|

طرز تهیه کیک اسفنجی با سیب و کشمش / یه کیک خونگی خوشمزه با پف زیاد

کیک اسفنجی با سیب و کشمش یکی از کیک های خوشمزه ست که خیلی خوب پف میکنه و ما توی این مطلب، طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عصرهای خنک پاییزی بهترین زمانه تا عطر کیک خونگی توی خونه بپیچه و در حالی که یه پتوی نازک روی پاهات انداختی، یه برش کیک خوشمزه و یه لیوان چای خوش عطر رو در کنار دستت داری و دلت از چیزهای کوچیک زندگی گرمه!

کیک پختن شاید یه تراپی ساده باشه وقتی به بوها، صداها و کش اومدن لحظه ها آگاهی و با عشق برای خودت و عزیزانت یه خوردنی خوشمزه و سالم تهیه میکنی. کیک هویج و گردو، کیک شکلاتی، کیک سیب و دارچین، کیک کدو حلوایی، کیک خرمالو از بهترین کیک های خونگی برای فصل سرما هستن. کیک اسفنجی با سیب و کشمش هم یکی دیگه از کیک های خوشمزه ست که خیلی خوب پف میکنه و ما توی این مطلب، طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-sibokeshmesh-5

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی با سیب و کشمش

کره ۲۰۰ گرم

شکر یک لیوان

آرد یک لیوان + سه چهارم لیوان

سیب به مقدار لازم

بادام زمینی به مقدار لازم

کشمش به مقدار لازم

تخم مرغ  ۴ عدد

شیر 3 قاشق غذاخوری

پوست لیمو یا پرتقال یک عدد

دارچین نصف قاشق چایخوری

بیکینگ پودر یک و نیم قاشق چایخوری

نمک یه سر انگشت

پودر یا عصاره وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

cake-sibokeshmesh-3

طرز تهیه کیک اسفنجی با سیب و کشمش

مرحله اول

از نیم ساعت قبل کره رو در دمای محیط قراربدید تا نرم بشه. بعد از این مدت کره رو به مدت ۳۰ ثانیه با همزن برقی هم بزنید. بعد شکر رو به کره اضافه کنید و حدود 8 دقیقه کاملا مخلوط کنید. تخم مرغ‌ ها رو یکی یکی به مخلوط اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر کدوم به مدت ۳۰ ثانیه کاملا هم بزنید.

مرحله دوم

در این مرحله پوست لیمو یا پرتقال رو داخل ظرف رنده کرده و باز هم مخلوط کنید. حالا نوبت اضافه کردن آرد، بیکینگ پودر، نمک، دارچین و وانیله. همه این مواد رو الک کنید و بعد خیلی آروم به مواد هم زده اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خمیر یکدستی تشکیل بشه. در نهایت ۳ قاشق غذاخوری شیر رو هم به خمیر اضافه و مخلوط کنید. مایه کیک آماده ست.

cake-sibokeshmesh-1

مرحله سوم

داخل قالب رو با کره چرب کنید. یک قاشق مرباخوری آرد رو هم ته ظرف کاملا پخش کنید. بعد مایه کیک رو داخل قالب بریزید. وقتی خمیر رو داخل قالب پخش کردید روش رو با کشمش، سیب خرد شده و بادام زمینی تزئین کنید.

مرحله چهارم

در آخر قالب کیک رو به مدت ۵۰ دقیقه توی فر با دمای ۱۸۰ درجه که از قبل روشن کردید، قرار بدید. بعد از این مدت و وقتی کیک پخت، اون رو از فر خارج کنید و زمان بدید تا خنک بشه. سپس از قالب خارج کنید و به دلخواه برش بزنید. نوش جان.

cake-sibokeshmesh-2

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها