|

بهترین روش برای تمیز کردن لاستیک لباسشویی / انبوه جرم و کثیفی رو خیلی ساده تمیز کن

اینجا چند روش موثر و کاربردی برای تمیز کردن لاستیک دور در ماشین لباسشویی رو مرور می کنیم که حتما برای شما مفید خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر کسی هستید که با ماشین لباسشویی سر و کار داشتید، احتمالا به تجمع آب در لاستیک دور در این وسیله برقی برخوردید. بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، مقداری آب و جرم و کثیفی لباس ها در لاستیک دور در اون جمع میشه که این رطوبت و کثیفی به مرور تبدیل به قارچ و کپک و ایجاد لکه های سیاه و ناخوشایند میشه. اگر بعد از هر بار روشن کردن ماشین لباسشویی، داخل لاستیک اون رو خشک کنید کار شما خیلی راحته اما اگر این کار رو انجام ندید هر از گاهی نیاز به جرم گیری و تمیز کردن اون دارید.

توی این مطلب، چند روش موثر و کاربردی برای تمیز کردن لاستیک دور در ماشین لباسشویی رو مرور می کنیم که حتما برای شما مفید خواهد بود. تا پایان همراه ما باشید.

cleaning-4

برنامه منظم داشته باشید

همونطور که بالاتر گفتیم اگر بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی رطوبت داخل لاستیک اون رو خشک کنید، با انباشت قارچ و کپک در این قسمت مواجه نمیشید. وقتی کار ماشین لباسشویی تموم شد و لباس ها رو خارج کردید یک دستمال نم گیر تمیز رو داخل شیار لاستیک در لباسشویی قرار بدید تا تمام نم و رطوبتش رو جذب کنه سپس در ماشین لباسشویی رو باز بذارید تا کاملا خشک بشه.

cleaning-6

از محلول سرکه و جوش شیرین کمک بگیرید

اگر بنا به هر دلیلی، تمیز کردن لاستیک در ماشین لباسشویی رو به تاخیر انداختید و لکه های سیاه کپک در این قسمت ایجاد شده، نگران نباشید. می تونید با یک محلول طبیعی و بدون ضرر، تمام جرم و کثیفی اون رو از بین ببرید و کاملا ضد عفونیش کنید.

یک لیوان سرکه سفید رو با یک لیوان آب گرم و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. این محلول رو داخل لاستیک در ماشین لباسشویی اسپری کنید و بذارید چند دقیقه بمونه. سپس با یک دستمال تمیزش کنید. شاید لازم باشه این کار رو چند بار انجام بدید.

در نهایت می بینید که لاستیک در ماشین لباسشویی تمیز و براق شده و اثری از سیاهی و جرم در اون نیست. ضمن اینکه این محلول خاصیت ضدعفونی کنندگی هم داره و لاستیک در ماشین لباسشویی رو از باکتری و قارچ تمیز میکنه.

cleaning-2

از مایع سفید کننده استفاده کنید

ماده موثر بعدی که میتونه لاستیک در ماشین لباسشویی رو ضد عفونی و تمیز کنه، مایع سفید کننده ست که به سرعت و راحت این کار رو انجام میده. نصف فنجون مایع سفید کننده رو با دو لیوان آب گرم مخلوط کنید و با یک دستمال این محلول رو داخل شیار لاستیک در ماشین لباسشویی بکشید. این کار رو تکرار کنید تا این نقطه از قارچ و کپک تمیز بشه.

اگر دسترسی به تمام قسمت های لاستیک در ماشین لباسشویی سخته می تونید از یک مسواک کهنه کمک بگیرید تا بتونید قسمت های عمیق تر رو هم تمیز کنید.

cleaning-3

اینجا می تونید مطلبی رو در مورد نحوه تمیز کردن مخزن جا پودری ماشین لباسشویی بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها