|

طرز تهیه 2 دسر پاییزی خوشمزه / مزه های فوق العاده ای که پاییزت رو میسازن

کم کم دسر درست کردن با میوه های پاییزی خیلی رونق می گیره و به همین خاطر در این مطلب، طرز تهیه 2 دسر پاییزی خوشمزه رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزی، پختن کیک و درست کردن دسر با سبزیجات و میوه های مربوط به هر فصل جذابیت خاصی داره. مثلا درست کردن آلبالو پلو، خورش کنگر و خورش گوجه سبز در اواخر بهار و اوایل تابستون، درست کردن کیک خرمالو و دسر با انار و کدو حلوایی در فصل پاییز و... حس و حال خوبی داره...

دسر درست کردن با میوه های پاییزی الان که در فصل پاییز هستیم هم خیلی رونق می گیره و به همین خاطر قصد داریم در این مطلب، طرز تهیه 2 دسر پاییزی خوشمزه رو بهتون آموزش بدیم. تا پایان همراه ما باشید.

deser-paaeezi

طرز تهیه دسر کدو حلوایی

مواد لازم:

بیسکوئیت پتی بور یک بسته

پوره کدو حلوایی 2 لیوان

شکر یک پیمانه

پنیر خامه ای 200 گرم

خامه 100 گرم

آب 9 قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری

کره آب شده سه چهارم پیمانه

عصاره وانیل، پودر جوز هندی و پودر دارچین از هر کدوم نصف قاشق چایخوری

chizkeykkadu5

مرحله اول

بیسکوئیت ها رو با غذاساز یا گوشتکوب کاملا پودر کرده و بعد با کره آب شده مخلوط کنید تا یکدست بشن. این مخلوط رو کف قالب کمربندی که کمی چربش کردید، پهن کنید و با پشت قاشق فشار بدید و بذارید یک ساعت داخل یخچال بمونه.

مرحله دوم

آب رو با پودر ژلاتین مخلوط کنید و اون رو روی بخار آب قرار بدید تا کاملا مخلوط بشن. پنیر و خامه رو با همزن مخلوط کنید، بعد یک لیوان از پوره کدو حلوایی رو اضافه کرده و دوباره با همزن بزنید و در آخر دو سوم مخلوط ژلاتین رو اضافه و مخلوط کنید.

مرحله سوم

قالب رو از یخچال خارج کنید و مخلوط پنیری رو روی پایه بیسکویتی بریزید و دوباره یک ساعت داخل یخچال بذارید تا لایه پنیری هم ببنده.

chizkeykkadu4

مرحله چهارم

یک سوم باقیمونده مخلوط ژلاتین رو با یک لیوان پوره کدو حلوایی مخلوط کنید و اون رو داخل قالب بریزید و مجددا داخل یخچال بذارید تا خودش رو بگیره.

مرحله پنجم

بعد از 3 تا 4 ساعت چیزکیک کدو حلوایی رو از یخچال خارج کنید و با نوک چاقو اطرافش رو جدا کرده و کمربند قالب رو باز کنید. میتونید این دسر جذاب رو با خامه فرم گرفته و تکه های کوچیک کدو حلوایی پخته تزئین کنید. نوش جان.

طرز تهیه رنگینک با خرما و گردو

مواد لازم:

خرما۵۰۰ گرم

آرد سفید 2 فنجان

کره بدون نمک یک فنجان

گردوی خرد شده نصف فنجان

پودر دارچین نصف قاشق چایخوری

پودر هل یک ‌چهارم قاشق چایخوری

پودر زنجبیل یک قاشق چایخوری

پودر پسته و پودر نارگیل برای تزئین

ranginak5

مرحله اول

برای درست کردن رنگینک، ابتدا خرماها رو شسته و داخل آبکش بریزید تا آب اون خارج بشه. سپس پوست خرماها رو بگیرید، کاملا اونها رو له کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

یک قابلمه روی حرارت ملایم گاز بذارید و آرد سفید رو که الک کردید، اضافه کرده و تفت بدید. آرد رو به مدت 20 تا 30 دقیقه و به صورت مداوم هم بزنید تا رنگش تغییر کنه.

مرحله سوم

در این مرحله پودر هل، پودر دارچین و پودر زنجبیل رو به همراه کره به آرد تفت داده شده اضافه کرده و مخلوط کنید. حدود 20 دقیقه مواد رنگینک رو هم بزنید تا به رنگ دلخواهتون برسید. قابلمه رو از روی حرارت بردارید و اجازه بدید خنک بشه.

ranginak

مرحله چهارم

خرمای له شده و گردوی خرد شده رو کاملا مخلوط کنید. ته ظرف مناسبی مقداری از آرد تفت داده شده بریزید و اون رو کف ظرف پهن کنید.

مرحله پنجم

مخلوط خرما و گردو رو داخل ظرف بریزید و با پشت قاشق مواد رو کف ظرف پهن و فشرده کنید. بقیه آرد تفت داده شده رو روی مخلوط خرما و گردو بریزید و سطح مواد رو با قاشق صاف کنید. روی ظرف رنگینک رو می تونید با پودر نارگیل یا پودر پسته تزئین کنید. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها