|

چگونه می‌توان فهمید چه کفشی به چه شلواری می‌آید؟/ نحوه استایل کردن کفش با شلوار

یکی از فاکتورهای اصلی جذاب‌‍تر شدن استایل شما کفش است؛ کفش‌ها می‌توانند زیبایی لباس را دوچندان کنند یا تاثیر منفی بر آن بگذارند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از فاکتورهای اصلی جذاب‌‍تر شدن استایل شما کفش است؛ در واقع این کفش‌ها هستند که علاوه‌بر تضمین سلامتی شما به زیبایی هرچه بیشتر ظاهرتان کمک می‌کند. در همین راستا نیز ترکیب کفش و شلوار برای ایجاد یک استایل مناسب و جذاب بسیار اهمیت دارد. در اصل شما باید کفش خود را متناسب با شلوارتان انتخاب کنید تا بر جذابیت و زیبایی خود بیفزایید.

کفش‌ها می‌توانند زیبایی لباس را دوچندان کنند یا تاثیر منفی بر آن بگذارند. ارتباط مستقیمی بین کفش‌های شما و شلواری که می‌پوشید وجود دارد، ترکیب کفش و شلوار نه تنها پایه و اساس یک لباس است بلکه در کانون توجه قرار دارد و در نشان دادن بلندی و کوتاهی قد شما نقش دارد.

اما ترکیب کفش و شلوار موضوعی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ درواقع اینکه چه کفشی را با چه شلواری ست کنند برایشان چالش برانگیز است. در ادامه به نکاتی که باید در استایل کردن صحیح کفش و شلوار به آن توجه کنید، پرداختیم.

wide-leg-jeans-and-boots

در انتخاب کفش برای پوشیدن با مدل های مختلف شلوار به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از نکاتی که لازم است به آن توجه کنید انطباق رنگی بین کفش و شلوار است که می‌تواند ترکیب بسیار زیبا و هماهنگی ایجاد کند. می‌توانید کفش خود را با رنگ شلوارتان هماهنگ کنید. یعنی اگر شلوارتان مشکی است کفشی با رنگ مشکی انتخاب کنید یا از رنگ‌هایی استفاده کنید که با مشکی تطابق داشته و تکمیل کننده آن باشند. همچنین می‌توانید برای جلب توجه بیشتر از رنگ‌های متضاد استفاده کنید؛ مثلا برای شلوار سرمه‌ای کفشی با رنگ سفید بپوشید.

مورد دیگر این است که سبک کفش و شلوار نیز باید با هم همخوانی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر شلوار شما اسپرت یا جین است، می‌توانید آن را با کفش‌های اسپرت یا کتانی ست کنید. اگر شلوار شما پارچه‌ای است، می‌توانید آن را با کفش‌های کلاسیک ست کنید.

طول شلوار نیز نقش مهمی در انطباق با کفش دارد. برای شلوارهای بلند، معمولاً بهتر است کفش‌های بلند یا با پاشنه بلند استفاده کنید تا زیبایی طول پاهایتان را نشان دهید. برای شلوارهای کوتاه، می‌توانید از کفش‌های کوتاه یا با پاشنه کوچک استفاده کنید.

 

shakhes_tarahi_lebas170-min

یک قاعده کلی که باید به خاطر بسپارید این است که هر چه ساق شلوار گشادتر باشد، نیم رخ کفش باید باریک تر باشد. منظور از نیمرخ کفش، تعریف دور مچ پا (معروف به باریکی در ساقه) و نوک انگشت پا است. یک تخت باله پنجه گرد ممکن است با شلوار جین تنگ جذاب باشد، اما وقتی با یک شلوار جین به سبک گشاد ست شود، کاملاً چاق به نظر می‌رسید.

cropflarepants-1

01

اما برویم سراغ چند نوع شلوار و ست کردن آن با کفش‌های مناسب؛

بوت کات

شلوار بوت کات یکی از متنوع ترین مدل‌های شلوار است که اخیرا نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی بوت کات پارچه‌ای را برای پوشیدن در میهمانی انتخاب می‌کنند که در این صورت بهترین گزینه پوشیدن کفش‌های مجلسی با ظاهری ظریف و باریک و نوک تیز و پاشنه بلند است به این دلیل که این نوع شلوار به طور کامل کل کفش را نمی‌پوشانند. البته بوت کاتی از جنس جین نیز در بازار موجود است که آن را می‌توان هم با کتانی و هم با کفش‌های پاشنه بلند با ظاهری درشت استایل کرد.

7523888c64a9a04e0097ffe16fffe151

مام استایل

شلواری که به ترند سال‌های اخیر بدل شده است و در رنگ‌های مختلف به مخاطبان عرضه شده است. این شلوار در قسمت ساق پا کمی تنگ می‌شود. برای استایل کردن این نوع شلوار می‌توانید از کتانی‌های درشت یا صندل‌های پاشنه دار و بدون پاشنه استفاده کنید. البته با پوشیدن بوت‌های اسپرت و کفش‌هایی با پاشنه‌های بلند به همراه مام استایل هم زیبا به نظر می‌آیید. در اینجا کمی باید به سلیقه خود و سایر آیتم‌های پوشش‌تان نگاه کنید.

Baggy-pants1-2

بگ

در سال‌های اخیر بر فراوانی شلوارهای بگ از نظر طرح و رنگ افزوده شده است؛ اکنون شما با هر جنس پارچه و در هر رنگی که بخواهید می‌تانید شلوار بگ را خریداری کنید.با توجه به جنس و قد شلوار بگ می‌توانید کفش‌های پاشنه بلند مجلسی، کفش‌های لژدار، نیم‌بوت‌ه، صندل‌ها و در نهایت کتانی‌ها را برای پوشیدن با این نوع شلوار انتخاب کنید.

 

با رعایت این نکات و ترکیب درست کفش و شلوار، می‌توانید استایل خود را بهبود دهید و ظاهر جذاب و مناسبی داشته باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی