|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن انواع کابینت / هرچی لک و چربیه مثل آب خوردن محو میشه

اگر شما هم در راستای تمیز کردن کابینت ها مشکل دارید، پس با این مطلب همراه باشید تا با تمیزکاری انواع کابینت آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هر آشپزخونه ای با هر سبک دکوراسیون و هر مدل و جنس کابینتی نیازمند تمیزکاری هستش. چرا که این بخش از خونه یکی از پر رفت و آمد ترین قسمت ها محسوب میشه که خدمات زیادی هم ارائه میده. در واقع به دلیل پخت و گز هایی که در آشپزخونه انجام میشه، ذرات غذا و چربی های پخش شده میتونن به همه جای این محیط نفوذ کرده و خب کابینت ها رو هم تحت تاثیر قرار بدن چرا که کابینت ها درصد زیادی از هر آشپزخونه رو در بر گرفته اند. یکسری از کابینت ها خب به دلیل رنگ و جنسی که دارند ممکنه حتی بیشتر هم نیاز به تمیز کردن داشته باشند  یا اینکه با روش های معمولی به پاکیزگیه اولیه شون نرسن. به همین دلیلی رسیدگی و تمیز کردن آشپزخونه واقعا یه اصل خیلی مهمیه که باید بهش توجه بشه. اما خب از اونجایی که جنس کابینت ها با هم متفاوت هستن خب بی شک نحوه تمیز کاریشون هم فرق داره و در این مطلب ما میخوایم با انواع جنس کابینت و نحوه تمیز کردنشون آشنا بشیم. پس با ادامه مطلب ما همراه بمونید.

546

نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف از دتس کابینت هایی به حساب میاد که تمیز کردنش خیلی کار سختی نیست و وقت زیادی هم نمیگیره. البته که خب با توجه به اینکه ام دی اف یک متریال بسیار آسیب پذیری در مقابل رطوبت هستش، باید حواسمون باشه تا آب به بافت درونی ورق نفوذ نکنه. در واقع روکش رنگی که بر روی مغزی ام دی اف خام کشیده شده، در بیشتر مواقع لمینت و یا ملامینه هستش که خب در مقابل آب مقاومه. این کابینت اگر سوراخ نشده باشه و یا اینکه خط و خشی نداشته باشه، آب به بافت آن نفوذ نخواهد کرد.

و اما نحوه تمیز کاریش میشه اینجوری که از محلول یک به دو سرکه و اب ولرم و همچنینی چند قطره مایع ظرفشویی ایتفاه کنید که یکی از بهترین ترکیبات برای تمیز شدن کابینت ام دی اف هستش. بعد یه ابر نرم برداشته و اون رو به این محلول آغشته نمایید و بر روی بدنه کابینت ها بکشید و سپس با یک دستمال مرطوب آن را پاک نمایید. اسکاج های ضخیم و سیم ظرفشویی اصلا استفاده نشه چر که باعث ایجاد خط و خش میشه رطوبت به داخل نفوذ خواهد کرد.

کابینت ام دی اف

نحوه تمیز کردن کابینت هایگلاس

اما از اسون ترین تمیزکاری ها برای کابینت هایگلاس هستش که خب به دلیل سطح صاف و فلتی که دارد، تنها با کشیدن یک دستمال با آب ولرم هم تمیز خواهد شد. البته که این جنس کابینت همون قدر که میتونه راحت تمیز بشه، به راحتی هم روش اثر انگشت میمونه و مشخصه. 

در اینجا بهترین کار ایه از دستمال نخی نرم استفاده کنید زبری نداشته باشه تا یه موقع خطوط ریزی بر روی کابینت ایجاد نشه و ظاهر درخشنده اش رو خراب نکنه. در اینجا محلول دو به یک آب و سرکه میتونه کارساز باشه که البته به دلخواه میتونید چند قطره مایع ظرفشویی هم اضافه نمایید. بعدش با یه ابر نرم از محلول بردارید و روی کابینت ها کشیده و در نهایت با دستمال نرم مرطوب آن را پاک نمایید.

کابینت هایگلاس

نحوه تمیز کردن کابینت چوبی

کابینت های چوبی به شدت نیازمند مراقبت هستند. چرا که متریالی بسیار حساس و البته گران و با ارزش است کابینت‌های چوبی نیاز بیشتری به نگهداری و مراقبت دارند. چوب متریالی بسیار گران و البته بسیار باارزش است که خب اغب کابینت های چوبی چون با پوشش های مقاومتی پوشانده می شوند، همین مساله باعث تمیزکاری و مراقبت سهل تر این کابینت ها خواهد شد.

و اما تمیز کردن کابینت چوبی اینجوری بهتره که از محلول آب ولرم و چند قطره سرکه استفاده کرده سپس بر روی کابین ها بکشید. البته که اکثر فروشگاه هایی که لوازم چوبی و یا کابینت سازها محلول تمیز کننده مخصوصی برای تمیز کردن جنس چوب دارند که ضامن سلامت چوب است. شما میتونید اونهارو تهیه کرده و استفاده نمایید. در نهایت هم جهت دادن جلای بیشتر به کابینت از روغن های مرطوب کننده جوب بهره برید.

کابینت چوبی

نحوه تمیز کردن کابینت ممبران

خوشبختانه ممبران در بحث رطوبت بهتره و در صورتی که کامل وکیوم شده باشه و اینکه توسط شرکتی درجه یک ساخته شده باشه، در برابر آب نفوذ ناپذیر هستش. همین مساله باعث شده تا خیلی نگران تمیز کردنش نباشیم.

جهت تمیز کردن کابینت ممبران کافیه تا یک محلول از آب ولرم و چند قطره مایع ظرفشویی بهره ببرید و با ابر روی سطحش بکشید. بعد با یک دستمال نخی آن را خشک کرده و تمام. برای تمیز کاری کابینت ممبران اصلا از سیم ظرفشویی و یا اسکاچ زبر کمک نگیرید که میتونه با نفوذ رطوبت به داخل آن، مغزی رو پوسیده و خراب کند. تا وقتی که کابینت ممبران سالم هستش در مقابل نفوذ آب بسیار مقاومت دارد.

کابینت ممبران

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها