وثیقه استفاده کنند.

از سوی دیگر، سخنگوی دولت هم از تغییر نوع وثیقه‌ برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان خبر داده و گفته است که در پی این تغییر، کارمندان یا حقوق‌بگیران ثابت دولت می‌توانند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند.

به نظر می‌رسد که اعتبارسنجی برای تمامی مردم کاربرد ندارد، تنها کارمندان دولت می‌توانند بدون ضامن رسمی وام بگیرند.

برخی از مردم نسبت به این طرح که تنها شامل کارمندان دولتی می‌شود اعتراض دارند کاربری در خصوص نوشت: «به این تبعیض اجتماعی میگن»

«حتما باید کارمند رسمی خود دولت باشی تا اعتبار سنجیت بشه a»

«بدبخت مابقی مردم که کارمند دولت نیستن.خصوصا بیکارها و کسانی که زیر خط فقر مطلقن .کلا برای کارمندان بانک خوبه صد جور وام میگرفتن شد هزار جور»

«حداقل کارمند یه حقوق ثابت دارن. اون کسانی که شغل ازاد. دارن یه فکری واسه اونا کنید. بیشتر به اونا میرسه»

«بدبخت مابقی مردم که کارمند دولت نیستن. خصوصا بیکارها و کسانی که زیر خط فقر مطلقن. کلا برای کارمندان بانک خوبه صد جور وام میگرفتن شد هزار جور»

رتبه اعتبارسنجی مشکل متقاضیان وام

گروه دیگری از مخاطبان نیز نسبت به رتبه‌بندی و پرداخت وام از سوی بانک‌ها اعتراض دارند و می‌گویند که علی‌رغم گرفتن رتبه بالا در اعتبارسنجی اما بانک درخواست وام آنها را قبول نمی‌کند.

کاربری نوشت: « من رتبه ام A بود سه بار درخواست دادم کلی کارمزد گرفتن هر سری هم بدون دلیل رد کردن هر سری هم که میخوای دلیلش و بپرسی باید یک صبح تا بعد از ظهر تماس بگیری شاید موفق بشی صحبت کنی اخرش هم دلیل هایی میارن که خودشون هم نمیدونن چی هست یک نون دونی درست کردن بی خودی کارمزد بگیرن انشاالله ورشکستگی این بانک دروغ گو رو ببینم»

«من ده بار درخواست دادم رد شد هربار، رتبه بانکی من A بود»

«من بالاترین رتبه اعتباری رو دارم و معدل حسابم هم مناسب بود و مدرک درآمدیم هم مناسب بود و بدون هیچ توضیحی رد کردن»

به وجود این واکنش‌ها به نظر می‌رسد که یکی از مولفه‌های مهم برای دریافت وام بدون وثیقه و با اعتبارسنجی، کارمند رسمی دولت بودن است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • حبیب ارغون ارسالی در

    سلام من بالای دو ماه با سند ملکی بخدا قسم شهرداری ثنا سجام زامن حساب بانکی ملت کشاورزی بانک رفاه کارگران ونجارت از همه پیرنت گرفتم گواهی اشتغال به کار بخاطر ۸۰میلیون زمین زمان جمع کردم باز هم گیر دادن قبول نشده با این همه مدارک موفق نشدم هنوز بعد ریس جمهور عزیز کشورمان زحمت کشیده به درخواست وام را شرایط آسان بگیرید بابا به پیر پغمبر کسی۸ گوشی نمیده از زندگی کردن زنده موندن خسته شدیم به قرآن قسم روزی ده بار مرده و زنده میشیم تو خدا محصولان به داده مردم برسید 😢😢

  • ناشناس ارسالی در

    اعتبارسنجی مثل سیستم بانکهای اروپایی اگر عملی واجرا شود خوبه.

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی رفتین بانک میفهمین ریئس بانک چه بهتون میگه برایه وام پنجاه میلیونی سه ضامن میخوان بااین که بیست ساله حقوق بگیراین بانکم به قران قسم یه ضامن رسمی باکسرحقوق ودوتاپیمانی چون رییس بانک میخوادواموازصندوق پدربزگش بده ادرس بانک امیدیه بانک تجارت

  • ناشناس ارسالی در

    مرسی

  • م ارسالی در

    معلولان شدید سرپرست خانواده پنج‌نفره دارای معلولیت ‌چند‌کانه داسته باشد واقعا نیاز به این وام دارد خواهشمندیم‌ معلولان بدون خونه دربابید

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت به عدالتی که از آن دم میزنید. من نمیگم کارمندها وضع خوبی دارند ولی از منی که فوق لیسانس در شرکتی در شهرستان اونم باماهی 3500دارم کار میکنم بهتر هستند. مخصوصا کارمندهای شرکت نفت و بانک و...... ماشااله زیر15 میلیون دیگه ندارن. در ایران زندگی فقط برای 20 میلیون هستش الباقی باید برن بمیرن. من صدبار بانک رفتم و تقاضای پنج میلیون وام دادم رییس بانک نزدیک بود با لگد بیرونم کنه. انقدر بی تربیت بود که نگو.

  • غریبه ارسالی در

    اقای رئیس جمهور قول هایی که به مردم دادی موقع انتخابات چه زود فراموش کردین البته همه همون اول برای بیشتر رای جمع کردن خیلی قول ها میدن و...به فکر مردم اونایی باشین که شغل ندارن زیر خط فقرن ن کارمندایه دولت انشاالله خدا حق مارو از همتون میگیره این روزگار میچرخه الان شما بالایین ما مایین دوروز دیگه برعکس میشه

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها