|

طرز تهیه رول دارچینی / یه نون خوش عطر و طعم که روز پاییزیت رو میسازه

رول دارچینی یکی از نون های خوشمزه ست که این روزای پاییزی بیشتر از همیشه مزه میده و در این مطلب، طرز تهیه رول دارچینی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هوا که سرد میشه، خوردنی های گرم خیلی طرفدار پیدا میکنن و تمایل آدما به این خوراکی ها بیشتر میشه. غذاها و شیرینی هایی که با زنجبیل درست میشن مثل کیک زنجبیلی، خوراکی ها با عطر دارچین مثل دونات سیب و دارچین، غذا، کیک و شیرینی هایی که گردو دارن مثل خورش فسنجون، کیک هویج و گردو، کلوچه خرمایی گردویی و...

همونطور که گفتیم عطر و طعم گرم دارچین با سرد شدن هوا، بیشتر مورد توجه قرار میگیره. رول دارچینی یکی دیگه از نون های خوشمزه ست که این روزای پاییزی بیشتر از همیشه مزه میده و ما قصد داریم در این مطلب، طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

roll-darchini-4

مواد لازم برای تهیه رول دارچینی

آرد نان فانتزی 5 پیمانه

شیر ولرم 2 پیمانه

شکر قهوه‌ ای 2 قاشق غذاخوری

شکر سفید (برای مغز نان) 2 قاشق غذاخوری

مایه خمیر دو و نیم قاشق چایخوری

شکر (برای داخل نان) یک سوم پیمانه

کره 100 گرم

روغن مایع یک سوم پیمانه

دارچین 3 قاشق چایخوری

نمک یک قاشق چایخوری

roll-darchini-3

طرز تهیه رول دارچینی

مرحله اول

ابتدا مایه خمیر، روغن مایع و یک ‌سوم پیمانه شکر سفید رو با شیر ولرم مخلوط کنید تا جایی که مایه خمیر و شکر حل بشن. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی ظرف درپوش بذارید و اجازه بدید تا خمیر مایه فعال بشه. وقتی حباب‌ های کوچیک روی این مخلوط ایجاد بشه نشون میده که خمیر مایه فعال شده.

مرحله دوم

زمانی که خمیر مایه فعال شد، نمک و آرد مخصوص نان فانتزی رو کم کم اضافه و مخلوط کنید تا خمیر شکل بگیره و منسجم بشه. در این مرحله، آرد رو یکجا اضافه نکنید، ممکنه به همه‌ آرد نیاز نباشه.

مرحله سوم

تخته کار رو آرد پاشی کنید و خمیر رو به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز بدید تا خمیر منسجم بشه. اگر خمیر به دستتون می ‌چسبید، مقداری آرد به اون اضافه کنید.

roll-darchini-6

مرحله چهارم

خمیر رو چونه بگیرید و داخل ظرفی که چرب کردید قرار بدید، روی خمیر رو چرب کنید و روی ظرف رو سلفون بکشید و یک دستمال تمیز بندازید و در یک جای گرم به مدت یک تا 2 ساعت استراحت بدید تا حجم خمیر دو برابر بشه.

مرحله پنجم

حالا مایه میانی رول دارچینی رو آماده کنید؛ کره‌ هم ‌دمای محیط رو با دارچین، ۲ قاشق غذاخوری شکر سفید و ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ‌ای مخلوط کنید.

مرحله ششم

فر رو با دمای ۱۹۰ درجه روشن کنید تا داغ بشه. استراحت خمیر که تمام شد، پف اون رو بگیرید. خمیر رو به  ۲ چونه‌ مساوی تقسیم کنید. روی چونه‌ ها رو با دستمال بپوشونید تا ۱۵ دقیقه تخمیر بشه. حالا چونه‌ ها رو با وردنه به ضخامت حدود ۷میلی‌ متر باز کنید، ترکیب دارچین و شکر رو روی اون ها بمالید و به حالت رول بپیچید. بعد از رول کردن خمیر، اون رو به کمک یک تکه نخ با فاصله‌ های ۳ سانتی ‌متری برش بزنید.

roll-darchini-1

مرحله هفتم

قالب رو با کره چرب و آردپاشی کنید، رول ها رو با فاصله در اون بچینید. روی قالب رو با سلفون بپوشونید و به اون ۳۰ دقیقه استراحت بدید تا تخمیر کامل بشه.

مرحله هشتم

یک زرده تخم مرغ رو با کمی شیر مخلوط کنید و با برس آشپزخونه به آرومی روی رول های دارچینی بمالید. سپس به مدت 20 تا 30 دقیقه در طبقه وسط فر قرار بدید.

roll-darchini-5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها