|

بهترین دستور برای تهیه زرشک پلو با مرغ / این غذا عطر و طعمی داره که فوق العاده ست

زرشک پلو با مرغ به شیوه های مختلفی آماده میشه اما اگه دوست دارید که یکی از بهترین نوع روش های پخت این غذا رو یاد بگیرید با ما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زرشک پلو با مرغ یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرونیه که هم توی خونه و هم توی مهمونی ها حضور پر رنگی داره و عطر و طعم فوق العاده گلاب و زعفرون اون رو خوشمزه و بی نظیر می کنه. البته این غذا به شیوه های مختلفی آماده میشه اما اگه دوست دارید که یکی از بهترین نوع روش های پخت زرشک پلو با مرغ رو یاد بگیرید با این مطلب همراه باشید و این آموزش رو از دست ندید.

zereshkpolo-7

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ

مرغ 4 تکه

برنج 4 پیمنه

پیاز متوسط یک عدد

زعفرون دم کرده غلیظ 4 قاشق غذاخوری

زرشک یک لیوان

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری پر

آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

گلاب یک قاشق غذاخوری

کره 20 گرم

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

خلال پسته برای تزئین به مقدار لازم

*در صورت تمایل از یک قاشق غذاخوری شکر در کنار زرشک استفاده کنید.

zereshkpolo-6

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

مرحله اول

به مرغ ها نمک بزنید و اون ها رو داخل یک تابه که روغن ریختید کمی سرخ کنید. وقتی سرخ شدن به اون ها نیمی از زعفرون دم کرده رو اضافه کنید و بذارید با حرارت ملایم کمی با هم بجوشن.

مرحله دوم

پیاز رو پوست بگیرید و رنده کنید سپس داخل یک تابه کمی روغن بریزید و پیاز رو تفت بدید تا طلایی بشه سپس رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و تفت بدید. فلفل سیاه و زردچوبه رو اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن به مرغ ها اضافه کنید. یک لیوان آب جوش هم بریزید و زمان بدید تا مرغ کاملا پخته بشه.

zereshkpolo-5

مرحله سوم

برنج رو که از قبل با مقداری آب و نمک خیس کردید، داخل آب جوش نیم پز کرده و آبکش کنید. داخل قابلمه روغن بریزید، ته دیگ مورد نظرتون رو بذارید و برنج رو دم کنید.

مرحله چهارم

زرشک رو چند دقیقه خیس کرده سپس آبکش کنید. داخل یک تابه 20 گرم کره بریزید، وقتی ذوب شد زرشک رو اضافه کنید و کمی تفت بدید سپس (شکر)، زعفرون دم کرده رو اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

zereshkpolo-1

مرحله پنجم

15 دقیقه آخر پخت مرغ، گلاب و آبلیمو ترش تازه رو اضافه کرده و نمک خورش رو اندازه کنید.

مرحله ششم

وقتی پلو دم کشید 2 کفگیر از اون رو با ترکیب زرشک و زعفرون و خلال پسته مخلوط کنید. پلوی سفید رو داخل ظرف بکشید، پلوی زعفرونی رو روی اون بریزید و مرغ و مقداری از سس رو کنار زرشک پلو قرار بدید. زرشک پلو با مرغ خوشمزه ما حاضره و می تونید نوش جان کنید.

zereshkpolo-2

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها