|

طرز تهیه دمی گوجه با ته انداز مرغ خوشمزه و لذیذ / بهترین غذا واسه ناهار امروز

دمی گوجه با ترکیب ته انداز مرغ یه غذای خیلی خوشمزه و لذیذ برای ناهار امروزت می تونه باشه که اینجا طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دمی گوجه یکی از سنتی ترین غذاهای ایرونیه که نوع اصیل اون بدون گوشت آماده میشه و یه غذای ساده و سریعه. اما اگه شما طرفدار غذاهای گوشتی هستید و از طرف دیگه نمی تونید از غذای خوشمزه ای مثل دمی گوجه بگذرید، می تونید با چند تکه مرغ این غذا رو از سادگی دربیارید و خوش آب و رنگ ترش کنید. دمی گوجه با ترکیب ته انداز مرغ یه غذای خیلی خوشمزه و لذیذ برای ناهار امروزت می تونه باشه. در این مطلب، طرز تهیه دمی گوجه با ته انداز مرغ رو بهتون آموزش میدیم که طعم و مزه ش حرف نداره. تا پایان همراه ما باشید.

dami-goje-ba-morgh-2

مواد لازم برای تهیه دمی گوجه با ته انداز مرغ

برنج ایرانی 3 پیمانه

گوجه فرنگی درشت 5 عدد

ران مرغ 3 تکه

پیاز بزرگ یک عدد

سیر 2 حبه

کره 20 گرم

زعفرون دم کرده به مقدار دلخواه

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

روغن مایع به مقدار لازم

dami-goje-ba-morgh-4

طرز تهیه دمی گوجه با ته انداز مرغ

مرحله اول

پیاز رو پوست بگیرید و رنده کنید. داخل یک قابلمه مقداری روغن بریزید و پیاز رو تفت بدید تا سبک و طلایی رنگ بشه.

مرحله دوم

گوجه ها رو که پوست گرفتید خرد یا پوره کنید. به قابلمه اضافه کرده و دو تا سه دقیقه تفت بدید. سپس سیر له شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و دو سه دقیقه دیگه هم تفت بدید.

dami-goje-ba-morgh-1

مرحله سوم

برنج رو که از قبل چند بار شستید به قابلمه اضافه کرده و به میزان مناسب آب و مقداری زعفرون دم کرده بریزید. وقتی آب برنج خشک شد، میزان نرمی اون رو امتحان کنید و اگر آب بیشتری نیاز داره اضافه کنید.

مرحله چهارم

داخل یک قابلمه مقداری روغن بریزید، تکه های مرغ رو قرار بدید و روی اون نمک و زعفرون اضافه کنید. در قابلمه رو ببندید تا یک طرف مرغ سرخ و پخته بشه.

مرحله پنجم

تکه های مرغ رو بعد از اینکه سرخ شدن، برگردونید و وقتی برنج نسبتا پخته شد، اون رو به قابلمه مرغ اضافه کرده و دم کنید. نیم ساعت اجازه بدید با حرارت ملایم دم بکشه. 10 دقیقه آخر، کره رو روی پلو قرار بدید. وقتی دمی گوجه با ته انداز مرغ دم کشید شعله گاز رو خاموش کنید و دمی گوجه رو در ظرف مورد نظرتون برگردونید و سرو کنید. نوش جان.

dami-goje-ba-morgh-5

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها