|

گلدان بزرگ کنار سالنی / اکسسوری‌ای خوشگل و خاص برای دکوراسیون های منحصر به فرد

اگر شما هم اهل خوشگلاسیون خاص خونه هستید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که قراره با یک اکسسوری جذاب مثل انواع گلدان بزرگ آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در یک دکوراسیون شیک، چه منزل باشه و چه دفاتر کاری و هر کجای دیگه که نیاز به دکوراسیون داره، تنها استفاده از وسایل بزرگ و مجلل که اصلی کاری هستند مهم نیست، بلکه توجه به جزئیات نیز بسیار قابل اهمیت است. دیتیل ها میتونن دیزاین رو بسیار جذاب تر و با دقت تر کنند. وقتی شما یک منزل با دکور تکمیل می بینید، در واقع حس خیلی خوبی دارید چرا که اون فضا در کنار وسایل اصل کاری، از عناصر فرعی و اکسسوری هم استفاده کرده و این دو در کنار هم کامل کننده هم هستند. مثلا یکی از بهترین آیتم ها به عنوان وسیله زیباسازی که فرعی به حساب میاد اما به شدت تاثیر گذاره، گل و گلدان هستش. البته که گلدان ها هم تنوع بسیار بالایی دارند و خودشون یه مقوله جدا هستند، از طرفی هم گونه های گل خیلی زیادن و با توجه به مدل های مختلفی که دارند افراد میتونن مطابق با سلیقه و شرایط محیطی که دارند اونها رو انتخاب نمایند. اما در این مطلب ما به گیاهان آپارتمانی کاری نداریم و رفتیم سراغ معرفی گلدان ها. اونهم نه هر گلدانی، بلکه مدل های بزرگ که کنار سالنی هستن و میتونن جلوه ای ویژه و بسیار یونیک به فضا ببخشند. اگر شما هم از دست افراد علاقمند به این سبک گلدان ها هستید، پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

گلدان بزرگ کنار سالنی

محل قرار گیری گلدان های بزرگ در دکوراسیون

گلدان های سبک کنار سالنی که ابعاد بزرگی دارند، میتونن به عنوان یک عنصر تزیینی در فضای داخلی خونه ها و البته مکان های عمومی یه عنصر جذاب باشند. این سبک از گلدان ها رو اغلب کنار دیوار ها، ورودی ها و یا گوشه ای از سالن قرار میدن تا به دلیل بزرگ بودنشون، به عنوان یک نقطه کانونی دیده شوند. از طرفی هم گیاهانی که برای این سبک از گلدان ها استفاده میشن خاص هستند چرا که باید گل ها نیز بزرگ باشند تا بتونن در زیباسازی فضا موثر باشند و از سویی هم با ایجاد یه حس طراوت و تازگی، شادابی رو به محیط بیاورند.

گلدان بزرگ کنار سالنی

جنس گلدان های غول پیکر

این گلدان های بزرگ معمولا از جنس هایی مثل سفال، پلاستیک مقاوم یا فلز هستند. به طور مثال گلدان های سفالی میتونن تو محیط های سنتی بیشتر به چشم بیان و کاربرد داشته باشند. در حالی که گلدان های سبک فلزی و یا حتی پلاستیکی یه مدل مدرن تری دارند و میتونن واسه فضاهای بروزرسانی شده و رسمی ایده آل باشند. نکته مهمی که در رابطه با این مدل گلدان های بزرگ وجود داره اینه که باید جوری ساخته شده باشند که بتونن وزن گیاه و خاک رو تحمل کنند.

گلدان بزرگ کنار سالنی

گل های مناسب واسه گلدان های بزرگ و مرتفع

از طرفی گیاهانی که داخل گلدان های بزرگ کاشته میشن معمولا گیاهان بلند و یا درختچه ها هستند. در واقع این سبک از گیاهان به دلیل حجم بزرگ و ارتفاعی که دارند خیلی خوشگل و خوب میتونن با گلدان های بزرگ هماهنگ بشن و تعادل بصری رو در محیط برقرار نمایند. شما میتونید برای انجام این کار از گل های مثل فیکوس، یوکا و یا حتی نخل های زینتی استفاده کنید و لذتش رو ببرید.

گلدان بزرگ کنار سالنی

بهترین جا واسه خود گل تو خونه

اما اینکه این سبک گلدان ها رو کجای دکورمون بزاریم هم خیلی مهمه. مثلا اینکه بیشتر گلدان های درشت و بزرگ واسه گوشه های سالن میتونن خوب باشن و قرار میگیرند. این بخش برای گلدان میتونه به مدیریت بهتر فضای سالن کمک کنه و از درهم و شلوغ به نظر رسیدن فضا هم جلوگیری کنه. به علاوه اینکه نور مناسب رشد این گیاهان نیز باید مد نظر قرار بگیره تا به گیاه آسیبی وارد نشه و بتونه سالم و سبز به زندگیش ادامه بده.

گلدان بزرگ کنار سالنی

به نیاز های گلتون داخل گلدان بزرگ دقت کنید

فراموش نکنید که به گلی که داخل این گلدان ها نگهداری می کنید توجه کنید. چرا که به دلیل اونها ابعاد بزرگ تر و نیاز به خاک بیشتری دارند. تغذیه مناسب گل، آبیاری منظمش و همچنین تعویض خاک تو فصل های مناسبش از دست نکاتی هستش باید بهشون توجه داشت. همچنینی لازمه که گیاهان به شکل دوره ای هرس شوند تا بدون شاخ و برگ اضافی زندگی کنند و از رشد بی رویه ای که دارند جلوگیری بشه. اینجوری گیاه فرم خوشگلتری داره.

گلدان بزرگ کنار سالنی

خوشگلاسیون فضا با رعایت این نکات

در آخر باید یادآوری کنیم که گلدان های بزرگ نقش خیلی با اهمیتی در دیزاین و زیباسازی فضا دارند، چه دکوراسیون داخلی و چه خارجی. از طرفی هم انتخاب درست گیاه خیلی مهمه و البته محل قرار گیری گلدان که میتونه به حس زیبایی فضا دوچندان اضافه کنه. البته به شرطی که همه چیز متناسب و خوب باشه.

گلدان بزرگ کنار سالنی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها