|

گیاهان گلدار باغچه ای برای بهار / اگه تا عید یه حیاط رویایی میخوای اینا رو الان بکار

در این مقاله چندتا از گیاهان گلدار باغچه ای رو معرفی کردیم که بهترین وقت کاشت اون ها تو زمستونه تا در بهار یه حیاط زیبا داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا داریم تو فصل سرما به سر میبریم و خب طبیعت به خواب زمستونی خودش فرو رفته و یه جورایی داره خستگی در میکنه و خب برخی از اوقات آدم با دیدن درختای بی برگ و لخت تو خیابون دلش میگیره ولی خب خوشبختانه این روزا شما میتونید زیباترین گیاهان آپارتمانی رو توی خونتون داشته باشید و اینطوری بهار رو هر روز توی چاردیواری خودتون زندگی کنید و ازش لذت ببرید که خب این رو هم میشه از شگفتی های طبیعت بشمار آوورد که تو دامن خودش یه عالمه گل و گیاه زیبا داره که با شرایط مختلف از داخل خونه تا فضای بیرون از اون میتونن خودشون رو وفق بدن و به زیبایی هر چه تمام هر فضایی رو که در اون قرار دارن رو زینت ببخشن.

اما شاید براتون جالب باشه که بدونید که گیاهان تنها برای زیبایی کاربرد ندارن و در فنگ شویی خیلی از اون ها هستن که فواید خاصی دارن مثل گیاهانی که خوش شانسی میارن و شما میتونید با نگهداری از اون ها انرژی مثبت رو جذب و انرژی منفی رو دفع کنید و از این طریق حال خوب و در کنار اون رفاه و ثروت رو برای خودتون به ارمغان بیارید که خب این موضوع اتفاق بسیار خوبی هست و میتونه از برکات وجود این زیبارویان سبز باشه ولی حالا راجبه این که برای بعد از زمستون که طبیعت جون دوباره میگیره چه گلی داشته باشید فکر کردید اون هم توی فضای باز مثل حیاط و بالکن چون بالاخره باید این فضاها رو با گیاهان زیبا دیزاین کنید که به همین دلیل ما در این مقاله چندتا از گیاهان گلدار باغچه ای که مناسب بهار هستن و باید اون ها رو اواخر زمستون بکارید رو معرفی کردیم، پس با ما همراه باشید.

گیاهان گلدار باغچه ای

بنفشه از گیاهان گلدار باغچه ای بهاری

یکی از گل هایی که در لیست مقاله ی امرزو ما قرار داره که مناسب فصل بهار و برای فضای باز هست و شما میتونید این گل خارق العاده رو حتی در سطح شهر هم مشاهده کنید بنفشه در رنگ های مختلف هست و دلیل این که این گل فوق العاده رو توی بهار میکارن این هست که بنفشه بی نهایت به دمای هوا و میزان نور آفتاب در بهار علاقه داره و از اون استقبال میکنه بنابراین برای کاشتن اون در فضای باز خونتون اصلا درنگ نکنید. بهترین روش کاشت اون هم گرفتن نشاء اش از گلخونه هاست و این رو هم بدونید که باید در اواخر زمستون این کار رو انجام بدید.

گیاهان گلدار باغچه ای

لاله عباسی از گیاهان گلدار باغچه ای بهاری

لاله عباسی به علت این که نور آفتاب رو خیلی دوست داره و نیاز شدیدی به اون داره از جمله گل های بهاری توی مناطق معتدل بشمار میره البته که شما میتونید توی مناطقی که دارای آب و هوای گرم تر هم هستن اون رو توی گلدون نگهداری کنید. روش کاشت این گل های ویژه ی بهار از طریق نگهداری پیاز هستش. هرچند شما میتونید که یه گلدون از این گیاه رو تهیه کنید و نزدیکای بهار توی باغچه ی خودتون بکارید و این رو هم در نظر بگرید که عمر این گیاه خیلی کوتاه.

گیاهان گلدار باغچه ای

اطلسی از گیاهان گلدار باغچه ای بهاری

خیلی از ما هستیم که که با اومدن اسم اطلسی ناخودآگاه یاد خونه های قدیمی توی فصل بهار میفتیم و یه جورایی این گل حس نوستالژی داره برامون بنابراین در صورتی میخواهید زنده کننده ی این حس باشید به سراغ کاشت اطلسی برید توصیه میکنیم که به علت نیاز و  علاقه ی این گل به نور مستقیم خورشید اون رو توی باغچه بکارید و همچنین این نکته رو هم توی ذهنتون داشته باشید که خیلی آبیاریش نکنید چون براش خوب نیست. بهترین شیوه ی کاشت اون هم استفاده از نشاء هست که میشه توی ماه های اسفند و بهار اون رو تو باغچه بکارید خوبیش هم اینه که عمر این زیبارو تا آخر تابستونه و شما میتونید مدت زمان بیشتری رو از بودنش لذت ببرید.

گیاهان گلدار باغچه ای

مارگریت از گیاهان گلدار باغچه ای بهاری

برسیم به یکی دیگه از گیاهانی که میتونید اون ها رو توی بهار مشاهده کنید چرا که در این فصل گل میدن یعنی مارگریت عزیز و دوست داشتنی که تقریبا میشه گفت عمرش هم زیاده و شما میتونید در برخی از اوقات اون رو تا پاییز هم داشته باشید. برای این که اون ها رو توی بهار داشته باشید بذرشون رو توی تابستون بکارید و یا از طریق کاشت نشاء توی اوایل فصل پاییز منتظرشون بمونید تو بهار. در خصوص شرایط نگهداری اون ها هم باید بگیم که آبیاری کم و نور مستقیم خورشید باید براشون فراهم باشه.

گیاهان گلدار باغچه ای

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی