|

سرطان و بیماری

غذاهایی که شما را به سرطان نزدیک می کنند!

بسیاری از ما طرفدار پر و پا قرص خوراکی های خوشمزه ای همانند اسمارتیز، لواشک، سوسیس، چیپس و خوراکی های دیگری هستیم که در اینجا با مضرات…

لینک کوتاه کپی شد

همه ما می دانیم که سرطان تهدید بزرگی برای زندگی محسوب می شود اما در واقع بسیاری از ما وزانه غذاهایی را مصرف می کنیم که بیش از نیمی از آنها ممکن است سرطان زا باشند و در اینجا نیز به لیستی از غذاهایی که می توانند سرطان زا باشند اشاره می کنیم. 

1. غذاهای نگه داری شده در قوطی ها 

اکثر قوطی ها از یک ماده شیمایی به نام بیسفنول A یا BPA ساخته می شوند و بر نحوه عملکرد ژن های داخل مغز، تاثیر می گذارند. از این رو، بیشتر غذاهای کنسرو شده مشکوک به ایجاد سرطان اند و بنابراین بهتر است تا حد امکان از مصرف آنها و نگهداری غذا به صورت طولانی مدت در قوطی، خودداری کنیم. 

16-cancer-causing-foods-you-are-probably-eating-every-day_2

2. نوشابه های قندی 

نوشابه، مملو از شکر، اسید فسفریک، شیرین کننذه های مصنوعی و کافئین است و یکی ازدلایل اصلی چاقی و اضافه وزن بیش از حد نیز به شمار می آید. در واقع مواد قندی آن هیچ سود و فایده ای برای بدن ندارد و مصرف بیش از اندازه آن نیز، می تواند منجر به التهاب، رفلکس معده و مری و در نهایت ابتلا به سرطان شود. 

16-cancer-causing-foods-you-are-probably-eating-every-day_3

3. ماهی سالمون پرورشی 

ماهی های سالمون پرورشی ازرژیم های غیر طبیعی تغذیه می کنند و می توانند به مواد شیمیایی، سموم دفع آفات و سایر مواد سرطان زا، آلوده باشند. 

16-cancer-causing-foods-you-are-probably-eating-every-day_4

4. پاپ کورن های مایکروفری 

کیسه های پاپ کورن ها مایکروفری حاوی اسید پرفلئئوروکتانوئیک سمی است که می تواند منجر به ناباروری زنان و ابتلا به سرطان های کلیه، کبد، لوزالمعده و بیضه شود.همچنین بیشتر ذرت های بو داده حاوی روغن سویا است که همین امر می تواند باعث مشکلات معده و حساسیت های پوستی شود. 

16-cancer-causing-foods-you-are-probably-eating-every-day_5

5. گوشت های فرآوری شده 

گوشت های فرآوری شده همانند سوسیس، کالباس و بیکن حاوی مواد نگه دارنده بی شماری هستند که برای سلامتی نیز بسیار مضر اند که همچنین مصرف بیش از آندازه آنها می تواند منجر به فشارخون بالا، بیماری قلبی، بیماری مزمن انسداد ریه و سرطان معده و روده شود. 

16-cancer-causing-foods-you-are-probably-eating-every-day_6

6. چیپس سیب زمینی 

چیپس سیب زمینی و به طور کلی غذاهای سرخ کردنی دارای عناصر افزایش دهنده اضافه وزن هستند و چربی ها و سدیم بیش از اندازه آنها نیز باعث افزایش کلسترول و فشار خون می گردد. 

7. آرد سفید 

تصفیه غلات، در حقیقت مواد مغذی آنها را از بین می برد و میزان گلیسمی آنرا نیز افزایش می دهد که همین امر می تواند سطح قند خون را افزایش داده و عوارض دیگری را نیز در پی داشته باشد. 

16-cancer-causing-foods-you-are-probably-eating-every-day_7

8. قند های تصفیه شده

در سال 1931، یکی از برندگان نوبل پزشکی به نام اتو واربوگ آلمانی تبار، برای نخستین بار کشف کرد که  تومور ها و سرطان ها هر دو از مواد قندی برای تکثیر خود استفاده می کنند و بنابراین می توان گفت که انواع خوراکی های قندی همانند اسمارتیز، شیرینی، پاستیل و دیگر مواد شیرین دارای قند های مصنوعی، بسیار برای سلامت بدن مضر اند و مصرف بیش از اندازه آنها نیز عوارض خطرناکی را می تواند به بار بیاورد. 

16-cancer-causing-foods-you-are-probably-eating-every-day_12

 

 

 

 

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها