|

معرفی انواع جنس و مدل پرده / والان مخصوص خونه های مدرن چیه؟ / نور خونه رو کور نکنی

اگر قصد خرید پرده برای خونه رو دارید اما نمیدونید چه جنس و مدلی بهتره، پس حتما با این مطلب همراه بشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تو دکوراسیون خونه خیلی از لوازم و عناصر هستند که دو تا کار انجام میدن. یعنی هم وظیفه دیزاین فضا رو دارند و هم اینکه کاربرد اصلی خودشون رو ایفا می کنند. برخی از لوازم هم هستند به مانند  تابلو های دیواری که فقط بلدن بشینن یه جا و مثل یه ملکه نقش زیبا سازی رو به تصویر بکشن. اما مثلا عناصری به مانند پرده و مبلمان هم خوشگلاسیون میکنن و هم اینکه کارایی اصلی خودشون رو دارند. پرده یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون خونه محسوب میشه که اگه به درستی انتخاب نشه میتونه به شکلی قابل توجه نور فضا رو کور کنه. از طرفی هم از اونجای که پرده ارتباطی مستقیم با پنجره داره میتونه دمای خونه رو هم در دست گرفته و کنترل کنه. 

جهت انتخاب یک پرده مناسب شما باید به جنس و مدل پرده توجه بسیاری داشته باشید و ببینید جی به منزل شما میاد. از آشپزخونه گرفته تا هال و پذیرایی و اتاق خواب ها و حتی سرویس بهداشتی و حمام نیز به پرده نیاز دارند. اما خیلی از خانوما نمیدونن چی واسه کجا خوبه که خب در ین مطلب قراره با جنس و مدل های پرده برای منزل اشنا بشیم. اگر شما هم این مشکل رو دارید پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید تا ابتدا با انواع مدل های تزیینات و سپس با انواع جنس پارچه برای پرده آشنا بشیم. 

.پرده شیک

سبک والان مخصوص خونه های مدرن؛ با انواع دکوری آشنا بشیم

خب پرده از چند بخش تشکیل میشه که خب ابتدا آستر هستش و بعد تور و سپس والان یا همون دکوری پرده. البته که به بخش والان تزئینات پرده هم گفته میشه چرا که داره خوشگلاسیون اصل کار رو انجام میده. والان ها انواع بسیار مختلفی دارند که در اینجا میخوایم به انواع اونها شناخت پیدا میکنیم. البته که فراموش نشه خونه های مدرن در این روزها از پرده های با تزیینات ساده و یا بدون تزیین استفاده می کنند که نهایت مینیمال بودن هستش. به همین دلیل بیشتر از مدل چین پانجی بهره برده و برای پرده ها استفاده می کنند. اما اگر شما دلتون میخواد والان داشه باشید پس بهتره به چند تا از محبوب ترین والان ها اشاره کنیم. (والان یک طرفه، والان دو طرفه، والان دستمال گردن، والان بالونی، والان شال گردن، والان کتیبه).

.پرده شیک

.پرده شیک

جنس پارچه حریر خنک و پر نور

پارچه های حریر بسیار شفاف و سبک هستن که میتونن بیشترین میزان نور رو هم از خودشون عبور بدن. جنس حریر میتونه ابریشم، پنبه و یا پلاستیک باشه. اغلب این جنس پارچه رو به دلیل نازک بودن برای فصلای گرم انتخاب می کنند از طرفی هم اگر بخوایم به پرده دکوری مثل والان اضافه کنیم، میتونیم روی پرده حریر به عنوان پرده میانی بین استر و والان حساب کنیم.

.پرده شیک

پارچه توری که تار و پود درشتی دارن

این جنس از پرده ها به دلیل بافت درشت و توری که دارن میتونن خیلی راحت نور و هوا رو از خودشون عبور بدن. این سبک از گرده ها اغلب تزییاتن متنوع و جذابی دارند که خب طرافتشون باعث میشه تا گاهی اوقات از اونها به عنوان والان پرده نیز استفاده بشه. ناگفته نمونه که شستن پرده توری میتونه خیل سخت باشه و بهتره کمه یا بدیم خشک شویی و یا اینکه با دست بشوییم تا خراب نشن. 

پرده شیک

جنس پارچه برزنتی ضخیمه مرگ نداره اینقدر میمونه

اگر بخوایم پرده ای انتخاب کنیم که یه عاشق مناسب برای نور، حرارت و صدا باشه، میتونیم به پرده برزنتی اشاره کنیم. اکثر پرده ها به دلیل قرار گرفتن در مجاورت نور آفتاب پوسیده میشن اما پارچه برزنتی به اصطلاح مرگ نداره و به این زودی ها خراب بشو نیست. این نوع پارچه یه ضخامت و زمختی قابل توجهی داره که به همین دلیل معمولا به شکل پانچی دوخته میشن. 

جنس پارچه کتان برای پرده منزل

اگر سبک خونه شما نزدیک به سبک‌هایی مثل معاصر، مدرن، مینیمالیسم، ترنزیشال، روستیک و غیره هستش و باید از متریال طبیعی استفاده کنید، میتونید برید سراغ پرده کتان. این پرده طبیعی بودن خودش رو حفظ کرده و نکته اینجاست که نه تنها یه ظرافت و خوشگلی خاص به فضا اضافه میکنه، بلکه جهت محافظت از انرژی در  فصل سرما نیز یک عایق محسوب میشه.

.پرده شیک

کدوم پرده واسه کدوم قسمت خونه میتونه عالی باشه؟

حالا احتمالا براتون سوال میشه که کدوم پرده واسه کدوم قسمت خونه خوبه که خب در پاسخ باید بگیم اگر به دنبال یه پرده مناسب برای نشیمن هستید و دلتون میخواد ظاهر شیک و دلبری داشته باشه، از طرفی هم عاشق صدا و حرارت باشه، میتونید از پرده های چین انگشتی، از جنس کتان و با چوب پرده پنهان استفاده نمایید. واسه اتاق خوابتون جهت عبور نور می تونید از پارچه حریر کمک بگیرید و اگر میخواین صدای به داخل نیاد میشه که از آستر کمک بگیرید. برای داشتن یک آشپزخانه با نشاط و زیبا میشه که از پرده برا بهره برد و لذت برد.

.پرده شیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها