|

ترفندای عالی واسه تمیز کردن گاز استیل / سه سوته اجاق گازت رو برق بنداز

گاز استیل به خاطر سطح براقی که داره، باید با دقت بیشتری تمیز بشه. اینجا در مورد ترفندهای سریع و راحت برای تمیز کردن گاز استیل صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه داری یه کار تمام وقت، پر از جزئیات و ریزه کاری های جذابه که اگر نظم و برنامه داشته باشید، کار خیلی سختی نیست. «تمیز کردن» یکی از مهم ترین کارهای مربوط به خونه ست؛ تمیز کردن سرامیک و پارکت، برق انداختن لوسترها، شستن سرویس بهداشتی، تمیز کردن کابینت ها و سینک و کلی کار کوچیک و بزرگ دیگه...

تمیز کردن وسایل مربوط به آشپزخونه به خاطر قرار داشتن اون ها در معرض چربی، سخت تر و مهم تره. مثلا تمیز کردن گاز که بهتره روزانه انجام بشه تا چربی ها سفت و چسبناک نشن. گاز استیل به خاطر سطح براقی که داره، باید با دقت بیشتری تمیز بشه. در این مطلب در مورد ترفندهای سریع و راحت برای تمیز کردن گاز استیل صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

clean-stove-1

تمیز کردن گاز استیل؛ از دفترچه راهنما کمک بگیرید

اگر گاز استیل تون رو تازه خریدید احتمالا دفترچه راهنمای اون دم دستتون هست؛ اون رو ورق بزنید و ببینید تولید کننده چه مواد شوینده ای رو برای بهتر تمیز کردن گاز استیل پیشنهاد داده. معمولا در این دفترچه ها در مورد مواد شوینده موثر برای برق انداختن گاز استیل توضیحاتی وجود داره.

clean-stove-5

تمیز کردن گاز استیل؛ خمیر جوش شیرین درست کنید

احتمالا می دونید که جوش شیرین یه ماده شگفت انگیز در کارهای خونه داریه. برای تمیز کردن گاز استیل و لکه های چربی که به سادگی پاک نمیشن هم می تونید از جوش شیرین استفاده کنید. برای این منظور، مقداری جوش شیرین رو با آب گرم مخلوط و خمیر رقیقی درست کنید. خمیر رو روی لکه ها و اثرات چربی قرار بدید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با یک دستمال نمدار تمیز کنید.

میله ها و سر شعله ها رو هم می تونید با این خمیر حسابی برق بندازید. در پایان همه قسمت ها رو با یک دستمال تمیز، خشک کنید.

clean-stove-7

تمیز کردن گاز استیل؛ ترکیب نمک و آب گازدار معجزه میکنه

برای درست کردن این محلول پاک کننده گاز می تونید دو قاشق غذاخوری نمک رو با 2 فنجون آب گازدار مخلوط کرده، داخل یک بطری بریزید و هم بزنید. این محلول رو روی لکه های سخت اجاق گاز استیل ریخته و چند دقیقه اجازه بدید بمونه سپس اون رو با استفاده از یک دستمال پاک کرده و با یک دستمال نرم و تمیز دیگه تمامی قسمت های گاز رو تمیز کنید تا حسابی براق بشه.

clean-stove-4

تمیز کردن گاز استیل؛ مایع ظرفشویی هم جوابه!

یه ماده شوینده در دسترس که میشه گفت توی همه خونه ها هست، مایع ظرفشوییه. اگر گاز استیل خودتون رو زود به زود تمیز می کنید، باید بگیم که محلول مایع ظرفشویی و آب گرم می تونه به راحتی اجاق گاز شما رو تمیز کنه. یک قاشق مایع ظرفشویی رو با یک فنجون آب گرم مخلوط کنید و با یک اسفنج روی گاز استیل بکشید. سپس با یک دستمال نمدار سطح گاز رو تمیز کنید.

clean-stove-3

تمیز کردن گاز استیل؛ در پایان از جلادهنده استفاده کنید

سطح براق گاز استیل ممکنه بعد از تمیز شدن، اثر نم پارچه رو نشون بده. اگر تمایل دارید که ظاهر گاز استیل شما پس از تمیز شدن، براق و درخشنده بشه از جلادهنده استفاده کنید. میتونید جلادهنده‌ های مخصوص گازهای استیل، روغن لیمو و یا اسپری‌ های سیلیکونی کمک بگیرید.

یک پارچه‌ میکروفایبر بردارید و اون رو به مایع جلادهنده آغشته کنید و روی سطح گاز بکشید. در پایان از پارچه بدون ‌پُرز دیگه ای برای خشک کردن جلادهنده استفاده کنید.

clean-stove-2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها