|

گیاهان زیبا و مقاوم آپارتمانی / اینا زن خونه بودن ازین خانمای بساز و خوشگل متین میشدن

در این مقاله چندتا از گیاهان زیبا و مقاوم آپارتمانی رو بهتون معرفی کردیم که بسیار جان سخت هستن و میتونن شرایط مختلف رو تحمل کنن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زیباسازی فضای دکور میتونه یکی از اون دسته از چیزهایی باشه که برای هر کسی از اهمیت بسیار زیادی برخورداره خصوصا در صورتی که یه فرد امروزی و مدرن باشه به همین دلیل خیلی ها در تلاش برای این هستن که چیدمان خونشون رو ارتقا بدن و اون رو شیک تر از اون چیزی که هست به نظر بیارن و خب در این بین پیشنهاد ما به این دسته از افراد و برای این منظور استفاده از گیاهان آپارتمانی هست که میتونن زیبایی خاص و منحصر به فردی به فضای دکور ببخشن و اون رو بی نهایت خاص و دیدنی به نظر بیارن و خوبی هم که دارن این هست که تهیه ی اون ها هزینه ی آنچنانی روی دستتون نمیذاره و تنوعشون هم به قدری بالا هست که دستتون توی انتخاب باز خواهد بود مثلا شما میتونید در صورتی که میخواهید دکور رو اعیونی کنید از بین زیباترین گل های بزرگ آپارتمانی برای این منظور انتخاب داشته باشید که فضا رو لوکس و لاکچری به نظر میارن.

اما در این بین باید در خصوص نگهداری از گیاهان به این موضوع توجه کنید که هر گیاهی رو برای جای مناسب اون تهیه کنید مثلا در صورتی که برای بالکن به دنبال گیاه هستید گلهای رونده ی مناسب بالکن میتونن یکی از گزینه های درست برای این منظور باشن که با وجودشون دکورتون زیباتر از هر زمانی خواهد بود. همچنین نکته ی بعدی که در خصوص نگهداری از گیاهان باید اون رو بدونید و رعایت کنید این هست که شرایط خاصی که برای نگهداری از یه گیاه لازم هست رو براش فراهم کنید و همچنین در صورتی که شرایط خودتون و فضایی که میخواهید اون گیاه رو در اون نگهداری کنید نیازمند این هست که گیاه مقاوم باشه به سراغ گیاهان زیبا و مقاوم برید که در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه برای شناخت اون ها با ما همراه باشید.

گیاهان زیبا و مقاوم آپارتمانی

برگ عبایی از گیاهان زیبا و مقاوم آپارتمانی

یکی از گیاهانی که در این مقاله بهتون معرفی میکنیم برگ عبایی هست که در مقابل کم نوری بسیار مقاومه و به راحتی میتونه توی محیط هایی که نور کم داره رشد کنه و زنده بمونه بدون این که مشکلی براش پیش بیاد. البته که باید این رو ذکر کنیم که رشد گلبرگ های عبایی کم هست ولی شما میتونید برای سال های زیادی این گیاه رو در کنار خودتون و توی خونتون داشته باشید.

در خصوص شرایط نگهداری اون هم باید بدونید که نیاز به آبیاری متوسط داره و باید بین دو آبیاری چک کنید که سطح خاکش دو تا سه سانتیمتر خشک شده باشه. نور غیرمستقیم و فیلتر شده هم به گیاه برسه.

گیاهان زیبا و مقاوم آپارتمانی

پپرومیا از گیاهان زیبا و مقاوم آپارتمانی

یکی دیگه از گیاهان مقاومی که میتونید در محیط خونتون داشته باشید پیرومیا هست که اسم دیگه اش گل قاشقی هستش و میشه اون رو یکی از مفاوم ترین گیاهان نسبت به گرمای زیاد و همچنین بی آبی بشمار آوورد و خب این به دلیل برگ های گوشتی هست که داره چرا که در این برگ ها آب به میزان زیادی ذخیره میشه و در مواقع لزوم و بی آبی مصرف میشه. همچنین این گیاه سایه دوست هم هست به همین دلیل در صورتی که خونتون نورگیرش بد باشه هم مسلما نباید نگرانی از بابت این که اختلالی در رشد این زیبارو به وجود بیاد داشته باشید چون همچین اتفاقی نمیفته.

در خصوص دیگر خوبی های این گیاه باید این رو ذکر کنیم که یه گیاه تصفیه کننده ی عالی بشمار میاد و میتونه علاوه بر حذف آلاینده های موجود در هوا باعث افزایش رطوبت و اکسیژن اون بشه. با همه ی این ویژگی های مثبت هم این گیاه بسیار بی دردسر هست و شرایط نگهداری راحتی داره از این رو هر کسی میتونه از پس پرورشش بربیاد.

گیاهان زیبا و مقاوم آپارتمانی

نخل شامادورا از گیاهان زیبا و مقاوم آپارتمانی

آخربین گیاهی که در لیست این مقاله بهتون معرفی میکنیم نخل شامادورا هست که در بین گیاهان آپارتمانی بسیار مقاوم و سخت جون بشمار میاد طوری که حتی اگه خونتون نورگیرش بد باشه هم میتونید این زیبارو رو تنها و تنها با نور مصنوعی رشدش بدید و نیاز به خورشید رو در اون تامین کنید.

در خصوص آبیاری این گیاه گفته میشه که شما باید در فصل های گرم هفته ای دو بار و در فصل های سرد هر شش روز یه بار بهش آب بدید و دقت کنید که آبیاری بیش از حد این گیاه مثل امضا کردن مرگ اون میمونه چون از بین میبرتش. در آخر این رو در خصوص نخل شامادورا بگیم که این گیاه بسیار بی دردسر هست و شرایط نگهداریش راحته.

گیاهان زیبا و مقاوم آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها