|

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ به روش کدبانوها / همراه با ترفند عالی برای گرفتن بوی زهم مرغ

اینجا یکی از بهترین دستور پخت های زرشک پلو با مرغ رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه بلد باشی چجوری بوی زهم مرغ رو بگیری، زرشک پلو با مرغ میتونه یه گزینه عالی برای شام یا ناهار مهمونی باشه چون هم درست کردنش راحته و دردسر نداره و هم غذایی محبوب و پرطرفداره و همه ازش استقبال می کنن. زرشک پلو با مرغ یه غذای سنتی ایرونی هم هست که یه غذای مجلسی به حساب میاد و برای نذری و مجالس بزرگ هم طبخ میشه. این غذای خوشمزه رو به روش های مختلفی می پزن اما ما اینجا یکی از بهترین روش های درست کردن زرشک پلو با مرغ رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

zereshkpolo-4

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ

ران یا سینه مرغ 3 تیکه

برنج 3 پیمانه

رب گوجه فرنگی یک و نیم قاشق غذاخوری

پیاز متوسط 2 عدد

زعفران دم کرده به میزان لازم

زردچوبه، ادویه کاری، فلفل سیاه، نمک، برگ بو، هل و چوب دارچین

زرشک سه چهارم پیمانه

خلال پوست پرتقال شیرین شده 3 قاشق غذاخوری

کره 50 گرم

خلال پسته یک قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای نصف یک عدد

zereshkpolo-6

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

مرحله اول

داخل یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت بذارید تا جوش بیاد. تکه های مرغ رو با یک عدد هل و دو عدد برگ بو داخل آب جوش قرار بدید و حدود 3 دقیقه بجوشونید سپس از آب خارج کرده و خشک کنید.

مرحله دوم

نصف کره و کمی روغن رو داخل یک تابه بریزید و دو طرف تکه های مرغ رو سرخ کنید. حالا مرغ ها رو خارج کرده و داخل همون تابه، پیاز رنده شده اضافه کنید و تفت بدید.

مرحله سوم

پیاز که سبک شد، فلفل دلمه ای رو رنده کرده و اضافه کنید. کمی که تفت خورد چوب دارچین، نمک، فلفل سیاه، پودر کاری و کمی زردچوبه را اضافه و مخلوط کنید.

مرحله چهارم

عطر ادویه ها که بلند شد، رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و کمی تفت بدید سپس دو پیمانه آب و مقداری زعفرون دم کرده بریزید و اجازه بدید جوش بیاد. میزان نمک و ترشی سس رو تست کنید و اگر لازم بود نمک و آب لیمو ترش اضافه کنید. سپس مرغ سرخ شده رو داخل تابه قرار بدید.

zereshkpolo-5

مرحله پنجم

نیمی از خلال پوست پرتقال شیرین شده رو روی مرغ ها بریزید و به مدت 2 تا 3 ساعت اجازه بدید با حرارت خیلی کم خورش بپزه و سس غلیظ بشه. در این مدت چند بار مرغ ها رو زیر و رو کنید.

مرحله ششم

تا مرغ می پزه، برنج رو که از قبل خیس کردید، آبکش کنید و دم کنید.

مرحله هفتم

داخل یک تابه کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید، وقتی ذوب شد زرشک شسته شده رو اضافه کرده و تفت بدید. خلال پسته، شکر، بقیه خلال پوست پرتقال و زعفرون رو اضافه و مخلوط کنید.

مرحله هشتم

وقتی برنج دم کشید، یک کفگیر از پلو رو با زرشک و زعفرون مخلوط کنید. بقیه پلو رو داخل دیس بکشید، مخلوط پلوی زعفرونی رو اضافه کنید و مرغ و سس غلیظ شده رو کنار اون سرو کنید. نوش جان.

zereshkpolo-2

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها