|

گیاهان آپارتمانی سخت جان در سرما / این گلای خوشگل تو بی نوری و هوای خنک رشد عالی دارن

گیاهان آپارتمانی سخت جانی هستند که میتونن تو فصل سرما هم دوام بیارن و اونها بهترین گزینه برای خونه هایی می باشند که نور کمی دارن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هوا دیگه جدی جدی داره سرد میشه و خب همونطور که ما آدمها سردمون میشه و سرمایی گرمایی داریم، گیاهان نیز اینچنین هستند. هوا خنک شده و خیلی از گیاهان هستند که در این تغییر دما اذیت میشن و زندگی واسشون سخت میشه. اما بسیاری از اونها هم هستند که سرما دوست هستن و دلشون هوای خنک میخواد. در واقع نبود آفتاب و یا نور کم نمیتونه مانع از داشتن گیاهان آپارتمانی بشه. گیاهانی هستند که حتی زیبایی و مقاومت قابل توجهی دارند و در عین حال میتونن تو تاریک ترین گوشه خونه بنشینن و سرسبز و دلنشین نیز باشند. فکر می کنید فقط شما هستین که خونه ای کم نور دارید و تو فصل سرما و شب های بلند پاییز کلافه هستید؟ خب باید بگیم گیاهان آپارتمانی هم همینطور هستند. برخی افراد هم هستند که از نور کم کلافه نمیشن که هیچ، احساس بهتری هم دارند. در واقع اونها با نور مشکلی ندارند اما اگر نوری نباشه هم خوشحال اند. گونه هایی از گیاهان آپارتمانی هم هستند که این مدلی اند. در این مطلب ما میخوایم با گیاهان مقاوم در مقابل نور کم آشنا بشیم. اونهایی که سرما رو دوست دارند! پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی سخت جان در سرما

گل آگلونما

گیاهی به نام آگلونما هستش که سازگار و البته مقاوم در برابر شرایط مختلف می باشد و حتی برای افرادی که تجربه نگهداری از گل رو نداشتن مناسبه. این گل با توجه به رنگی که برگاش داره، نیاز متفاوتی هم داره. ابعاد و اندازه های مختلفی داره که خب همین مسئله باعث میشه تا امکان قرار گیریش در فضاهای مختلف از روی میز گرفته تا کنار تلویزیون اوکی باشه. این گیاه اصلا نور رو دوست نداره و دلش میخواد تا تو سایه زندگی کنه. پس این گل زیبا رو در فضایی با نور غیر مستقیم نگه دارید.

چجوری میتونیم از آگلونما مراقبت کنیم؟

آگولما عاشق آبیاری منظم هستش. تو تابستون هفته ای دو بار آب میخواد و در زمستون هم هفته ای یکبار. این گیاه مرطوب بودن رو دوست داره اما آبیاری بیش از حد هم ریشه هاش رو میپوسونه. آگلونما یه گل خوشگله که باید مراقب باشید تا گلدانش همیشه مرطوب باشه اما خیس نمونه.

گیاهان آپارتمانی سخت جان در سرما

گیاه برگ عبایی

برگ عبایی از دیگر گیاهان مقاوم و سازگاری هستش که به دلیل استحکام بالایی که داره به گیاه آهنین نیز معروفه. گیاه مورد نظر ما حتی میتونه تو فضاهای کم نور هم به خوبی رشد خودش رو داشته باشه و خیلی اهل مراقبت های ویژه هم نیست. تنها کافیه تا اون رو به دور از نور مستقیم خورشید قرار بدید و هفته ای یکبار برگاش رو تمیز کنید تا همیشه سرحال و شاداب باشه. برگ عبایی یه انتخاب ایده آل برای اون دست از افرادیه که مشغله زیادی دارن و به دنبال یه گل کم توقع مقاوم میگردن.

چگونه از برگ عبایی مراقبت کنیم؟

این گیاه دلش میخواد تا تو نور کم یا فوقش متوسط باشه همراه با هوای خنک و خاک همیشه مرطوب. بهتره که گلدون ور تو تابستون بزارید تو سایه تا از سوختن برگ ها جلوگیری نمایید. این گیاه به رطوبت بین 50 تا 70 درصد و خاک قلیایی علاقمنده.

گیاهان آپارتمانی سخت جان در سرما

مارانتا لوکونورا

در اینجا گل مارانتا لوکونورا یا گیاه دعاخوان رو داریم که خب دلیل اسم گذاریش به دلیل حرکت جالبشه که تو شبها برگهاش به سمت بالا گرفته میشه هستش. برگ‌ های بیضی شکل و رنگارنگی که این گیاه داره، مخصوصا وقتی که از سقف آویزون بشه، یه خوشگلی خاصی به محیط میبخشه. با همه این تفاسیر این گل نور غیر مستقیم و کافی نیاز داره و با نور خیلی کم دچار رنگ پریدگی برگ ها و بسته موندنش میشه. این گیاه سایه دوسته اما فراهم نور مناسب کم براش ضروریه.

چگونه از مارانتا لوکونورا مراقبت کنیم؟

باید تو طول فصل گیاهتون رو هر زمان که لایه رویی خاکش خشک شد آبیاری کنید. اصلا اجازه ندین که خاک گلدن خشک بشه و این رو بدئونید که اگر آبیاری نشه خیلی زنده نمیمونه. اما با همه این احوالات جهت جلوگیری از مشکلات قارچی، اجازه ندین که آب روی برگ گیاه بنشینه.

گیاهان آپارتمانی سخت جان در سرما

گل لاکی بامبو

این گیاه که لاکی بامبو نام دارد به شدت محبوب و پرطرفدار هستش چرا چون میتونه تو هر شرایطی بسازه و مخصوصا تو نور کم ساختمانهای مسکونی رشد خوبش رو داره. این گیاه نماد خوش شانسی نیز هست و خیلی راحت میتونه داخل آب رشد کنه و نیازی به خاک نداره. لاکی بامبو به سرما حساسه و باید از دسترس حیوانات خانگی دور باشه. به شکل کلی، این گیاه سایه‌ دوست و مقاوم، انتخابی بسیار مناسب برای دفاتر، محل کار و منازل می باشد.

چگونه از لاکی بامبو مراقبت کنیم؟

لاکی بامبو نور غیر مستقیم و کم میخواد و باید به دور از تابش مستقیم خورشید باشه. خاک این گیاه همیشه مرطوبه اما خب نباید خیس باشه چرا که به ریشه ها اسب میرسونه.

گیاهان آپارتمانی سخت جان در سرما

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها