|

طرز تهیه کیک اسفنجی خونگی با طعم قهوه / یه کیک فوق العاده که بافت و طعمش بی نظیره

توی این مطلب طرز تهیه کیک اسفنجی خونگی با طعم قهوه رو بهتون آموزش میدیم که واقعا بی نظیره. این آموزش رو از دست ندید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیک های خونگی رو میشه با انواع و اقسام طعم و مزه ها آماده کرد و از در کنار عزیزان از خوردنشون لذت برد؛ کیک لیمو از اون کیک های با طعم و مزه خاصه. خوردن کیک خرمالو و کیک کدو حلوایی هم توی فصل پاییز خیلی میچسبه. کیک هویج و گردو رو هم که میشه تمام طول سال درست کرد و از مزه عالی اون لذت برد.

کیک هایی هم که با طعم قهوه و نسکافه درست می شن هم خیلی پر طرفدارن و عطر و طعم خاصشون مخصوصا بین جوون ترها خیلی محبوبیت داره. توی این مطلب طرز تهیه کیک اسفنجی خونگی با طعم قهوه رو بهتون آموزش میدیم که واقعا بی نظیره. این آموزش رو از دست ندید.

cake-coffe-3

مواد لازم برای کیک اسفنجی با طعم قهوه

آرد نول ۱۰۰ گرم

بیکینگ ‌پودر یک قاشق چایخوری

پودر قهوه ۱۰ گرم

شیر داغ نصف لیوان

تخم‌ مرغ  ۵ عدد

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

اسانس وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

روغن مایع یک سوم لیوان

شکر دانه ‌ریز 100 گرم

cake-coffe-2

طرز تهیه کیک اسفنجی با طعم قهوه

مرحله اول

فر رو با دمای 140 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه. کف و دیواره های قالب رو با روغن مایع چرب کنید و کف قالب کاغذ روغنی پهن کنید.

مرحله دوم

آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و دو بار الک کنید و کنار بذارید. شبر داغ رو با پودر قهوه مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست بشن.

cake-coffe-1

مرحله سوم

زرده و سفیده های تخم مرغ رو جدا کنید. زرده ها رو با نمک و اسانس وانیل رو در ظرفی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا با هم مخلوط بشن، سپس روغن و مخلوط پودر قهوه رو اضافه کنید و هم بزنید، مخلوط آرد رو طی دو مرحله اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط و کشدار بشن.

مرحله چهارم

سفیده های تخم مرغ رو با دور تند همزن برقی بزنید تا حجمش زیاد بشه. شکر رو اضافه کرده و اونقدر هم بزنید تا کاملا پف کنه و سفید رنگ بشه. در این مرحله باید اثر پره های همزن روی سفیده بمونه.

cake-coffe-4

مرحله پنجم

سفیده تخم مرغ رو در چند مرحله به مایه کیک اسفنجی با طعم قهوه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید تا یکدست بشه.

مرحله ششم

مایه کیک اسفنجی قهوه رو به آرومی داخل قالب بریزید و طبقه وسط فر به مدت یک ساعت قرار بدید تا کیک بپزه. دما رو به 150 درجه افزایش بدید و 5 تا 10 دقیقه دیگه هم صبر کنید.

cake-coffe-5

مرحله هفتم

قالب رو از فر خارج کنید و 15 دقیقه زمان بدید تا کمی خنک بشه سپس کیک اسفنجی قهوه رو از قالب خارج کنید و وقتی کاملا خنک شد اون رو برش بدید و نوش جان کنید.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها