|

انتخاب رنگ و مدل فرش برای هر دکوراسیون / خونه چهل متر باشه یا چهارصد متر فرش لازمه

فرش ها در رنگ، انواع مختلفی دارند که بسته به سبک دکور و رنگ دیزاین فضا باید انتخاب بشن و در این مطلب با انتخاب درست اونها آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون واسه خونه ایرانی از واجباته. خونواده های ایرانی به دلیل افکار سنتی که دارند کمی تا قسمتی اهل تجمل گرایی هستن و خب دیزاین خونه هم که یکی از مهمترین بخش های این مسئله به حساب میاد. ما ها خیلی زیاد اهل گرفتن مهمونی های مختلف هستیم که خب عمه و خاله و دوستا رو به خونمون دعوت می کنیم. به همین دلیلی تمیزی و خوشگلاسیون منزلمون برامون از اهمیت خاصی برخورداره. بی شک یکی از بخش های اصلی و قابل توجه تو هر خونه ای فرشی هستش که بر روی پهن شده. تو کشور ما بافنده فرش زیاد هست و در واقع خودمون در این زمینه تو دنیا حرفی برای گفتن داریم و قدر هستیم. فرش ها انواع بسیار مختلفی دارند که باید بسته به سبک دیزاین منزل و البته رنگی که برای دکوراسیون انتخاب شده، انتخاب بشن. تو همه خونه های ایرانی فرش یکی از آیتم های ضروری به حساب میاد که به چشم یک هنر فاخر بهش نگاه میشه و عنصری بسیار موثر جهت جان بخشی به محیط هستش. رنگ و طرح فرش میتونه زیبایی یک محیط رو به عرش و یا افول بیاره، پس باید به درست انتخاب بشه تا بتونه به خوبی کارش رو انجام بده. فرش ها عناصری هستند که هم از نظر کاربردی و هم به لحاظ زیباسازی فضا عملکرد دارند.

رنگ مناسب فرش در دکوراسیون

تاثیر و انتخاب رنگ فرش برای دکوراسیون اتاق خواب

اگر دلتون میخواد تا بهترین چیدمان رو برای خونتون در نظر داشته باشید، لازمه تا بر روی رنگ فرشتون تمرکز لازمه رو داشته باشید. هر بخش از خونه نیا به یک یا چند عدد فرش داره که باید با همدیگه مرتبط باشند. به طور مثال برای فضای اتاق خواب بهترین ایده ایه که برید سراغ اون دست از فرش هایی که باعث میشن تا محیط شما آروم و دلنشین بشه. فرش هایی که دارای رنگ هایی مثل آبی روشن و یا نارنجی و سبز هستن. شما دارید برای اتاق انتخاب می کنید کمی ریسک داشته باشید و با نگاه بشاش انتخاب رنگ کنید.

رنگ مناسب فرش در دکوراسیون

رنگ فرش مناسب واسه اتاق کوچیک و بزرگ

البته که شاید هم شما شیفته رنگ های خنثی تر باشید که خب در این حالت بهتره که برید سراغ رنگ هایی مثل نسکافه ای و طوسی که حس آروم و سکونی میبخشه. از سویی هم حواستون به ابعاد و متراژ اتاق باید باشه که خب اگر فضایی کوچیک درید باید از رنگهای که روشن تر هستند کمک بگیرید تا محیط رو کمی بزرگتر نشون بدن. اما اگر اتاقتون بزرگتره دست شما بازه و انتخاب رنگ فرش میتونه به هر رنگی که دل تنگ شما خواست باشه.

رنگ مناسب فرش در دکوراسیون

بهترین رنگ فرش برای آشپزخونه؛ جسارت

از سویی هم انتخاب رنگ فرش واسه آشپزخونه یکم سخته چرا که در این فضا علاوه بر اینکه افراد طولانی مدت حضور دارند استحکام و دوام بالای فرش اهمیت داره، باید از رنگ های هم استفاده بشه که به محیط آشپزخونه بیاد و با کابینت ها همخونی مناسبی داشته باشه. ملا اگر رنگ کابینت های شما تیره هستن بهترین کار ایه که برای فرش برید سراغ رنگ های روشن و کمی جسور باشید. فرش های خشتی با رنگ های قرمز، آجری و سبز برای آشپزخونه های با رنگ روشن جلوه ای بسیار زیبا دارند.

رنگ مناسب فرش در دکوراسیون

و اما پذیرایی که مهمترین قسمت هر خونه ای به حساب میاد. واسه انتخاب فرش پذیرایی خیلی احتیاط کنید چرا که اینجا از هر جای دیگه ای بیشتر در معرض دید افراد هستش. پس باید به هارمونی خونه شما بیاد و باعث بشه تا محیط خونه شما بزرگ و خوشگل تر به نظر بیاد نه زشت و کوچیک. ابعاد خونتون کوچیکه؟ پس برید سراغ رنگ هایی نوترال مثل طوسی، سفید و بژ. رنگ های مثل خاکستری و سبز و آبی و قرمز و کرم و بژ و قهوه ای هم میتونن پذیرایی شما رو بزرگتر نشون بدن. البته رنگ دیوارها، سبک مبلمان و رنگ اونها نیز، سبک دکوراسیون روی انتخاب رنگ تاثیر دارند.

رنگ مناسب فرش در دکوراسیون

اگر دلت یه فرش سنتی میخواد

یکسری از افراد هم هستند که خب دلشون میخواد تا با همون راه و رسم سنتی پیش برن که خب در این شرایط میشه رفت سراغ فرش هایی که رنگ های مثل لاکی، و یا قرمز دارند. اما یادتون نره که سبک های مدرن با رنگ های خنثی و نود پیش میرن. اگر نشیمن و پذیرایی شما جوریه که چند بخش داره میتونید واسه هر قسمت از خونه از یک رنگ و ابعاد مشخصی از فرش استفاده نمایید. فرشی که به چیدمان اون بخش بیاد!

رنگ مناسب فرش در دکوراسیون

رنگ مناسب فرش در دکوراسیون

رنگ فرشی که تو اکثر خونه های ایرونی هست

شاید تو خونه های مادربزرگامون رنگ فرش ها به سمت رنگ های پر جنب و جوش و شارپ میرفت، اما امروزه اکثر خونه ها به دلیل سبک مدرنی که واسه دکوراسیون استفاده می کنند، اغلب میرن سراغ اون دست از رنگ هایی که خنثی و کرمی رنگ هستند. فرش های مثل آبی و سرمه واسه خونه هایی که بزرگ هستن میتونن عالی باشند و تاثیر خیلی خوبی روی ذهن و اعصاب افراد اون خونه بزارند. رنگ های طوسی طور هم این روزا واسه خیلی واسه فرش ترند شده و با توجه به متراژ خونه و سلیقه و میزان وسایلی که دارید انتخاب میشن.

رنگ مناسب فرش در دکوراسیون

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها