|

میکرونیدلینگ و مزایای آن؛ فکر و خیال نکنی که زیبایی و جوانسازی صورتت غیر ممکنه ها

میکرونیدلینگ از روش های با سابقه برای انجام درمان و جوانسازی پوست است برای همین است که ما با مزایای بیشتر آن شمارا آشنا می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میکرونیدلینگ روشی است برای زیبایی و جوانسازی صورت که شامل استفاده از سوزن های باریک برای ایجاد صدها حفره روی پوست این روش بیش از 50 سال سابقه دارد و طرفداران زیادی را هم برای خود دارد که ادعا می کنند این روش می تواند انواع بیماری های پوست را از بین ببرد مانند: چین و چروک ها جای جوش و زخم های خارجی پوست.

میکرونیدلینگ توسط یک قلم که سوزن های ریزی دارد انجام می شود و روی پوست صدها حفره نازک ایجاد می کند. این روش به دو هدف انجام می شود:

56c9c139eef7100388f761043e24b52b

اول برای ایجاد سوراخ های میکرونی روی پوست باعث جذب بهتر سرم های مخصوص شود و نتایج بهتری را برای ترمیم و بازسازی پوست ارائه دهد

دوم اینکه سوراخ های کوچکی که توسط سوزن ها ایجاد شده اند باعث می شود پوست صورت برای ترمیم خود کلاژن تولید کند و این سبب می شود تا تای جوش و چین و چروک صورت بهبود یابد و زخم ها و منافذ بهتر شوند. در بعضی از دستگاه ها سرم و مواد مغذی به طور همزمان تزریق می شوند ولی عموما ابتدا سرم روی پوست مالیده می شود سپس برای نفوذ و درمان حفره های ریز ایجاد می شود.

منافذ-باز-پوست

روند انجام میکرونیدلینگ

در مرحله ی اول پزشک روی سطح پوست شما بی حس کننده استفاده می کند و در مرحله بعد با گاز استریل صورت را پاک  کرده و به سرم یا مزو آغشته می کند و به آرامی از درپامین برای ایجاد حفره استفاده می کند به طوریکه کل این فرایند بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد.

cf711ce4a62084171d0e22bf862db853

بعد از چند روز پوست شروع به بهبود و کلاژن سازی می کند البته لازم به ذکر است که برای نتیجه ای مطلوب به بیش از یک جلسه نیاز دارید. میکرونیدلینگ از روش های برای زیبایی پوست و صورت عنوان شده است. این روش نسبت به دیگر روش ها هیچ خطر و آسیبی به پوست وارد نمی کند ولی به طور متوسط 3 یا 4 روز دوران نقاحت دارد. البته زمان نقاحت از فردی به فرد دیگر متفاوت است ولی نفاحت آن چندان آزاردهنده نیست و پس از گذشت چند روز کاملا بهبود می یابید.

افرادی که نباید میکرونیدلینگ انجام دهند 

افرادی هستند که مبتلا به بیماری های عفونی هستند یا بیماری دیابت و هموفیلی دارند. همچنین افرادی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می کنند و ترکیباتی حاوی ویتامین A استفاده می کنند. از دیگر افرادی که نباید میکرو انجام دهند می توان به کسانی اشاره کرد که حساسیت های پوستی دارند یا پوستشان دارای کلوئید است.

سخن آخر 

اگرچه این روش روشی قدیمی و با سابقه برای درمان و زیبایی پوست است ولی برای انتخاب بهترین روش برای پوست خود بهتر است که قبل از اقدام با پزشک معالج خود مشورت کنید تا بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها