|

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ و یه سس جذاب / طعم خاص از محبوب ترین غذای ایرونی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ و سس هویج رو در این مطلب بهتون آموزش میدیم که طعم و مزه خیلی خوبی داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای سنتی ایرونی مثل آبگوشت، کتلت، خورش قورمه سبزی، خورش قیمه، زرشک پلو با مرغ و... خیلی پرطرفدارن و همیشه توی برنامه غذایی اکثر خانواده ها وجود دارن. برای هر کدوم از این غذاها یه شیوه خاص پخت وجود داره که قدیمی ها روی اون ها تعصب دارن و هیچوقت تغییرش نمیدن اما جوون ترها بدشون نمیاد گاهی از چارچوب ها فراتر برن و تغییراتی رو بر اساس میل و ذائقه خودشون در روش پخت غذاهای سنتی به وجود بیارن.

زرشک پلو با مرغ یکی از محبوب ترین غذاها بین ایرونیاست و برای مهمونی ها انتخاب اول خیلی ها خانوما اما میشه این غذا رو با کمی تغییر جذاب تر کرد. طرز تهیه زرشک پلو با مرغ و سس هویج رو در این مطلب بهتون آموزش میدیم که طعم و مزه خیلی خوبی داره. تا پایان همراه ما باشید.

zereshk-polo-2

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ

سینه مرغ 2 تکه

برنج 2 پیمونه

هویج متوسط 2 عدد

زرشک نصف لیوان

پیاز 2 عدد

سیر 5 حبه

فلفل دلمه ‌ای‌ یک عدد

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

زعفرون دم کرده 6 قاشق غذاخوری

شکر یک قاشق مرباخوری

آبلیمو ترش تازه 2 قاشق غذاخوری

کره 30 گرم

روغن زیتون به مقدار لازم

zereshk-polo-3

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

مرحله اول

پیازها رو پوست بگیرید، خلالی خرد کنید و بعد با روغن داخل ماهیتابه تفت بدید. فلفل دلمه ‌ای‌ رو رنده کنید و به پیاز سرخ شده اضافه کنید. یک دقیقه بعد سیر رو هم رنده کنید و داخل ماهیتابه بریزید.

مرحله دوم

پیاز و فلفل دلمه ای سرخ شده رو گوشه تابه جمع کنید و تکه های مرغ رو داخل تابه بذارید. نمک و فلفل سیاه بریزید و دو طرف مرغ ها رو تا حد تغییر رنگ تفت بدید.

مرحله سوم

حالا مرغ رو با فلفل دلمه ای و پیاز مخلوط کنید. در این مرحله هویج ها رو که از قبل پوست گرفتید و خلالی برش دادید، به ماهیتابه اضافه کنید و بعد آبلیموی تازه بریزید.

zereshk-polo-4

مرحله چهارم

حالا نصف زعفرون دم کرده و یک فنجون آب جوش اضافه کنید در تابه رو بذارید تا مرغ و هویج بپزن.

مرحله پنجم

برنج رو دو تا 3 بار بشورید و به اندازه یک بند انگشت بیشتر از برنج آب و مقداری نمک بهش اضافه کنید. حرارت زیر قابلمه رو زیاد کنید تا آب بجوشه و خشک بشه سپس یه مقدار روغن زیتون و کره به برنج اضافه کنید و در قابلمه رو بذارید و حرارت زیرش رو کم کنید تا دم بکشه.

مرحله ششم

زرشک شسته شده رو همراه کمی کره داخل ماهیتابه بریزید و تفت بدید. شکر رو هم اضافه کنید و بقیه زعفرون دم کرده رو داخلش بریزید. می ‌تونید از خلال بادوم هم تو این مرحله استفاده کنید. وقتی آماده شد یه مقدار برنج دم کشیده بهش اضافه کنید و همه رو هم بزنید تا برنج زعفرونی با زرشک آماده بشه.

zereshk-polo-5

مرحله هفتم

مرغ و سس هویج خوشمزه رو داخل بشقاب بذارید، مقداری پلو کنارش بریزید و با پلوی زعفرونی روی اون رو پر کنید. زرشک پلو با سس هویج حاضره و می تونید سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها