|

نظم دهی و چیدمان ظروف در کابینت / تا ریز و درشت وسایل و ظرفای آشپزخونه رو شیک میچینی

اگر واسه چیدمان ظروف و لوازم داخل کابینت ها به مشکل خورده اید و نمیدونید چطور این کار رو انجام بدید بهتره، پس با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه فضایی پر از وسیله و کاربری است. در واقع تو این محیط ما هم انواع آشپزی ها رو انجام میدیم و کل تغذیه افراد در این فضا انجام میشه، هم تمام شستشو های مربوط به خوردنی ها و حتی لباسشویی و ظرفشویی و غیره رو داریم و هم اینکه یه عالمه ظرف و ظروف و وسیله در آشپزخونه گذاشته ایم. البته که این گذاشتنه نیاز به مهارتی خاص داره که هر کسی بلدش نیست. چرا که چیدمان ظروف در کابینت در نگاه اول حرکتی ساده به نظر میاد در حالی که اصلا اینطور نیست و اتفاقا دانشی سخت و همراه با خلاقیت می باشد که هر کسی در توانش نیست مگر اینکه ذاتا استعداد خوبی در این مورد داشته باشه و با تمرین کنارش رو بهتر کنه. و یا اینکه با دیدن تصاویر و مختلف و یادگیری های متنوع، به اونچه که باید برسه. ما در این مطلب اومدیم و به همین مسئله پرداختیم. چیدمان ظروف در کابینت رو به شکل اصولی یاد دادیم و همراه با تصویر قراره بگیم که چطور میشه هم مهارته رو یاد گرفت و هم سلیقه به خرج داد. اگر شما هم در این راستا به مشکل خورده اید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

چیدمان ظروف در کابینت

محل قرارگیری درست ظروف سنگین و لیوان و جام ها در کابینت

شما در ابتدا باید به این نکته دقت داشته باشید که برای چیدمان کابینت باید ظروفی که دارید رو دسته بندی کنید. ظرف های سنگین و بزرگتر در طبقات پایین تر قرار دارند و دیگر ظروف در طبقات بالاتر. گذاشت و برداشت بشقاب ها و کاسه های بزرگ در طبقات میتونه کار شما رو خیلی ساده تر کنه. 

چیدمان ظروف در کابینت

لیوان ها آیتم هایی بسیار سبک به نسبت دیگر ظرف ها هستند و شما میتونید جهت دسترسی راحت تر کابینت هایی که به دیوار بالا نصب شده اند رو انتخاب کنید. لیوان و یا جام هایی که تنها برای مهمان و یا مناسبت های خاص استفاده میشن و اون بالا مالا ها باشن بهتره تا دسترسی سخت تر داشته باشند و دم دستی نشن. در نهایت اینجوری این دست از لیوان هاتون لب پر و یا کدر هم نخواهند شد.

چیدمان ظروف در کابینت

ساده سازی تخلیه ظروف تمیز از ماشین ظرفشویی و آبچکان

از طرفی بیاید و اون دست از ظروفی که زیاد ازشون استفاده دارید رو داخل کابینت نزدیک به ماشین ظرفشویی و یا سینک بچینید. با این کار در واقع هنگام ماشین ظرفشویی میتونید خیلی سریع و ساده ظروف رو در جای خود قرار دهید و یا بعد از اینکه در سینک شستید، ظروف رو خشک کرده و در کوتاه ترین مدت و مسافت ظرف های خود را داخل کابینت ها قرار دهید.

از طرفی هم پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان فنجون ها و بشقاب و لیوان و هر انچه که به عنوان روزمره استفاده دارید رو به شکل پراکنده در کابینت های مختلف قرار ندهید. 

چیدمان ظروف در کابینت

نحوه نگهداری قابلمه ها داخل کابینت زمینی

قابلمه ها رو میشه جاگیر ترین ظروف در کابینت ها محسوب کرد که خب به همین دلیل و البته وزن بالایی که دارند باید در کابینت های زمینی نگهداری کنید. قابلمه ها رو از بزرگ به کوچیک داخل هم گذاشته و در قسمتی از کابینت بگذارید و درب های اونا رو نیز در کنار هم در بخش دیگر کابینت چیدمان کنید. البته که از نظم دهنده های کابینت هم در این راستا میشه کمک گرفت.

چیدمان ظروف در کابینت

شگرد گروه بندی ادویه جات و مواد غذایی خشک

و اما میرسیم به نگهداری ادویه جات که بهترین کار اینه که داخل یکی از کابینت های نزدیک به گاز اونها رو بچینید تا به هنگام پخت غذا نیز به از این کابینت به اون کابینت رفتن نباشه. جهت راحت کردن کارتون در این راستا هم میشه ادویه جات رو دست بندی کرد و به طور مثال اون دست از مواد لازم پخت کیک رو داخل یک سبد گذاشته و ادویه های تند و مخصوص رو در سبدی دیگر و باقی رو هم به همین شکل.

چیدمان ظروف در کابینت

چیدمان کابینت زیر سینک به شکل مدرن

و اما کابینت زیر کابینت که اهمیت فراوونی در این چیدمان داره. خب خیلی از افراد هستند که از این فضا برای قرار دادن سطل زباله استفاده می کنند، در حالی که امروزه اکسسوری ریلی زباله به شکل تک و یا دوقلو طراحی و تولید میشه که امکان تفکیک زباله رو به شما میده. اکسسوری های سطل زباله تنوع بسیار بالای در طراحی دارند که خب در ادامه نمونه های زیادی از اونها رو مشاهده می کنید.

سبد سوپرمارکت و کابینت کنج رو اینجوری مدرن کن

انواع اکسسوری و سوپرمارکت ها برای چیدمان وسایل در کابینت بسیار کاربردی هستند. در واقع این اقلام به شما این امکان رو میدن که هم فضای داخل کابینت به خوبی سازماندهی بشه و هم اینکه به شکل بهینه تری ازشون بتونید استفاده کنید. در این راستا جهت مدرن سازی این فضا سازندگان اومدن و کابینت های کنجی رو طراحی کردن که داخلشون به شکلی خاص تیکه بندی و طراحی شده. در نتیجه جهت استفاده بهتر از کابینت به خصوص کنج ها میتونید از این اکسسوری های ریلی، چرخشی و لوبیایی کمک بگیرید.

چیدمان ظروف در کابینت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها