|

نحوه پخت و فریز کردن ذرت / چجوری ذرت رو درسته یا دون شده بپزی و نگهداری همرو گفتم

ذرت رو پختن و فریز کردن شاید یکم سخت باشه در حالی که خیلی هم اسونه و در اینجا با روش های اسون فریز کردنش اشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ذرت یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی هستش که هم میشه واسه سالادها از استفاده کرد و هم اینکه تو خیلی از غذاها واقعا لذیذ میشه. در واقع ذرت به اشکال مختلفی هم میتونه سرو بشه که خب برخی افراد اون رو میپزن و یکسری دیگر هم بر روی ذغال و با گرمای آتیش درستش می کنند. از سویی هم اون دست از افرادی که مصرفشون برای این خوش طعمه زرد زیاده، خب سختشونه که هی دم به دقیقه برن بخرن و در نتیجه میرن سراغ عمده فروشی. یه عالمه ذرت تهیه میکنن و میان میبینن ای دل غافل بعد دو سه روز آب میندازه و لیچ میشه! اما نگران نباشید چرا که راه حل هایی وجود داره که میتونه این مشکل رو برای شما حل کنه. در واقع فریز کردن ذرت نوعی روش ذخیره هستش که البته راه و رسم خاص خودش رو داره. در اینجا میخوایم بریم سراغ این مسئله و ببینیم چطور میشه ذرت جان رو فریز کرد. پس با ما همراه باشید. 

روش گختن و فریز کردن ذرت

اینجوری متوجه میشی ذرت تازه هست یا نه

یکی از پر اهمیت ترین مراحل جهت فریز کردن ذرت اینه که ذرت هایی با کیفیت خریداری کنید. بهترین کار اینه که برید سراغ اون دست از ذرت هایی که تازه و جوان هستند و البته درشت و شیرین. اگر ذرت شما خیلی کهنه و مونده باشه خب بافت و طعم خوبی هم نخواهد داشت. برای اینکه این مسئله رو متوجه بشید کافیه تا به پوست بیرونی ذرت نگاهی بیندازید، اگر پوسته ذرت شفاف و بدون لکه بود و دونه هاش هم سفت و درشت، پس این ذرت ایده آل ترین حال ممکن رو داره. 

روش گختن و فریز کردن ذرت

شستشو و پوست‌ گیری خاص ذرت

بعد از اینکه ذر رو تهیه کردید حالا باید به خوبی شستشو دهید. ذرت ها اغلب دارای خاک و یا سموم کشاورزی هستن و نیاز دارن تا به خوبی شسته بشن. بعد هم رشته های نخی لا به لای ذرت رو جدا کنید چرا که این کار باعث میشه تا ذرت شما بریا فریز کردن هیچگونه ناخالصی نداشته باشه.

روش گختن و فریز کردن ذرت

جدا کردن دونه های ذرت و نحوه فریز کردن بدون اینکه کلی آب داشته باشند

یکی از روش های رایج برای فریز کردن و مصرف ذرت اینه که ابتدا دونه های ذرت رو جدا کنید. به این شکل که با یه چاقوی تیز دست به کار شده و دونه های ذرت رو از خوشه جدا کنید. البته که برخی هم با همون چاقوی تیز از بیخ و از بالا تا پایین ذرت ها رو برش می زنند. مراقب باید به ذرت آسیبی نرسه و حیف نشه.

بعد از جداسازی حالا باید دونه های ذرت رو داخل سینی پهن کنید و بعدش داخل فریزر یه چند ساعتی قرارش بدید تا دونه های ذرت کاملا یخ بزنند. ذرت ها رو داخل کیسه های فریزر قرار داده و هوای داخلشون رو خارج کنید. تا ذرت ها به هم نچسبند و آبکی هم نباشند. این کار باعث میشه تا به هنگان مصرف بتونید اون میزان دلخواهتون رو بردارید و استفاده نمایید.

روش گختن و فریز کردن ذرت

روش گختن و فریز کردن ذرت

فریز کردن ذرت کامل

اما شاید شما دلتون بخواد که ذرت رو به شکل کامل و روی خوشه فرز و نگهداری کنید. که خب در این شرایط باید اول خوشه های ذرت رو به خوبی بشویید و بعد هر خوشه رو داخل یک کاغذ مومی و یا پلاستیک فریزر بپیچید و بزارید داخل فریزر. ابن روش مناسب کسایی هستن که دلشون میخواد بعد تر از ذرتشون به شکل کبابی و یا پخته شده استفاده نمایند. 

روش گختن و فریز کردن ذرت

نحوه بلانچ کردن؛ یک مرحله مهم قبل از فریز ذرت

یکی از مراحل مهم که حتی گاهی در فرآیند فریز کردن ذرت فراموش میشه بلانچ کردن هستش. بلانچ کردن ذرت به معنای قرار دادن ذرت ها داخل آب جوش برای مدت کوتاه 3 تا 5 دقیقه ای هستش و بعد هم سرد کردن ذرت ها و قرار دادنشون به شکل سریع داخل آب یخ هستش. این مرحله باعث میشه تا آنزیم هایی که ممکنه باعث کم کردن کیفیت ذرت بشن غیر فعال بشن و این مسئله رخ نده.

بعد از بلانچ کردن، اجازه بدین ذرت‌ ها به شکل کامل خشک شده و بعد اونها رو فریز کنید. این کار کمک میکنه تا طعم و کیفیت ذرت به بهترین شکل حفظ بشه.

روش گختن و فریز کردن ذرت

حالا ذرت رو اینجوری بسته بندی کن

و در نهایت بریم سراغ مرحله آخر که میشه بسته بندی و یکی از مهمترین بخش های فریز کردن ذرت به حساب میاد. بسته بندی با استفاده از کیسه های فریزر و یا ظرف های درب دار که چفت بشن و هوا داخلشون نره بهترین راه حل ها برای این کار می باشند. هوا دشمن فریز کردن هستش و هر چی بیشتر بتونید هوا رو از بسته‌ بندی‌ ها خارج کنید، کیفیت ذرت بسیار بالاتر خواهد بود. بسته‌ بندی‌ هایی که خلا دارند هم پیشنهادی عالی برای حفظ کیفیت طولانی مدت  ذرت هستند.

روش گختن و فریز کردن ذرت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها