|

پرده های ضدنور برای افراد تاریک پسند / ایده های سرازیر از خوشگلی همراه با کارایی

پرده ها انواع بسیار مختلفی دارند که خب گاهی افراد دلشون میخواد تا خیلی نور خورشید به داخل خونشون نتابه که در این حالت از پرده کمک میگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو هر خونه ای پرده وجود داره. به خصوص تو خونه ما ایرانی ها که خب پرده هم جهت زیباسازی فضا محسوب میشه و هم جلوگیری از تابش زیاد نور خورشید و در نهایت مسائل محرمیت که خب پرده میتونه یه مرزی بین فضای خصوصی خونه و محیط عمومی بیرون ایجاد کنه. پرده ها انواع بسیار مختلفی دارند هم از نظر جنس و بافت، و هم به لحاظ مدل و سبک که حتی برخیشون میتونن به بزرگتر و یا کوچیکتر نشون دادن پذیرایی و نشیمن هم کمک کنند. اما تا به حال شنیده ایم که اکثر افراد شیفته تابش نور طبیعی در خانه هستند که هم برای روشن تر کردن و بزرگنمایی خونه خوبه، و هم اینکه میتونه انرژی خوبی به منزل ببخشه و از همه مهمتر اگر گیاه آپارتمانی داشته باشید برای گلتون هم مغزی هستش. اما از طرفی هم خیلی ها دلشون نمیخواد نور خورشید به میزان زیادی به خونه بتابه و در واقع کمی تاریک شدن فضا رو بیشتر میپسندن، اما نمیدونن چیکار کنن که با پرده بتونن به این موضوع و خواسته برسن. اگر شما هم این چنین هستید و از نور زیاد آفتاب فراری اید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که قراره آیتم هایی رو بررسی کنیم که در این راستا بسیار کمک کننده هستند.

پرده تاریک کننده

روش های جلوگیری از ورود نور زیاد به خونه

در واقع پارچه پرده باید از جنسی باشه که بتونه به خوبی فیلتری در مقابله با نور باشه و از ورودش جلوگیری کنه. پرده های که سنگین و تیره تر هستند اغلب این مهار رو میتونن انجام بدن. پارچه هایی مثل مخمل و ساتن گزینه های ایده آلی در این زمینه هستند. از طرفی هم میتونید از پارچه های دو لایه استفاده کنید که لایه داخلیش تیره تره.

پرده‌های رولی، پرده‌ های شیب‌ دار و روکش‌ های شیشه‌ ای میتونن کمک کننده های خوبی برای جلوگیری از نفوذ نور باشند. چرا که با داشتن لایه ای اضافی در مقابل ورود نور محافظت دارند. از طرفی هم فراموش نکنید که ابعاد و سایز پرده در این راستا خیلی میتونه مهم باشه و بهتره که از پرده هایی استفاده کنید که گوش تا گوش پنجره رو گرفته باشن و کمترین جایی برای ورود نور ایجاد کنند.

به روش نصب پرده نیز توجه داشته باشید چرا که اگر قاب‌ ها و محافظ‌ های پنجره به خوبی نصب شده باشند بی شک از ورود نور زیاد هم جلوگیری خواهد شد.

راهنمای انتخاب پرده واسه خونه های کوچیک

فضاهای کوچیک چه نشیمن و پذیرایی باشه و چه اتاق و آشپزخونه، به دلیل محدود بودن فضا باید در انتخاب آیتم ها دقت بیشتری داشته باشید تا احساس فضای بزرگتری به شما القا کنه. گفتیم که پرده های روشن میتونن فضا رو بزرگتر نشون بدن اما در اصل با کمک ورود نور طبیعی که خب در صورتی که شما بخواین این نور رو کم کنید، باید از پرده های تره تری استفاده کنید تا نور به داخل نتابه و در عوض با وسایل داخل بازی کرده تا احساس کوچیک شدن فضا رو کاهش بده. از سویی هم بهتره که طول پرده های انتخابی شما تا زمین نرسند، چرا که با کوتاه تر در نظر گرفتنشون در واقع کورسویی از نور به داخل میتابه و فضا خیلی گرفته و کوچیک دیده نمیشه، و هم اینکه با چه جنس و رنگش فضا تاریک هستش.

در فضاهایی که کوچیک هستن استفاده از پرده هایی که الگو و گل های بزرگ دارن میتونه فضا رو کوچیک تر نشون بده و بهترین کار اینه که از پرده مینیمال و یا با طرح و نقوش کوچیک بهره ببرد.

پرده تاریک کننده

پرده تاریک کننده

راهنمای انتخاب پرده مناسب برای فضاهای بزرگ

واسه اتاق های بزرگتر شما دست باز تری دارید و پرده هایی که در طول و اندازه بزرگتر هستن میتونن خوب باشند. در واقع پرده هایی که تا زمین امتداد دارند میتونن حس سقف بلند تر رو القا کنند که ظاهری بسیار شیک دارد. واسه این مدل از اتاق ها جنس پرده های متنوعی هم در دسترس شما هستند مثلا مثل  پرده‌ های ابریشمی، ولوت و ساتن یا حتی پرده‌ های کتانی و شفاف که البته باید دقت کنید به سبک دکوراسیون منزل شما بیاد.

برخلاف صحبتی که بالاتر داشتیم، شما در اینجا میتونید از پرده هایی با طرح های بزرگ و برجسته استفاده نمایید تا حس مجلل بودن رو هم به فضا ببخشه. از طرفی هم پرده های تیره برای این مدل اتاق ها عالین چرا که هم نور رو کمتر می کنند و هم چیزی از بزرگنمایی فضا کم نخواهند کرد. پرده های پانوراما در صورتی که پنجره های شما بزرگ باشه خیلی خوبه و میتونن امکان نمایش نمای خارج از پنجره رو هم بدن و امکان نمایش منظره خارج از پنجره رو هم در اختیارتون بذارن.

در نهایت باید گفت جهت تکمیل کردن زیبایی و کارایی، میتونید از مکمل هایی مثل بالش‌ ها، پتوها و روکش‌ های مبلمان استفاده نمایید تا جلوه فضا رو جذاب تر کنند.

پرده تاریک کننده

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها