|

بهترین دستور برای تهیه آش اسفناج / خوشمزه ترین آش پاییزی رو اینجوری بپزید

آش اسفناج یکی از آش های خوشمزه سنتیه که به روش های مختلف درست میشه. ما در این مطلب، یکی از بهترین دستورهای تهیه آش اسفناج رو آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزی ایرونی پر از آش های خوشمزه ست که با طعم و مزه های مختلف، ذائقه های همه رو راضی میکنن. آش رشته به عنوان محبوب ترین و معروف ترین آش، آش برنج، آش جو، آش گندم، آش گوجه فرنگی و... کلی آش خوشمزه دیگه که کم کم فصل درست کردنشون رسیده و جون میده شب های طولانی پاییز رو باهاشون جشن بگیرید.

آش اسفناج یکی دیگه از آش های خوشمزه سنتیه که به روش های مختلف و با مواد غذایی گوناگون درست میشه. ما در این مطلب، یکی از بهترین دستورهای تهیه آش اسفناج رو براتون داریم که پیشنهاد می کنیم از دستش ندید.تا پایان همراه ما باشید.

aash-e-esfenaj-1

مواد لازم برای تهیه آش اسفناج

اسفناج یک کیلو

برنج نصف پیمانه

ماش نصف پیمانه

عدس یک پیمانه

پیاز 2 عدد

سیر 3 حبه

کشک یک قاشق غذاخوری

پودر آویشن یک قاشق چایخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

نعنا داغ به میزان لازم

aash-e-esfenaj-2

طرز تهیه آش اسفناج

مرحله اول

حبوبات رو از شب قبل به صورت جداگانه خیس کنید. بهتره در این مدت یکی دو بار آب اون ها رو عوض کنید تا نفخ شون کاملا از بین بره.

مرحله دوم

پیازها و سیرها رو پوست بگیرید و ریز خرد کنید، ابتدا پیاز رو با روغن تفت بدید تا طلایی بشه و سپس سیر خرد شده، پودر آویشن، زردچوبه و فلفل سیاه رو اضافه کنید و کمی تفت بدید سپس از روی حرارت بردارید.

aash-e-esfenaj-6

مرحله سوم

حالا عدس، ماش و برنج رو آبکش کنید و با مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت بذارید تا بپزن. سپس مخلوط پیاز داغ و سیر داغ رو به برنج و حبوبات پخته اضافه کنید.

مرحله چهارم

وقتی تمام مواد پخته و برنج له شد، اسفناج خرد شده رو به آش اضافه کنید، کمی شعله رو زیاد کنید تا برای حدود 20 دقیقه بجوشه و لعاب بده، سپس حرارت رو کم کنید و در قابلمه رو ببندید تا آش اسفناج جا بیفته.

مرحله پنجم

در نیم ساعت پایانی پخت، مقداری نعناع داغ و یک قاشق کشک به آش اضافه کنید، اجازه بدید تا کاملا جا بیفته. زمانی که آش اسفناج آماده شد، اون رو در کاسه بریزید و با پیاز داغ، نعناع داغ، سیر داغ و کشک تزیین و سرو کنید. نوش جان.

aash-e-esfenaj-5

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها