|

ترفندای موثر برای تمیز کردن سرخ کن / سریع و ساده هواپز قشنگت رو برق بنداز

در این مطلب ترفندای موثر برای تمیز کردن سرخ کن هوا پز رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی از روی حوصله و دقت، آشپزخونه رو تمیز می کنی؛ مثلا کابینت ها رو مرتب می کنی، یخچال رو تمیز می کنی، لباسشویی رو برق می ندازی، اجاق گاز رو پاک می کنی و... در آخر یه لیوان چای تازه دم میخوری، لذتی داره که بی نهایته!

تمیز کردن آشپزخونه شاید عمده ترین کار توی هر خونه ای باشه، جایی که قلب تپنده خونه ست و خیلی وقتا عشق و شوق توش جریان داره... تمیز کردن وسایل دیگه ای مثل ماکروفر، هود و سرخ کن هم ترفندای خاص خودش رو داره و ما در این مطلب قصد داریم اصول تمیز کردن سرخ کن هواپز (ایر فرایر) رو بهتون آموزش بدیم. تا پایان همراه ما باشید.

Cleaning-the-fryer-02

تمیز کردن سرخ کن هواپز با مواد طبیعی

بهتره برای تمیز کردن داخل سرخ کن هواپز از مواد طبیعی استفاده کنیم چون امکان آبکشی این قسمت ها وجود نداره. سبد و قسمت های جدا شونده رو بیرون بیارید و با هر ماده شوینده ای که در دسترس دارید بشویید و کاملا آبکشی کنید اما داخل ایر فرایر رو با مواد طبیعی تمیز کنید تا سلامت اعضای خانواده هم تضمین بشه.

Cleaning-the-fryer-03

برق انداختن ایر فرایر با جوش شیرین

اگر لکه های چربی روی سرخ کن هواپز کمی سرسخت شدن، میتونید از ترکیب جوش شیرین و مقداری آب خمیر رقیقی درست کرده و قسمت های مختلف سرخ کن هواپز رو با این خمیر تمیز کنید.

برای تمیز کردن قسمت هایی که دسترسی بهشون کمی سخته میتونید از یه مسواک کهنه استفاده کرده و اون قسمت ها رو هم کاملا تمیز کنید. سپس با یک دستمال نمدار تمام قسمت ها رو تمیز کنید و اجازه بدید تا خشک بشه. محفظه سرخ کن رو هم بیرون بیارید و با هر ماده شوینده در دسترس کاملا بشویید و آبکشی کنید.

Cleaning-the-fryer-05

برق انداختن ایر فرایر با سرکه

سرکه یه ماده طبیعی دیگه ست که میتونه سرخ کن هواپز رو به خوبی تمیز کنه. وسایل جدا شونده ایر فرایر رو داخل محلول آب و سرکه قرار داده و بذارید حدود 15 تا 20 دقیقه داخل این محلول بمونن. سپس با یه اسفنج یا اسکاچ نرم اونها رو کاملا تمیز و آبکشی کنید.

داخل سرخ کن هواپز رو هم میتونید با یه دستمال آغشته به سرکه تمیز کنید و سپس اجازه بدید تا کاملا خشک بشه. محفظه سرخ کن رو هم خارج کنید و با هر ماده شوینده در دسترس کاملا بشویید و سپس آبکشی کنید.

Cleaning-the-fryer-06

تمیز کردن المنت های ایر فرایر

المنت های سرخ کن بدون روغن بعد از مدتی استفاده چرب شده و جرم میگیرن و باید اون ها رو تمیز کرد. المنت ها رو با مخلوط جوش شیرین و آب تمیز کرده و سپس با یک دستمال کاملا خشک کنید. بهتره زمان بدید تا این قسمت ها کاملا هوا بخوره و خشک بشه سپس از سرخ کن هواپز استفاده کنید.

Cleaning-the-fryer-04

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها