|

یه روش پخت عالی از ته چین مرغ / با این دستور خوشمزه ترین ته چین عمرت رو امتحان کن

توی این مقاله طرز تهیه یه ته چین مرغ خوشمزه و خوش عطر رو یاد میگیری تا اگر تو هم جزو طرفداران این غذا هستی، یه دستورپخت عالی ازش داشته باشی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اسم ته چین که میاد چه حسی پیدا میکنی و یاد چی میفتی؟ من یاد یه میز رنگارنگ توی یه مهمونی میفتم و صدای همهمه آدما از شادی دور هم بودن! ته چین ها در فرهنگ غذایی ایرانیا جایگاه مهمی دارن و اونقدر این غذا محبوبیت داره که انواع مختلفی از ته چین با مواد اولیه متنوع توی نقاط مختلف ایران طبخ میشه. ته چین گوشت و بادمجون، ته چین لوبیا پلو و... توی این مقاله میخوام طرز تهیه یه ته چین مرغ خوشمزه و خوش عطر رو بهت آموزش بدم تا اگر تو هم جزو طرفداران این غذا هستی، یه دستور عالی ازش داشته باشی و این بار که مهمونای عزیزی داشتی براشون بپزی. تا پایان همراه من باش...

tahchin1

مواد لازم برای ته چین مرغ

برنج ۳ پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

ماست یک پیمانه

کره یا روغن به میزان دلخواه

زعفران غلیظ دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

زرشک به مقدار کافی

خلال بادام و پسته به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و پودر هل به مقدار کافی

tahchin8

مواد میانی ته چین مرغ

مرغ 400 گرم

پیاز یک عدد متوسط

سیر ۲ حبه

نمک و فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر دارچین به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای ته چین مرغ براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

tahchin5

طرز تهیه ته چین مرغ

مرحله اول

برای درست کردن ته چین مرغ ابتدا باید مرغ رو از شب قبل داخل آب نمک بذاریم تا بوی نامطبوعش گرفته بشه. حالا پیاز رو نگینی خرد و کمی سرخ کنیم تا سبک بشه. تکه های مرغ رو داخل ماهیتابه اضافه میکنیم و تفت میدیم. در ادامه سیر و مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر دارچین هم میزنیم و حدود 2 دقیقه تفت میدیم. داخل قابلمه کمی آب میریزیم تا مرغ به مدت یک ساعت بپزه.

مرحله دوم

تا مرغ پخته بشه، برنج رو با کمی نمک نیمه پز کرده و آبکش می کنیم. دقت کنین که برنج زیادی نپزه چون داخل ته چین له میشه. بهتره برنج کمی سفت تر از معمول باشه.

tahchin4

مرحله سوم

مرغ پخته شده رو از قابلمه خارج کرده و با چنگال ریش ریش میکنیم. حالا تخم مرغ هایی که از قبل بیرون یخچال گذاشتیم و هم دمای محیط شدن رو داخل یه کاسه بزرگ میشکنیم. ماست، زعفران دم کرده و روغن مایع رو به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر هل به تخم مرغ ها اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم.

مرحله چهارم

برنج آبکش شده رو داخل کاسه میریزیم و با مخلوط ماست و تخم مرغ به آرامی هم میزنیم. قابلمه مناسب رو روی شعله گاز میذاریم، روغن به اندازه کافی داخلش میریزیم و میذاریم حسابی داغ بشه. حالا یک سوم مخلوط برنج رو داخل قابلمه میریزیم و با پشت قاشق مواد رو صاف و منسجم میکنیم.

tahchin3

مرحله پنجم

حالا نصف مرغ ریش ریش شده رو روی برنج میریزیم. دوباره یک سوم برنج رو روی مرغ ها میریزیم و باز هم با پشت قاشق مواد رو صاف و منسجم میکنیم. باقیمونده مرغ رو میریزیم و حالا بقیه مخلوط برنج رو داخل قابلمه میریزیم و کاملا صاف میکنیم و دم کنی میذاریم.

مرحله ششم

ده دقیقه حرارت متوسط باشه تا ته چین بخار کنه و ته دیگ ببنده، سپس حرارت رو کم میکنیم و 45 دقیقه تا یک ساعت زمان میدیم تا غذا بپزه و آماده بشه. بعد از این مدت شعله رو خاموش کرده و 5 دقیقه زمان میدیم. سپس ته چین رو داخل یک ظرف مناسب برمیگردونیم و با زرشک و خلال بادام و پسته که داخل روغن کمی تفت دادیم تزئین میکنیم و نوش جان.

tahchin2

توی این مقاله طرز تهیه یه غذای خوشمزه به نام ته چین مرغ رو یاد گرفتیم امیدوارم بپزی و از خوردنش لذت ببری. اگر به آشپزی علاقمندی اینجا میتونی دستور آشپزی های زیادی رو ببینی و ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی